Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stampemøllen Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Stampemøllen træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
11
22%
9 Stjerner
12
24%
8 Stjerner
3
6%
7 Stjerner
4
8%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
4
8%
4 Stjerner
0
Ingen stemmer
3 Stjerner
1
2%
2 Stjerner
12
24%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
3
6%
 
Afgivne stemmer: 50

xkfc

Re: Stampemøllen Træpiller

Indlæg af xkfc » 08 dec 2015 14:49

Barlinek virkede mest som om smuldet var savet med nedstryger, mens træet i Stampemøllen er mere groft, lidt kædesavsagtigt.

Jeg gætter på at energiindholdet er det samme i begge piller, træ er nu engang træ. ca. 19GJ pr ton. dernæst er det vandindholdet der trækker det ned.

Før vi gik over til Stampemøllen brugte vi Barlinek, og vi bruger hverken mere eller mindre piller, men udfordringen til justering af fyret er lidt større med Stampemøllens piller.


Vyffe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 16 sep 2014 21:11
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 278 + 278 værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Dagligt forbrug: 20 kg
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Stampemøllen Træpiller

Indlæg af Vyffe » 01 maj 2016 09:46

Har brændt knap 5 tons af 6 mm Stampemøllen. De brænder helt fint, men giver noget slagger - men det kan have noget at gøre med mine indstillinger på fyret. Der er mere smuld i poserne end andre mærker jeg har prøvet. Min nabo med pilleovn er meget tilfreds med 6 mm Stampemøllen, så han køber resten af mine. Har givet karakteren 7.
Har prøvet GP, RW, F1 og Stampemøllen. Er mest tilfreds med RW og mindst tilfreds med Stampemøllen.
Er ved at købe piller til næste sæson; det bliver 6 tons Fabich Standard træpiller til 1159/tons og 150 kr pr/pll for fragt. Vil prøve et læs af det billigste jeg kan finde :)
"Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne"

andersc
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 mar 2016 11:38

Re: Stampemøllen Træpiller

Indlæg af andersc » 11 sep 2016 11:16

Hej derude

Vil lige advare mod Stampemøllen EU 6 mm piller i 10 kg sække, jeg har lige fået 4 paller hjem, og 95 % af alle sækkene er ikke svejset ordentligt sammen i toppen. Jeg orker i bøvlet med at klage, og sende retur, man får åbenbart hvad man betaler for 1199 kr pr 900 kg.

xkfc

Re: Stampemøllen Træpiller

Indlæg af xkfc » 11 sep 2016 17:37

Vi har lige fået 8mm og det var lidt samme problem dog i noget mindre omfang måske 20-30 sække ud af 8 ton sækkene var 15kg.


Besvar