Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Overgaard Gods Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille

Hvor mange Stjerner vil du give Smålands træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
1
9%
9 Stjerner
4
36%
8 Stjerner
0
Ingen stemmer
7 Stjerner
4
36%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
0
Ingen stemmer
4 Stjerner
1
9%
3 Stjerner
1
9%
2 Stjerner
0
Ingen stemmer
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 11

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Overgaard Gods Træpiller

Indlæg af hahomi » 30 okt 2011 06:58

Zarge skrev:nu fyrer jeg ikke selv med piller (men de gamle gør...) og jeg må ærligt indrømme, at i min verden går pålidelighed fremfor pris... sådan at forstå... Den palle som de gamle købte med ovnen fra Steens biobrandsel ser knald godt ud, så dem anbefaler jeg indtil de falder i kvalitet... Hvis jeg opdager at div mærker kalder sig både det ene og det andet, med svingnende kvalitet, så er jeg FLØJTENDE ligeglad hvor billige de er! jeg er strøget!
Muligvis bare min mening, men så læge folk stadig bare ukritisk køber det billigste, så bliver de jo med de julenumre!!!
Jeg giver dig ret, men på den anden side set skal man jo ikke betale mere end nødvendigt er. Har man et andet fyr og bedre fyr end os der "nøjes" med Woddy, Scotte, BioMax eller hvad det nu måtte være, skal nok være mere opmærksom på kvaliteten end dem der har TwinHeat, Baxi, Benekov o.s.v.
Albert » 30 Oct 2011, 06:21 skrev:En stor del af de piller der bliver solgt i DK,kommer hertil i skibslaster på 4000 - 10000 ton,og bliver kørt ud til forskellige forhandlere,og en del bliver pakket i sække med forskellige navne,men er fra samme producent.

Hvis man vil rydde op i den jungle,farer man vist vild.
Du har desværre nok ret i det er en uoverkommelig opgave, men vi kunne måske sætte et eller andet igang her på StokerPro. Det ville måske være muligt at lave en "positiv liste" med de mærker, hvor pillerne kommer fra samme produktionssted og ensartede fra gang til gang. Problematikken ser du jo også inden for grøntsager, hvor f.eks. en kartoffel ikke bare er en kartoffel.

I det hele taget er det nok en god ide, at gå ud og "sparke" til pillerne, før man køber dem. Man skal jo ikke have haft mange piller i hånden, før end man får en fornemmelse af kvaliteten, bare ved at føle og dufte til dem.
Vælg dine kampe med omhu.


jcbs
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 09 apr 2011 06:58

Overgaard Gods Træpiller

Indlæg af jcbs » 31 okt 2011 00:40

Vi forhandler "Træpiller fra Overgaard Gods". Pillen er fra Svenske Swede Wood som er en del af "IKEA" koncernen, som vi jo alle ved laver møbler. Men som vi også ved er IKEA en stor koncern og det ville nok være en "lidt for positiv tanke" at tro at alle pillerne bliver presset i samme maskine / samme fabrik. IKEA har vist produktionsanlæg i både Baltikum og Polen. Men det behøver jo ikke gøre pillen dårlig, Barlinek som er meget anerkendt på det danske marked, kommer også fra Polen. Men hvis / når de forskellige partier kommer til danmark og de ikke kommer fra samme fabrik, kan man som kunde opleve en "forskel på varen" fra den ene gang til den anden.
CROWN træpiller er i denne sæson forøvrigt også fra Swede Wood, blot fra en anden grossist, men det gør jo ikke pillen hverken dårligere eller bedre.
De enkelte kunder vi har solgt Overgaard træpiller til, er ganske godt tilfredse.
Ifølge Overgaard Gods, så sælger http://www.ok.dk også træpiller fra Overgaard Gods. :great:

Med venlig hilsen
http://www.skoruptraepillesalg.weebly.com

Brugeravatar
jabas
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 12 aug 2011 14:39
Mit fyr: Weishaupt Luft-Vand VP WWP LS 10-B
Areal: 195
Brændsel: Varm luft
Geografisk sted: Biersted, Nordjylland

Overgaard Gods Træpiller

Indlæg af jabas » 13 apr 2012 00:37

Fik 4pl af disse i marts og der er stor andel af smuld i sækkene og dette påvirker hele tiden styringen af forbrænding negativt da det giver variationer i pillemængden og det skal noget oftere have 1 dl olie til at få renset op.

Kørte før med Greenwood piller og der var der aldrig problemer med dette.


Besvar