Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RW Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give RW træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
26
52%
9 Stjerner
6
12%
8 Stjerner
3
6%
7 Stjerner
2
4%
6 Stjerner
7
14%
5 Stjerner
1
2%
4 Stjerner
1
2%
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
2
4%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
2
4%
 
Afgivne stemmer: 50

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 11:58

pendec skrev:Når jeg har skulle tømme silo, så har jeg brugt et stort stykke fluenet (ca. 2-3mm masker), så får man taget godt fat og hurtigt fjernet det værste smuld på kort tid. Det er så max 12-13 sække som skal man skal igennem, så er silo tom :)
Forstår ikk helt hvad du mener, men har også kun tømt 1 kande kaffe og 2 af mine 3 hjerneceller sover stadig..

Jeg havde så meget smuld at jeg besluttede at tømme siloen med 160 liter tilbage (320liter version), da jeg godt kunne se at de poser jeg kastede i fra start var alt for ringe. Jeg er gået lavteknisk til værks med ca det samme fluenet og tømt over i en anden spand og derefter sortere smuld fra, og vælte dem af sig'en ned i siloen..

Jeg kunne godt bruge en bedre og hurtigere løsning på dette og bedre vejr med vind så kunne man lade vinden klare arbejdet, men nu har jeg 2 poser der er 98% fri for smuld og tror Scotten er rigtig glad nu..


pendec

Re: RW Træpiller

Indlæg af pendec » 30 jun 2017 12:16

Hemhems skrev:Forstår ikk helt hvad du mener, men har også kun tømt 1 kande kaffe og 2 af mine 3 hjerneceller sover stadig..

Jeg havde så meget smuld at jeg besluttede at tømme siloen med 160 liter tilbage (320liter version), da jeg godt kunne se at de poser jeg kastede i fra start var alt for ringe. Jeg er gået lavteknisk til værks med ca det samme fluenet og tømt over i en anden spand og derefter sortere smuld fra, og vælte dem af sig'en ned i siloen..

Jeg kunne godt bruge en bedre og hurtigere løsning på dette og bedre vejr med vind så kunne man lade vinden klare arbejdet, men nu har jeg 2 poser der er 98% fri for smuld og tror Scotten er rigtig glad nu..
Det lyder som det samme men du skrev grill rist og finmasket, så jeg kunne ikke tyde du havde brugt fluenet ud fra den beskrivelse :)

Ingen kaffe endnu her.

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 12:32

pendec skrev:Det lyder som det samme men du skrev grill rist og finmasket, så jeg kunne ikke tyde du havde brugt fluenet ud fra den beskrivelse :)

Ingen kaffe endnu her.
Ahh ja fik vist også skrevet det mere mystisks end det burde ha været, men der er jo nok ingen vej ud af det end det jeg har gang i, og vil nok også sortere med et knap finmasket net, da jeg har mange 3-6mm småstykker som jeg mener bare giver mere smuld og ville sortere det ordentlig første gang..

Jeg har næsten 2 tons der skal sorteres :roll:

Men så behøver jeg ikke at gå i fitness centeret osv, og må se positivt på min opbevarings dumheder..

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Lintz » 30 jun 2017 14:25

Hemhems skrev:Ahh ja fik vist også skrevet det mere mystisks end det burde ha været, men der er jo nok ingen vej ud af det end det jeg har gang i, og vil nok også sortere med et knap finmasket net, da jeg har mange 3-6mm småstykker som jeg mener bare giver mere smuld og ville sortere det ordentlig første gang..

Jeg har næsten 2 tons der skal sorteres :roll:

Men så behøver jeg ikke at gå i fitness centeret osv, og må se positivt på min opbevarings dumheder..
Så vidt jeg lige kan forstå er din brænder og kedel med ekstern silo og ekstern snegl - Har du overvejet at bore hulle i snegl-røret for at sie smuld fra.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 15:30

Lintz skrev:Så vidt jeg lige kan forstå er din brænder og kedel med ekstern silo og ekstern snegl - Har du overvejet at bore hulle i snegl-røret for at sie smuld fra.
Har overvejet det, men har jo så meget smuld at det næppe ville redde mig fra ikke at si det fra inden jeg tømmer en pose...

Vil gerne lave en løsning der virker ordentlig og ikke dækker hele gulvet med smuld..

Har ledt efter en lille guide til en go løsning med antal huller og dia på dem, findes det derude?


pendec

Re: RW Træpiller

Indlæg af pendec » 30 jun 2017 15:36

Hemhems skrev:Har ledt efter en lille guide til en go løsning med antal huller og dia på dem, findes det derude?
Det tror jeg ikke, sidst jeg borede huller i mit rør, så brugte jeg tape og lavede mærker hvor huller skulle være, så var det eller bare at vælge afstand og størrelse (kan desværre ikke huske bor mål) men det virkede da.

Efter rådgivning og overvejelse da min snegl gik i udu sidst, så har jeg ikke valgt huller i rør denne sæson (købte ny snegl i slut af forrige sæson) og det har egentlig kørt ok, så jeg droppede hullerne. Måske var det var nye pillepusher som gjorde forskellen :)0

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af bennylar » 30 jun 2017 15:40

intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 16:20

pendec skrev:Det tror jeg ikke, sidst jeg borede huller i mit rør, så brugte jeg tape og lavede mærker hvor huller skulle være, så var det eller bare at vælge afstand og størrelse (kan desværre ikke huske bor mål) men det virkede da.

Efter rådgivning og overvejelse da min snegl gik i udu sidst, så har jeg ikke valgt huller i rør denne sæson (købte ny snegl i slut af forrige sæson) og det har egentlig kørt ok, så jeg droppede hullerne. Måske var det var nye pillepusher som gjorde forskellen :)0
Well efter jeg siede smuldet fra er der stort set intet støv i det eksterne snegl rør, modsat før hvor 30% af rører på undersiden var dækket af smuld..

Så min finkæmning af poserne gør jo at hullerne ikke behøves, ville dog gerne ha set at spiralen var lidt større og jeg burde nok rette vinklen på røret til 35-40 gader modsat 45 grader pt, men det er ikke et must ligenu...

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 30 jun 2017 16:26

Ja netop noget med lidt større huller skal jeg bruge, så de små knækkede stykker forsvinder, jeg har sig'et dem manuelt fra indtil nu, og det er nok stadig spild af tid, men jeg overser også døde smulder piller som også bliver kvast så vil hellere undlade dem også..

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: RW Træpiller

Indlæg af Hemhems » 03 jul 2017 23:21

Hej

Jeg har sorteret 4 poser mere og smuldet er næsten væk i snegl røret, og købte også et nyt net til formålet og det gik noget hurtigere den her gang, men nogle poser driller mere end andre alt efter hvor mange opsvulmede piller der er i..


Besvar