Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Olimp Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille

Hvor mange Stjerner vil du give Olimp træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
5
22%
9 Stjerner
8
35%
8 Stjerner
4
17%
7 Stjerner
1
4%
6 Stjerner
1
4%
5 Stjerner
0
Ingen stemmer
4 Stjerner
3
13%
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
0
Ingen stemmer
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
1
4%
 
Afgivne stemmer: 23

skovtrold1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 sep 2011 21:15
Mit fyr: Scotte 10kw/opop 20 kedel
Areal: 140 +18
Brændsel: piller + lidt varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 4000kg
Geografisk sted: Hedensted

Olimp Træpiller

Indlæg af skovtrold1 » 11 mar 2013 17:55

Har nu fyret ca 1 1/2 palle af og der er meget lidt smuld i , ( 4 sække havde godt nok fået fugt i bunden, da de havde stået udenfor hos grossist)så måtte kasseres.
Giver en minimal askekage, på str med en femkrone i døgnet.
Doseringer svinger noget, da pillerne er ekstrem små, gennemsnitslængde ca 5-8mm, så de triller tilbage i sneglen, men de brænder ganske fint med minimal aske.
Meget kraftige poser og dejligt med 15 kg indhold.
Giver dem et 6 tal


allanhartung
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jun 2013 00:58
Mit fyr: Baxi novopellet
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 6 tons

Olimp Træpiller

Indlæg af allanhartung » 22 jun 2013 01:15

hej

Jeg har i 2 år benyttet German Pellets, Skiftede til olimp i år jeg har brugt ca 3 pll ,men må sige at der er meget smuld i poserne,min snegl har været stoppet 3 gange,der er aldrig sket med German Pellets , der er meget mere slagger i kammeret,og så giver de ca 3 gange så meget aske,så må nok indrømme at det ikke bliver dem næste gang.


MVH

Allan

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Olimp Træpiller

Indlæg af dreamer81 » 16 aug 2013 19:24

Så er der købt 7 tons olimp... jeg er spændt på hvordan de brænder!!

Gammelgaard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28 apr 2014 14:18

Olimp Træpiller

Indlæg af Gammelgaard » 29 apr 2014 11:37

Hvordan virker de. Er de gode nok.

porsj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29 dec 2014 16:37

Olimp Træpiller

Indlæg af porsj » 29 dec 2014 17:43

Har brugt Olimp til mit Fröling P4 25 kW siden i sommers.
De giver varmen, men der er efter min mening, er der for meget smulder i dem.
Sidste måned stoppede min hjemmelavede silo til efter jeg netop havde fyldt et tons i :( ! Efter havde fået den tømt igen, lå smulderet fra de tre sidste tons i bunden og stoppede for tilførslen af træpiller.
Med German pellets, var det ikke disse problemer. Så jeg køber ikke Olimp igen


kjanja
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 09 nov 2010 17:22
Mit fyr: Dorkedel 16Kw scotte
Areal: 180
Brændsel: 8mmOlimp
Fremviser gerne i postnummer: 6400
Dagligt forbrug: max 30kg.
Årligt forbrug: 5 ton
Geografisk sted: 6400 Nybøl

Olimp Træpiller

Indlæg af kjanja » 15 feb 2015 13:21

Jeg har gennem de sidste 10 år prøvet mange forskellige træpiller, lige fra helt billige med sand eller ler i, indblæste Ewers træpiller, der selv om der var tætnet så godt troede jeg, så blev det til et støvhelvede i kælder og garage, det var så blæsemanden der havde for meget tryk på og det var også for dyrt. Jeg er så landet ved german pellets og kører nu olimp på 2. vinter, men dette læs 5 paller har været for fugtige og for dyre i transport fra Absolut pellets, man kan se på højden af pallerne når de står ved siden af hindanden, 2 af dem var 30cm højere, der havde også været en pallegaffel i sækkene. Nå men ind i siloen med det hele, aldrig haft problemer med smuld før, men om det ikke var så fugtigt at det kunne fryse sammen til en klump ned over snegle indgang, så piller ikke kunne falde ned og nul piller til brænder. Så har man da heldigvis en lille beholder og den originale snegl i reserve, men også der problemer med fugt, pillerne stavler sig oppe ved faldtuden, så det i lavlast giver udsæt, så brænder næsten går ud og så vælter hele stakken dog ned i hærd og ryger som bare pokker. Det er så leverandør fejl/sjusk og ikke fejl ved olimp, jeg har bare på fornemmelsen at de klistrer sammen og den sorte røg lugter som om jeg brændte gamle telefonpæle. Da jeg nu kører med 2 forskellige snegle, hvor afvejnings mængde er forskellig, skal jeg ændre i programmet, min styring er en gammel ver.4.00, har kørt upåklageligt i 9½ år, men denne gang efter sidste indstilling i december, så vil den ikke holde indstilling og springer tilbage til det den har kørt med. Købt en ny SCOchip ver.4.99R hos HedeStoker, sat i, ingen tal i display, bare sort, ringet til NBE om chipen kunne køre i min styring, kunne han ikke fortælle mig, så det blev nu til en ny styring ver.7, som kommer i næste uge. Efterfølgende haft samtale med Scottedoktor, chip 4.99 kan køre i min, men er det en Woody chip jeg har fået kan den ikke. Sket er sket, det kostede så lige 2650kr. til den nye og er den sat i gang, så mødes jeg med Scottedoktor tester om chip 4.99 virker i min gamle styring, så har jeg en backup hvis den nye styring skulle svigte.

kjanja
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 09 nov 2010 17:22
Mit fyr: Dorkedel 16Kw scotte
Areal: 180
Brændsel: 8mmOlimp
Fremviser gerne i postnummer: 6400
Dagligt forbrug: max 30kg.
Årligt forbrug: 5 ton
Geografisk sted: 6400 Nybøl

Olimp Træpiller

Indlæg af kjanja » 15 feb 2015 14:07

En lille komentar til bedre forbrænding af German Pelles, så anbefaler producenten at bruge 6mm piller for at få en bedre afbrænding, tillige vil det skåne intern snegl i NBE brænder.

Veakis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 sep 2016 19:07

Re: Olimp Træpiller

Indlæg af Veakis » 14 sep 2016 21:40

Fin pille.Ikke for lange piller.

kjanja
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 09 nov 2010 17:22
Mit fyr: Dorkedel 16Kw scotte
Areal: 180
Brændsel: 8mmOlimp
Fremviser gerne i postnummer: 6400
Dagligt forbrug: max 30kg.
Årligt forbrug: 5 ton
Geografisk sted: 6400 Nybøl

Re: Olimp Træpiller

Indlæg af kjanja » 15 sep 2016 09:36

Olimp brænder rigtig fint, ikke meget aske og kedlen er nem at gøre ren, kan børstes ren. Jeg havde en overgang prøvet Fabic fra Absolut træpiller, den er alt for hård i forhold og har dermed svært ved at brænde helt ud, satte blæser op i hastighed, men så fik jeg bare, temperatur opnået i lavlast, så mange gange optænding og mere aske med uforbrændte piller. Jeg kan køre 1½-2 måneder på Olymp før jeg skal rense kedlen, jeg har automatisk askesnegl og ver.7 styring, der virkelig holder en jævn temperatur. Prisen er også ok, i forhold til problem fri drift.
Mvh. kjanja

kjanja
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 09 nov 2010 17:22
Mit fyr: Dorkedel 16Kw scotte
Areal: 180
Brændsel: 8mmOlimp
Fremviser gerne i postnummer: 6400
Dagligt forbrug: max 30kg.
Årligt forbrug: 5 ton
Geografisk sted: 6400 Nybøl

Re: Olimp Træpiller

Indlæg af kjanja » 15 sep 2016 10:02

Jeg kan lige til styring, nævne, ver 4 er repareret, det var nogle condensatorer der skulle skiftes.
Opstart af ver.7 gav nogle problemer med den gamle Scotte brænder, det er blæser der er betydelig større end de nyere, så luft mængden skulle meget ned, så skulle skakt føler være en anden type. Jeg er blevet nogenlunde dus med styringen og det har kørt fint siden. Pilleforbruget er også gået ned til mit 156m2 hus.


Besvar