Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

gittho
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10 maj 2010 22:01
Mit fyr: Scotte v.10
Areal: 266

Barlinek Træpiller

Indlæg af gittho » 20 mar 2013 11:07

Har brændt ca. 5 tons 8 mm af i løbet af vinteren. Kvaliteten ser umiddelbart ok ud, men der er lidt mere smuld i poserne end forventet. Desuden er de meget forskelligartede, hvilket ikke fungerer i en Scotte. 4 -5 af 6 tons leverede piller var lyse og reletivt korte. De sidste var meget mørke, meget hårde og lange. De lyse piller fungerer fint. De mørke piller brændte fornemt, men grundet forskelligeheden i pillerne skulle der foretages en ny opvejning og justering af fyret, når farve på pillerne skiftede. Overordnet konklussion: Fornuftig pille, men ikke ensartet nok i kvaliteten. Kvaliteten af poserne er meget fin. 6-tal.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Barlinek Træpiller

Indlæg af Lintz » 30 aug 2013 07:26

Har lige købt endnu en sending Barlinek - Denne gang virker de til at være meget løst-pakket i poserne samt at poserne ikke er stablet særligt godt på pallerne.
Posen er den sædvanlige kraftige og pillerne er som de plejer - Altså - Gode...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Barlinek Træpiller

Indlæg af Zarge » 07 jan 2014 20:40

Så har scotten gumlet sig igennem de første 2,5 af de 3 paller piller jeg har købt i første omgang...
Overvejer lidt at prøve Barlinek for at se om den gir mindre aske end dem jeg bruger nu...
Hvordan er erfaringerne med for tiden, er der nogen der lige har købt som kan kommentere på kvaliteten, hører jo at piller af samme mærke godt kan svinge fra år til år... drinking25.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Barlinek Træpiller

Indlæg af Lintz » 07 jan 2014 20:44

Zarge skrev:Så har scotten gumlet sig igennem de første 2,5 af de 3 paller piller jeg har købt i første omgang...
Overvejer lidt at prøve Barlinek for at se om den gir mindre aske end dem jeg bruger nu...
Hvordan er erfaringerne med for tiden, er der nogen der lige har købt som kan kommentere på kvaliteten, hører jo at piller af samme mærke godt kan svinge fra år til år... drinking25.gif
Synes faktisk at Barlinek er forholdsvis ens. Nogle gange lidt mørkere i farven end andre gange - Og kan lugte lidt mere af træ.
Men synes ikke at jeg behøver at ændre indstillinger.
Last edited by 1 on Lintz; edited 7 times in total
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

braue
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 09 nov 2011 22:28
Mit fyr: Kedel BS Opop 20 Scotte 10 kw version7
Areal: 128
Brændsel: Barlinek 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: Forventet 5-7 Tons
Geografisk sted: Broager
Givet likes: 1 gang

Barlinek Træpiller

Indlæg af braue » 07 jan 2014 21:14

Så har i været heldige med jeres køb, sådan ser det tons Barlinek ud jeg fik før jul
piller.gif
Dette er en håndfuld (begge hænder) jeg har taget op fra beholder og lagt på låget på fyret, der er også meget smuld i poserne :cry:
Har en dialog igang forhandler,men tror ikke jeg får noget ud af det, da det ene svar jeg fik retur: det betyder ikke noget for brændværdien.

De 2 første tons jeg har brændt af var kanon flotte piller og næsten ingen smuld i poserne :D
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller


TLJ
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 22 jan 2011 16:54
Mit fyr: Baxi 1,5 med iltstyring
Areal: 140
Brændsel: Træpiller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: ca 5 tons
Geografisk sted: Otterup, Fyn

Barlinek Træpiller

Indlæg af TLJ » 07 jan 2014 22:13

Jeg er i gang med min 3. sæson med Barlinek, og jeg har været meget tilfreds.

Der har været minimalt med smuld, og de brænder rigtig fint uden at danne slagger.
Sækkene er stærke, så de kan tåle at blive smidt rundt med.

Så ud fra mine erfaringer, så kan jeg kun anbefale dem.

calle

Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 08 jan 2014 18:22

braue skrev:Så har i været heldige med jeres køb, sådan ser det tons Barlinek ud jeg fik før jul
piller.gif
Dette er en håndfuld (begge hænder) jeg har taget op fra beholder og lagt på låget på fyret, der er også meget smuld i poserne :cry:
Har en dialog igang forhandler,men tror ikke jeg får noget ud af det, da det ene svar jeg fik retur: det betyder ikke noget for brændværdien.

De 2 første tons jeg har brændt af var kanon flotte piller og næsten ingen smuld i poserne :D
Hej Braue.

Hvis du opgiver at få en dekort eller at få byttet pillerne til nogen andre, så tror jeg gerne brugerne på Stoker Pro vil vide, hvem den pågældende forhandler er. Det er jo netop en af de helt store fiduser ved det her forum :great:

Venlig hilsen

braue
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 101
Tilmeldt: 09 nov 2011 22:28
Mit fyr: Kedel BS Opop 20 Scotte 10 kw version7
Areal: 128
Brændsel: Barlinek 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: Forventet 5-7 Tons
Geografisk sted: Broager
Givet likes: 1 gang

Barlinek Træpiller

Indlæg af braue » 08 jan 2014 19:11

calle skrev: Hej Braue.

Hvis du opgiver at få en dekort eller at få byttet pillerne til nogen andre, så tror jeg gerne brugerne på Stoker Pro vil vide, hvem den pågældende forhandler er. Det er jo netop en af de helt store fiduser ved det her forum :great:

Venlig hilsen
Det er ved Pillemadsen jeg har købt pillerne, henter et tons ad gangen, på en trailer.

Opgiver og opgiver, håber Allan svarer på den mail jeg sendte i mandags og rykker for svar, for han ville undersøge om hvor meget smuld der måtte være i sækkene. Har sendt flere billeder ned til ham ud over det i har set. Her er et ned i tanken
22 lille.gif
Vil prøve og køre tanken tom og se hvor meget smuld der er for de første 450 kg, de kan godt brændes men er lidt svære og styre :(
Mvh Leif
Kedel: Opop Black Star 20 med 10 KW brænder - V7 - 3 vejs VVBprio
Forventet forbrug 4-5 tons lige nu 6mm Barlinek piller

calle

Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 08 jan 2014 21:45

braue skrev:
Det er ved Pillemadsen jeg har købt pillerne, henter et tons ad gangen, på en trailer.

Opgiver og opgiver, håber Allan svarer på den mail jeg sendte i mandags og rykker for svar, for han ville undersøge om hvor meget smuld der måtte være i sækkene. Har sendt flere billeder ned til ham ud over det i har set. Her er et ned i tanken
22 lille.gif
Vil prøve og køre tanken tom og se hvor meget smuld der er for de første 450 kg, de kan godt brændes men er lidt svære og styre :(
Jeg vil gætte på, at du får en god behandling. I skal jo kunne mødes nede i Ulsnæs Centret icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Fireman
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 11 nov 2009 20:39
Mit fyr: Scotte Plus 10 kw/Blackstar BS 20
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4640
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Faxe

Barlinek Træpiller

Indlæg af Fireman » 09 jan 2014 21:15

Har netop i dag ladet min silo køre tør dvs der lå ca 10kg piller og blandet med smuld som ikke faldt ned til sneglen af sig selv. Det blev skubbet ned og
Blandet med lidt olie og nu har scotte spist op. Synes umiddelbart det er ok. Det er første gang jeg renser for smuld efter Barlinik i denne sæson. Pillerne er købt i sommer hos Madsen og der er en lille smule fin savsmuldets i alle poser synes jeg men umiddelbart ikke noget der giver problemer i det daglige. Jeg tilsætter dog olie i siloen ved hver fyldning, det er der vist mange der gør uanset hvad mærke man fyrer med. Sidste år brugte jeg Barlinik F1 Power og der var en anelse mindre af det fine smuld ellers ingen forskel på pillerne synes jeg. Efter de billeder at dømme Braue så må du kunne få noget kommision det er ihvertfald ikke sådan mine ser ud.
Mvh


Besvar