Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vida Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille

Hvor mange Stjerner vil du give Vida træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
9
41%
9 Stjerner
7
32%
8 Stjerner
4
18%
7 Stjerner
2
9%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
0
Ingen stemmer
4 Stjerner
0
Ingen stemmer
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
0
Ingen stemmer
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 22

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 440
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af vinther2 » 04 dec 2015 17:56

Til pendec:

Det er muligt at der er mere at spare ved at købe 21 paller i Tyskland, men det er altså også en ordentlig "mundfuld" Desuden skal man påregne omkostninger til en lastbil, færgebillet mm. Det er altså ikke helt billigt!

Jer tror godt man kan få lavet en god rabat med Skelstrup.træ,- uden at man ligefrem behøver at købe SÅ mange paller. Men det kan jo undersøges ved at ringe til ham.


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af Torpet » 04 dec 2015 18:27

Jo, Skelstruptrae er skam flinke, kender dem godt, men prisen på kr. 2.28 kg er jo noget anderledes end de kr. 1,84 hos XL (Sax) for samme piller?
Skelstruptrae paller har kun 832 kg per palle og så tager de kr. 200 i levering. Nu tror jeg godt de er til at forhandle med, dette er blot deres prisliste pris. Det bliver vel til næste sæson alt dette beliver interessant, de fleste har nok sit lager hjemme for denne vinter?

pendec

Re: Vida Træpiller

Indlæg af pendec » 04 dec 2015 21:05

vinther2 skrev:Til pendec:

Det er muligt at der er mere at spare ved at købe 21 paller i Tyskland, men det er altså også en ordentlig "mundfuld" Desuden skal man påregne omkostninger til en lastbil, færgebillet mm. Det er altså ikke helt billigt!

Jer tror godt man kan få lavet en god rabat med Skelstrup.træ,- uden at man ligefrem behøver at købe SÅ mange paller. Men det kan jo undersøges ved at ringe til ham.
Ikke forstået, HVIS det er en ordentlig mundfuld, er det så ikke lige så stor en mundfuld du snakker om her??????
Og nu står der jo at rabatten kun gives på 21 paller, så det er ikke fordi de gider reklamere med deres rabatter på mindre som du nævner.

Køber man 24 paller i Tyskland er prisen for 23.4 Tons 1791,-/pallen til lolland, altså 1,83kg, det er sgu billigt når vil skal op i hele læs ;)

btw, du har da hørt om tysk import af træpiller og køb over grænsen med dansk fragtmand? Det lyder lidt som om du ikke ved man kan til rimelige priser, især hvis man er fra jylland, lolland der skal du op i antal før det giver gode rabatter.

Brugeravatar
1397busadk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 sep 2015 07:52
Mit fyr: Scotte bs1016 10kw
Areal: 138
Brændsel: 8 mm Vida træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4951
Årligt forbrug: Anslået 4000 kg
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 1 gang

Re: Vida Træpiller

Indlæg af 1397busadk » 04 dec 2015 23:32

Jeg kan ikke finde Vida hos xl i Sakskøbing , har du et link .
Jeg køber selv Vida hos Skelstrup men til 2,04kr / kg men køber også en Palle pr gang og henter selv .

Mvh Jesper
Torpet skrev:Jo, Skelstruptrae er skam flinke, kender dem godt, men prisen på kr. 2.28 kg er jo noget anderledes end de kr. 1,84 hos XL (Sax) for samme piller?
Skelstruptrae paller har kun 832 kg per palle og så tager de kr. 200 i levering. Nu tror jeg godt de er til at forhandle med, dette er blot deres prisliste pris. Det bliver vel til næste sæson alt dette beliver interessant, de fleste har nok sit lager hjemme for denne vinter?
Bs1016 10 kW Scotte V7 , Trækstabilisator - Røg temp. - retur temp. - vvb 3vejs prioritering. - kompressor rens - 110L metro kombi.
Opvarmer 138 m2 beboelse fra 1956 - 60m2 gulv varme i stueplan og 2 radiatorer på 1 sal.
1 opstart uge 30 2015
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=1397busadk

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af Torpet » 05 dec 2015 00:01

Hi busadk
Jeg køber direkte i byggecentret: XL-Byg, Sakskøbing Trælast, Skovvej 51, 4990 Sakskøbing. Tel 5470 4422. Spørg efter Kim (owner).
Ma-Fred 8-17, lørd 9-12.
Evt. opret en 30-dags konto, så leverer de gratis, uanset mængde. Nu ved jeg ikke hvor på Lolland du bor, jeg har min ejendom i Kartofte 5 km fra Sakskøbing, men de leverer også frit til mit sommerhus i Errindlev (ved Holeby, Lolland). De kommer med en stor lastbil med kran på og løfter fint pallerne helt ind i min carport. Pallerne er eengangspaller uden afgift. De kører een gang om ugen til de forskellige områder. Jeg gav sidst kr. 1650 per palle, bestilte 4 paller.


Brugeravatar
1397busadk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 sep 2015 07:52
Mit fyr: Scotte bs1016 10kw
Areal: 138
Brændsel: 8 mm Vida træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4951
Årligt forbrug: Anslået 4000 kg
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 1 gang

Re: Vida Træpiller

Indlæg af 1397busadk » 05 dec 2015 17:04

Hejsa

Jeg bor i Nørreballe og er ret ny med pillefyr ;-)
jeg vil prøve at give dem et kald og høre om de stadig har Vida pillerne for jeg kunne kun finde deres egne dyre piller på webshoppen .
Den kunne være super med billigere piller og gratis levering

Mvh Jesper
Torpet skrev:Hi busadk
Jeg køber direkte i byggecentret: XL-Byg, Sakskøbing Trælast, Skovvej 51, 4990 Sakskøbing. Tel 5470 4422. Spørg efter Kim (owner).
Ma-Fred 8-17, lørd 9-12.
Evt. opret en 30-dags konto, så leverer de gratis, uanset mængde. Nu ved jeg ikke hvor på Lolland du bor, jeg har min ejendom i Kartofte 5 km fra Sakskøbing, men de leverer også frit til mit sommerhus i Errindlev (ved Holeby, Lolland). De kommer med en stor lastbil med kran på og løfter fint pallerne helt ind i min carport. Pallerne er eengangspaller uden afgift. De kører een gang om ugen til de forskellige områder. Jeg gav sidst kr. 1650 per palle, bestilte 4 paller.
Bs1016 10 kW Scotte V7 , Trækstabilisator - Røg temp. - retur temp. - vvb 3vejs prioritering. - kompressor rens - 110L metro kombi.
Opvarmer 138 m2 beboelse fra 1956 - 60m2 gulv varme i stueplan og 2 radiatorer på 1 sal.
1 opstart uge 30 2015
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=1397busadk

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 440
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af vinther2 » 05 dec 2015 18:46

Jamen pendec,- det er jo netop det som er problemer.. At vi her på Lolland har en større transportudgift, end dem som bor i det sydlige Jylland.
Så hvis vi skal spare noget når vi har trukket udgifterne fra til: færgebillet, lastbil, brændstof og timeløn,--- ja, så er der ikke meget sparet.

Det var det jeg prøvede at forklare i mit indlæg, men du fokuserede vist mere for besparelsen for dem i Jylland :roll:

Og skal vi ikke for en gangs skyld slå fast, at vores normale leverandører af træpiller også har en levevej. Dem skal vi også tænke på,- for havde vi ikke dem til at levere vores piller/briketter mv i det daglige, ja hvad skulle den enkelte forbruger så gøre?

Vi kan gøre en masse krumspring for at spare en smule, men lad os dog være loyale og handle hos den danske forhandler som vi føler os tryg ved og som vi kan stole på. Og så er det op til os enkelte at finde det sted som giver den bedste pris og service.

Bare min menig :)

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af Torpet » 05 dec 2015 18:50

Hi Jesper
Der er kun 18km til Nørreballe fra Sakskøbing, så jeg tror sagtens du kan få pillerne leveret frit der. Det er jo tættere på end Errindlev, hvor jeg ved de kører.

XL Køb i Sakskøbing er et ret stort foretagende. Hvis jeg var dig ville jeg tage forbi en dag og sludre med dem (Kim). Over en telefon aner de ikke hvem du er og vil sikkert bare give dig Web-priserne, det ville være at forvente.

Så snak om en god pris for dig, for f.eks. 2 paller og opret en konto, det koster jo ikke noget. Med en konto får du en måneds betalingsperiode og fremover kan du bare ringe og bestille og så betale over Netbank. Faktisk vil de sende dig et special-tilbud ved starten af en hver fyringssæson. Ved at have en konto kan du få hvad som helst andet leveret frit. Det er ret smart at have også med hensyn til fliser, tømmer osv.

Prisen jeg betalte i år var faktisk lavere end sidste år og den blev tilbudt helt uden forhandling.

Hver palle har 56 poser af 16 kg = 896 kg. Poserne er stærke.

Mvh

Jens

Brugeravatar
1397busadk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 16 sep 2015 07:52
Mit fyr: Scotte bs1016 10kw
Areal: 138
Brændsel: 8 mm Vida træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4951
Årligt forbrug: Anslået 4000 kg
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 1 gang

Re: Vida Træpiller

Indlæg af 1397busadk » 05 dec 2015 22:45

Hej Jens

Jeg kører der over og viser mit kønne ansigt til Kim :lol:

Mange tak for info og hjælp :great:

Mvh Jesper
Torpet skrev:Hi Jesper
Der er kun 18km til Nørreballe fra Sakskøbing, så jeg tror sagtens du kan få pillerne leveret frit der. Det er jo tættere på end Errindlev, hvor jeg ved de kører.

XL Køb i Sakskøbing er et ret stort foretagende. Hvis jeg var dig ville jeg tage forbi en dag og sludre med dem (Kim). Over en telefon aner de ikke hvem du er og vil sikkert bare give dig Web-priserne, det ville være at forvente.

Så snak om en god pris for dig, for f.eks. 2 paller og opret en konto, det koster jo ikke noget. Med en konto får du en måneds betalingsperiode og fremover kan du bare ringe og bestille og så betale over Netbank. Faktisk vil de sende dig et special-tilbud ved starten af en hver fyringssæson. Ved at have en konto kan du få hvad som helst andet leveret frit. Det er ret smart at have også med hensyn til fliser, tømmer osv.

Prisen jeg betalte i år var faktisk lavere end sidste år og den blev tilbudt helt uden forhandling.

Hver palle har 56 poser af 16 kg = 896 kg. Poserne er stærke.

Mvh

Jens
Bs1016 10 kW Scotte V7 , Trækstabilisator - Røg temp. - retur temp. - vvb 3vejs prioritering. - kompressor rens - 110L metro kombi.
Opvarmer 138 m2 beboelse fra 1956 - 60m2 gulv varme i stueplan og 2 radiatorer på 1 sal.
1 opstart uge 30 2015
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=1397busadk

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Vida Træpiller

Indlæg af JFinderup » 21 jan 2016 08:17

Jeg kan se JMS Beton sælger nogle Vide piller, der er navngivet "Varmeflex"
http://jmsgranit.dk/534-varmeflex-8mm-t ... veret.html
Er det de samme piller, som i anmelder her?
Hvis ikke, skal der måske oprettes en ny tråd i dette forum.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


Besvar