Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Landlyst » 02 okt 2015 21:11

Lige nu er det hvis svært at finde Barlinek.... Men jeg har lige hentet RW og de ligner Barlinek og brænder lige så fint... Og så var de lidt billigere...
Men Lintz har helt ret, det er som med moderen og datteren :D


knudsenfyn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 nov 2015 14:01

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af knudsenfyn » 20 nov 2015 14:11

Brænder fint næsten uden smuld en giver slagger.

Brugeravatar
Djursland
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 13 apr 2012 21:15

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Djursland » 21 nov 2015 19:50

i år bruger jeg 6 mm og de køre fint dog lidt meget aske men få slagger

sidste år kørte de ikke særligt godt meget aske og mange slagger

sidste år brugte jeg RW 8 mm og de gav ingen aske og ingen slagger

i år giver de rigtig mange slagger men ingen aske

dybt underligt
Ecoteck HR 100

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Pawgs » 20 aug 2016 20:53

Jeg har været ved at kigge rundt efter træpiller og er stødt på et spørgsmål om energi indholdet. Det er første gang at jeg skal ud og erhverv mig en portion piller. Hvis vi tager barlinek og kigger på dem ved pille Madsen er energien opgjort til 4,9-5,3 kwh/kg
Link: http://www.pillemadsen.dk/shop/barlinek-8-mm-226p.html

Hvis jeg kigger på den samme pille ved absolut træpiller er energien opgjort til 4900 kcal
Link: http://www.absolut-traepiller.dk/butik/ ... raepiller/

Er det den samme pille eller to forskellige? Eller er det bare forhandlerne der roder lidt i energi begreberne?

4900 kcal svare til 5,7kwh
Link: https://www.unitjuggler.com/convert-ene ... l?val=4900

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 21 aug 2016 08:29

Pawgs skrev:Jeg har været ved at kigge rundt efter træpiller og er stødt på et spørgsmål om energi indholdet. Det er første gang at jeg skal ud og erhverv mig en portion piller. Hvis vi tager barlinek og kigger på dem ved pille Madsen er energien opgjort til 4,9-5,3 kwh/kg
Link: http://www.pillemadsen.dk/shop/barlinek-8-mm-226p.html

Hvis jeg kigger på den samme pille ved absolut træpiller er energien opgjort til 4900 kcal
Link: http://www.absolut-traepiller.dk/butik/ ... raepiller/

Er det den samme pille eller to forskellige? Eller er det bare forhandlerne der roder lidt i energi begreberne?

4900 kcal svare til 5,7kwh
Link: https://www.unitjuggler.com/convert-ene ... l?val=4900
uha, de energioplysninger er jo kun vejledende, og ikke noget man bør tage for gode varer hele tiden.

nu er det jo en stoker af en god kaliber du har med at gøre, så du behøver ikke gå efter topmærkerne, da den er mere eller mindre ligeglad med kvaliteten. Den skal nok æde det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Pawgs » 21 aug 2016 08:42

Det var nu meget rart hvis jeg bare kunne regne lidt med dem. For har lavet en lille beregner der tager højde for vægt, energi og pris og fortæller mig hvilken pille der er billigst i forhold til dens energi indhold og hvor mange kg der er på pallen.

Men min plan er at købe 12 tons piller fordelt ud på 4 forskellige pille så jeg kan teste tre tons af hver pille for at se om der er nogen fordel ved at købe en lidt dyrere pille

danielbahl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 okt 2016 19:20
Mit fyr: OPOP H 418 - Scotte v. 4.99
Areal: 200
Brændsel: Barlinek 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 8641
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: 7,2
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af danielbahl » 26 jan 2017 09:59

Hejsa alle her på StokerPro

Dette er mit første indlæg her på dette fora, som har været en stor hjælp til at søge information om vores nyerhvervede pillefyr, der fulgte med det hus min kone og jeg har købt ved Silkeborg . Så tak til alle herinde, der har bidraget til at opbygge min viden omkring dette fantastiske maskineri :P

Vi købte sidste år 4 paller 6mm Barlinek hos Pillemadsen, og har været lidt skuffede over smuld-indholdet. Mange af de 15kg. sække jeg pakkede ud, kunne alene fylde en halv mælkekarton med smuld. Er det normalen for Barlinek? eller har jeg været uheldig med de paller jeg fik leveret.

Jeg står overfor at skulle bestille en ny levering paller, og overvejer at kigge efter et andet mærke, hvis det er normalen er Barlinek indeholder så meget smuld.

Jeg har lagt nogle billeder op af 9 forskellige sække fra forskellige paller, for at vise de forskellige niveauer af smuld, desværre er de første sække på billederne med mest smuld, dem der oftest går igen :?

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 0yWF9uUldB

pendec

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af pendec » 26 jan 2017 10:43

danielbahl skrev:Jeg har lagt nogle billeder op af 9 forskellige sække fra forskellige paller, for at vise de forskellige niveauer af smuld, desværre er de første sække på billederne med mest smuld, dem der oftest går igen :?
Når det er så synligt, så kan du vel tage en tur i Jem&fix og se på deres poser, om de også ser sådanne ud? De sælger jo samme produkt.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 26 jan 2017 13:26

danielbahl skrev:Hejsa alle her på StokerPro

Dette er mit første indlæg her på dette fora, som har været en stor hjælp til at søge information om vores nyerhvervede pillefyr, der fulgte med det hus min kone og jeg har købt ved Silkeborg . Så tak til alle herinde, der har bidraget til at opbygge min viden omkring dette fantastiske maskineri :P

Vi købte sidste år 4 paller 6mm Barlinek hos Pillemadsen, og har været lidt skuffede over smuld-indholdet. Mange af de 15kg. sække jeg pakkede ud, kunne alene fylde en halv mælkekarton med smuld. Er det normalen for Barlinek? eller har jeg været uheldig med de paller jeg fik leveret.

Jeg står overfor at skulle bestille en ny levering paller, og overvejer at kigge efter et andet mærke, hvis det er normalen er Barlinek indeholder så meget smuld.

Jeg har lagt nogle billeder op af 9 forskellige sække fra forskellige paller, for at vise de forskellige niveauer af smuld, desværre er de første sække på billederne med mest smuld, dem der oftest går igen :?

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 0yWF9uUldB
sådan der, så mine også ud tilbage i 2010.
Jeg sendte de billeder til min leverandør, som var lavepriser.dk dengang, og de sendte mig straks en ny sending uden beregning.
Så meget smuld må der IKKE være i dem. Der er noget rivruskende galt med de piller. Tænker de måske har fået vand eller lignende undervejs i deres tid.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

pendec

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af pendec » 26 jan 2017 17:52

Bigfoot skrev:sådan der, så mine også ud tilbage i 2010.
Jeg sendte de billeder til min leverandør, som var lavepriser.dk dengang, og de sendte mig straks en ny sending uden beregning.
Så meget smuld må der IKKE være i dem. Der er noget rivruskende galt med de piller. Tænker de måske har fået vand eller lignende undervejs i deres tid.
Fin Service :)


Besvar