Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

Dinsen
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 392
Tilmeldt: 01 feb 2011 20:12
Mit fyr: BB 14 / Panasonic NE9MKE
Areal: 180m2 + 110l VVB
Brændsel: German pellets / El
Fremviser gerne i postnummer: 6560
Årligt forbrug: 4t i 12/13
Geografisk sted: Sønderjylland (6560)

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Dinsen » 02 feb 2011 21:00

Bigfoot » 01 Feb 2011, 13:30 skrev:har Barlinek mon ændret stil?????

For jeg kan huske i mit ballade og bøvl med dem, at forhandleren omtalte problematikken med smuld og sådan, at de netop blev leveret i hvide poser, som man ikke kunne se ind i.
Hvor firmaer som German Pellets netop leverede deres i klare poser. Det gjorde kontrollen nemmere.

Nu ser jeg så på nettet at der dukker nye billeder op af emballagen fra Barlinek....
barlinek.jpg
Det ligner da en positiv udvikling i sagerne omkring smuld og Barlinek.
Ny og ny det ved jeg nu ikke, det er sådan emballagen ser ud på 6mm barlinek :great:
Så kører Stokerbot S3S! Tjek min fyrdata Her!
Nu med 5,8 Kwp solceller på taget. Se min produktion Her!


topgun
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Modtaget likes: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af topgun » 05 feb 2011 18:08

Jeg har så igen prøvet at sende en mail til Energi7 efter deres tilbagemelding her.
Jeg er en af dem de var på besøg med og har intet hørt siden, på trods af flere mails.

Så nu afventer jeg spændt om jeg nu kan få en tilbagemelding. Jeg har været mere end 100% tilfredse med Energi7 indtil nu, nok også derfor at jeg har handlet der de sidste par gange.
Men nu venter jeg spændt på hvad deres løsningsforslag til de 7ton piller jeg har købt bliver. Det bliver jo nok ret så vigtig for hvor jeg køber piller næste gang.
Men også hvad deres langsigtede løsning bliver med Barlinek og smuld bliver (som de kort har ridset op), dette bliver jo nok afgørende for hvilket mærke jeg køber næste gang.
Michael Pedersen
Mit Fyr

calle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 05 feb 2011 18:30

topgun » 05 Feb 2011, 18:08 skrev:Jeg har så igen prøvet at sende en mail til Energi7 efter deres tilbagemelding her.
Jeg er en af dem de var på besøg med og har intet hørt siden, på trods af flere mails.

Så nu afventer jeg spændt om jeg nu kan få en tilbagemelding. Jeg har været mere end 100% tilfredse med Energi7 indtil nu, nok også derfor at jeg har handlet der de sidste par gange.
Men nu venter jeg spændt på hvad deres løsningsforslag til de 7ton piller jeg har købt bliver. Det bliver jo nok ret så vigtig for hvor jeg køber piller næste gang.
Men også hvad deres langsigtede løsning bliver med Barlinek og smuld bliver (som de kort har ridset op), dette bliver jo nok afgørende for hvilket mærke jeg køber næste gang.
Hej Topgun.

Jeg har godt nok ikke draget Pillemadsen til ansvar for at mine 2 ton var TÆSKE fulde af smuld, selv om han selvfølgelig har det juridiske ansvar. Han gav mig til gengæld rabat på noget fragt - noget for noget. Smuld kan været omstændigt at bevise, men du kan da ihvertfald købe et andet mærke næste gang, og på den måde straffe Barlinek. Jeg er selv gået over til German Pellets. Indtil videre er de rigtig gode - bedre end Barlinek, da de var bedst. Du får en opdatering, når siloen skal fyldes op.

Og nej - jeg har ikke aktier i firmaet.

Venlig hilsen

Boie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 apr 2011 15:34

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Boie » 14 apr 2011 16:39

Hej

Jeg er nybegynde omkring brændsel piller, har for en måned siden købt en MZC ovn med aktiv styring og er meget godt tilfreds men der er en smule støj fra blæseren, det var der ikke i starten, det er ligesom der er noget i ovnen der kommer i svingninger og det er ret irriteret at høre på men når det bliver varmt i vejret og vi ikke behøver at fyre mere vil jeg skille den ad, for ar se hvad det er blæseren for til at ryste.

Men det var slet ikke det jeg ville skrive om, - det er Barlinek pillerne, for over et halvt år siden tog jeg den beslutning at jeg ville have en pilleovn og undersøgte markedet og valget faldt på MZC med aktiv brænder og luftstyring og jeg er tilfreds med den, minus det problem jeg har skrevet ovenfor.

Min jagt gik nu på at få fat i 8 mm træpiller til en rimelig pris og jeg surfede på nettet for at læse andres erfaringer og mange steder læste jeg at det var farligt at kun gå efter prisen, min konklusion blev, efter jeg havde læst mange kommentarer omkring Barlinek træpiller og der var mange der var ovenud tilfreds med dem, alle indlæggene var skrevet i 2010 men jeg tænkte at det var nok nogle gode piller men det kan jeg forsikre om ---- at det er sidste gang jeg rør det træpille mærke igen ( hvis der er nogen der ville købe resten af mig så får de det til min indkøbspris uden transport prisen, transporten kostede i mit tilfælde 1080 kr. for 3 ton i 25 kg. poser), jeg syntes at pillerne som jeg har købt af Energi 7 er nogle af den værste gang savsmuld jeg i mit liv har købt, prøvede først nogle piller fra et eller andet gods (kan ikke huske navnet, men det var i 16 kg. poser) de var rimelige ang. brændeværdi og mængden af savsmuld, derefter prøvede jeg 10 sække fra Roskilde brændesalg ( træpiller fra DLG i 16 kg. poser) og dem var jeg meget tilfreds med ang. brændeværdi og mængden af savsmuld så dem kan jeg i hvert fald anbefale og det bliver også dem jeg køber næste gang.

Efter at have prøvet 10 sække af Barlinek træpiller syntes jeg det blev værre og værre ang. savsmuld i poserne så i går ville jeg prøve at finde ud af hvor meget savsmuld der var i --- jeg gik i gang med at sigte 2 hele poser a' 25 kg. piller ( hold da op et arbejde ) men jeg ville finde ud af hvor meget savsmuld der var i, i den ene pose var der 325 gram og i den anden var 425 gram ---------- det er sgu for dårligt :evil: så nu har jeg 750 gram savsmuld som jeg har taget et billed af så hvis der er nogle der vil se billedet kan man sende mig en mail og så får de som gave fra mig et billede af en bunke savsmuld, jeg kan forestille mig at det er åbenbart var et godt produkt på et tidspunkt men desværre sker der det samme med andre gode ting (såsom hundefoder og andre slige ting) at så får driftsherregevinsten lige et nøk til og så havner vi ovre i den anden grøft, det står selvfølgelig for min regning men det er min erfaring med mange ting der i starten er et godt produkt.

Jeg har et ekstra spørgsmål, poserne er ikke helt lukket, i toppen i den ene side er der hul ind til træpillerne, d.v.s at de kan trække fugt ind og jeg kan formode at det hul er der fordi man puster pillerne ind? er det en ny fremgangsmåde el. har man altid gjort sådan men hvis de bliver pustet ind så bliver der ganske sikkert også lavet noget savsmuld, det er jo det folk klager over når de får pustet større mængder ind til et pillefyr.

Det var dejligt at få sine frustrationer ned på tryk - kan anbefales, det tager overtrykket, jeg har også tænkt mig at skrive på Energi 7 blog ----- så kan de lære det :x

Mvh. Boie http://www.boie.dk e-mail: boie-hd@anarki.dk

Energi7
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 dec 2009 19:42
Geografisk sted: Flensburg
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Energi7 » 14 apr 2011 22:48

Boie » 14 Apr 2011, 16:39 skrev:
Det var dejligt at få sine frustrationer ned på tryk - kan anbefales, det tager overtrykket, jeg har også tænkt mig at skrive på Energi 7 blog ----- så kan de lære det :x

Mvh. Boie http://www.boie.dk e-mail: boie-hd@anarki.dk
Hej Boie

Jeg er meget glad for at du er kommet af med overtrykket og du har ret det hjælper meget !

Vi har før haft nogle problemer med Barlinek, hvilket vi også har bekræftet på dette forum.
Vi har også fortalt om de tiltag der sker på fabrikken lige nu, for at afhjælpe vores smuld problemer i denne vare.
Særson 2010 - 2011 blev der solgt ca 40.000 t Barlinek i DK. Der har været store problemer med ca. 300 t.
SOM VI KENDER TIL.

så kan de lære det :x......... Energi 7 ønsker at lære så meget som muligt - men det kræver at kunden som har et problem "gider" at ringe og fortælle om dette.

Stokerpro er et godt sted at komme med sine erfaringer og evnt. kritik af produkter og der er altid hjælp at hente.

Så for at gøre det kort. Dit indlæg er fint nok for os, ville dog ønske at der nederst stod følgende.

Har kontaktet Energi 7 vedr. omtalte problemer de kommer og henter pillerne og betaler hele beløbet tilbage incl. mine fragt omkostninger

Skal lige tilføje at vi altid behandler reklamationer på denne måde, indlæg på Stokerpro eller ej

Kontakter dig imorgen for at aftale nærmere


tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af tvivleren » 14 apr 2011 23:03

lige en kommentar hertil ang smuld.
Jeg købte et par hundrede kg af barlinek, der var smuld i dem og det var 900g for den ene sæk og knap så meget i de andre
de sække her kan ikke laves fugt tætte.

Det er lidt dårlig at bruger på forum ikke har haft kontakt til sælger inden der kommer et sådan indlæg, i den her sag holder jeg med energi7.

der er flere der har prøvet at komme i kontakt med en sælger igennem forum her, det mener jeg ikke man kan tillade sig new5

Energi7
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 dec 2009 19:42
Geografisk sted: Flensburg
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Energi7 » 14 apr 2011 23:28

tvivleren » 14 Apr 2011, 23:03 skrev:lige en kommentar hertil ang smuld.
Jeg købte et par hundrede kg af barlinek, der var smuld i dem og det var 900g for den ene sæk og knap så meget i de andre
de sække her kan ikke laves fugt tætte.

Det er lidt dårlig at bruger på forum ikke har haft kontakt til sælger inden der kommer et sådan indlæg, i den her sag holder jeg med energi7.

der er flere der har prøvet at komme i kontakt med en sælger igennem forum her, det mener jeg ikke man kan tillade sig new5
Hej Tvivleren

Din analyse på smuld i Barlinek stemmer meget godt overens med Teknologisk Institut, hvor vores prøve viser 3% smuld på sigte Ø 6,3 analysen er på vores hjemmeside.

Med hensyn til fugt, så er det ikke problemet - problemet består af øget produktion, uden at soldanlægget er blevet udbygget til den større mængde.

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af tvivleren » 14 apr 2011 23:33

ved du iøvrigt noget om hvad råvaren er, affald fra prodution eller knust skovtræ

Energi7
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 dec 2009 19:42
Geografisk sted: Flensburg
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Energi7 » 14 apr 2011 23:50

tvivleren » 14 Apr 2011, 23:33 skrev:ved du iøvrigt noget om hvad råvaren er, affald fra prodution eller knust skovtræ
Barlinek SA er en af Europas største producenter af parketgulve og bruger derfor kun deres eget savsmuld til træpille produktionen.
Da deres produktion af parketgulve mere eller mindre kører på samme måde året rundt, vil træpille kvaliteten også vise de samme analyser resultater hver gang.

Smuld % undtaget de sidste 6 mdr. :(

Andelen af ask og eg er ca. 80 % rest andet løvtræ.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot » 15 apr 2011 07:40

jeg vil også lige sige, at i sådan en sag her, skal man altså lige kontakte sælgeren først, inden man går helt op i limningen.
Jeg gjorde det samme, www.lavepriser.dk var forhandleren ved mig. Alle mine piller blev byttet til nye, uden nogen form for beregning eller noget. Det kaldes god kundeservice.
Jeg har lært af mine erfaringer med barlinek, og næste gang køber jeg ikke de piller.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar