Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blue Point Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille

Hvor mange Stjerner vil du give Blue Point træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
1
10%
9 Stjerner
1
10%
8 Stjerner
0
Ingen stemmer
7 Stjerner
2
20%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
0
Ingen stemmer
4 Stjerner
0
Ingen stemmer
3 Stjerner
1
10%
2 Stjerner
2
20%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
3
30%
 
Afgivne stemmer: 10

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af hahomi » 12 dec 2018 15:10

jenssmed skrev:
12 dec 2018 15:02
her forsætter problemerne også, bluepoint er da også villige til at bytte, jeg har bare ikke tid eller penge til at blive hjemme fra arbejde for det, det koster jo også noget, har tilbudt dem at de kan komme lørdag eller søndag og bytte eller give en rigtig god rabat på træpillerne, det går hårdt ud over brænd skålen, plus ovnen aldrig brænder mere end 10-12 timer af gangen, hvor jeg så må tømme for slagger hmm..
Det er rigtig surt.............talte med min leverandør i dag, der sagde jeg var den eneste der havde reklameret. Jeg tror mange bare lader stå til.
Vi er nok en del der ikke køber Blue Point igen
Vælg dine kampe med omhu.


Jones_TB
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 dec 2018 19:40

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af Jones_TB » 22 dec 2018 22:01

Har fundet flere træpiller det indeholder pladtikrester, og min slagger har til tider grønne nuancer - det tyder på at jeg brænder klassificeret impregneret træaffald og plastik. Der ud over har jeg vejet asken/ slagteren efter 100 kg kørsel med 100 kg, og 3-4 % aske, med smeltepunkt på 800- 900 grader 🤯.
Jeg synes, de skal lukke og slukke og vil anbefaler alle at undgå dette snyde produkt.

jenssmed
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 sep 2011 14:04
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af jenssmed » 23 dec 2018 09:40

Her har leverandøren byttet 2,5 palle, vi er dog ikke enige om prisen på de brugte 1,5 palle træpiller, nu har jeg fået varga, og vi bruger 2 poser om dagen, med premium wood pellets brugte vi i samme vejr op til 4 poser.
Bluepoint ville have kontaktet mig for 14 dage siden for at finde en løsning, det gjorde de så ikke.
God varm jul til alle :-)

Jones_TB
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22 dec 2018 19:40

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af Jones_TB » 23 dec 2018 13:09

Jeg kører 8-12 ton pr år og har ALDRIG haft problemer - min leverandør er meget pertentlig og jeg stoler på dem, og han har tilbudt at hente dem. Problemet er bare at 4 af pallerne er hældt i systemet, så de skal hives manuelt ud. Så nu kører jeg kompr. rens for hver 10 kg - så går det lige uden fyret stopper til.

De piller egner sig bedst til et kommunalt affalds forbrændings anlæg, hvor både røg og slagger håndteres korrekt - håber at Blue Point (Peemium Wood pellets) bliver stoppet, for det er altså ikke i orden at smide affald i træpillerne😤

CasperJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26 jan 2013 19:14
Mit fyr: Mcz Ego hydro
Areal: 158
Brændsel: træpiller, brænde, solvarme
Årligt forbrug: 2tons
Geografisk sted: Bedsted, ringsted

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af CasperJ » 06 jan 2019 13:02

Absolut de dårligste piller jeg har prøvet. Indeholder plastik, der giver grønlig afsmitning i brænder skålen. Ydermere giver de også forholdsvis meget aske. Et andet problem er at der dannes en porøs sammen hængende slagge i brænder skålen. Hvilket jeg tror hænger sammen med et stort indhold af sand i pillerne. Jeg fyrer dem af i en pilleovn.
Har prøvet nogen forskelle pille fabrikater. samba, varga, södra, neova, neova cleanpellet, hp-piller ekkmann og dala guld.
og af disse er langt de dårligste.


FIGTHTER
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 jan 2019 21:10

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af FIGTHTER » 09 jan 2019 21:15

Jeg har i dag skrevet nok den dårligeste anmeldelse omkring 8 mm piller fra Blue point pellets.
https://www.facebook.com/Blue-Point-Pel ... 436641874/

Som jeg skriver i min anmeldelse:
Jeg har kørt med pillefyr i mange år og har prøvet meget lige fra de helt billigste polske piller til meget fornuftige piller, men piller fra Bluepoint slår alt inden for de dårligste piller til den dårligeste service. Heldigvis har jeg kun købt 2 paller fra hvert sidt træk og 1 Palle ja sekund piller vil jeg kalde dem for uden aske da skakken skal pilles af hver dag og nr 2 Palle er noget jeg slet ikke vil komme på de er helt uden for noget selvom jeg har prøvet polske piller med mere trælim en træ.
Blur point har også sendt brev ud om de har fået dårligt træ ind og solgt hvor vi skulle indlevere adresser men de gør ingen ting.
Jeg har lidt dokumentation på en fyring på 400 kg piller inklusiv brænd da pillerne ikke bliver til aske men skakker og stopper til.
——————————————
Jeg har så valgt at gemme resten til rygning på grillen til sommer selv om små 700 kg piller kræver en del kød på grillen.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af Troldmand. » 09 jan 2019 21:41

FIGTHTER skrev:
09 jan 2019 21:15
Jeg har i dag skrevet nok den dårligeste anmeldelse omkring 8 mm piller fra Blue point pellets.
https://www.facebook.com/Blue-Point-Pel ... 436641874/

Som jeg skriver i min anmeldelse:
Jeg har kørt med pillefyr i mange år og har prøvet meget lige fra de helt billigste polske piller til meget fornuftige piller, men piller fra Bluepoint slår alt inden for de dårligste piller til den dårligeste service. Heldigvis har jeg kun købt 2 paller fra hvert sidt træk og 1 Palle ja sekund piller vil jeg kalde dem for uden aske da skakken skal pilles af hver dag og nr 2 Palle er noget jeg slet ikke vil komme på de er helt uden for noget selvom jeg har prøvet polske piller med mere trælim en træ.
Blur point har også sendt brev ud om de har fået dårligt træ ind og solgt hvor vi skulle indlevere adresser men de gør ingen ting.
Jeg har lidt dokumentation på en fyring på 400 kg piller inklusiv brænd da pillerne ikke bliver til aske men skakker og stopper til.
——————————————
Jeg har så valgt at gemme resten til rygning på grillen til sommer selv om små 700 kg piller kræver en del kød på grillen.
Dårlig pillekvalitet. Måske hvad man kan forvente i fremtiden.
Den enorme efterspørgsel på træpiller til erstatning af olie og kul på kraftvarme værkerne, gør jo at at pillefabrikanterne presses til at bruge lidt af alt for at efterkomme behov af piller.
At bruge de uduelige piller i grillen? Håber det er en joke ;-)
I mange menge år har vi brugt piller fra stampemøllen. Ros skal de have. Aldrig har de svigtet.

skrot1

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af skrot1 » 09 jan 2019 22:06

Troldmand. skrev:
09 jan 2019 21:41
Dårlig pillekvalitet. Måske hvad man kan forvente i fremtiden.
Den enorme efterspørgsel på træpiller til erstatning af olie og kul på kraftvarme værkerne, gør jo at at pillefabrikanterne presses til at bruge lidt af alt for at efterkomme behov af piller.
At bruge de uduelige piller i grillen? Håber det er en joke ;-)
I mange menge år har vi brugt piller fra stampemøllen. Ros skal de have. Aldrig har de svigtet.
Træpiller er ligeså gode som se plejer at være, bare man køber anerkendte mærker. Problemet er snarere at nogle tror man kan købe gode piller for små penge, så at påstå der bliver mangel på gode piller, ser jeg kun som en sær tanke fra dig, troldmand... for der er der ikke belæg for overhovedet.....men med så meget andet af det du skriver, så skal det også tages med et gram salt. Når man læser dine mange indlæg i diverse emner herinde, så aner man et mønster.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af Troldmand. » 09 jan 2019 22:28

skrot1 skrev:
09 jan 2019 22:06
Træpiller er ligeså gode som se plejer at være, bare man køber anerkendte mærker. Problemet er snarere at nogle tror man kan købe gode piller for små penge, så at påstå der bliver mangel på gode piller, ser jeg kun som en sær tanke fra dig, troldmand... for der er der ikke belæg for overhovedet.....men med så meget andet af det du skriver, så skal det også tages med et gram salt. Når man læser dine mange indlæg i diverse emner herinde, så aner man et mønster.
Jeg ser også et mønster.
Da jeg for mange mange år siden, blev aktiv på Stokerpro. Var tonen en helt anden.
Skrev man indlæg, blev det fulgt op af utallige mange medlemmers kommentarer.
Det var dengang vi måtte lave vores egen pillebrænder. Der blev lavet byg selv solvarme. Den gang var alle med - alle hyggede sig.

I dag mange år senere, er tonen vendt. Desværre tror jeg for mange.
Fra at være et hyggested, hvor man ved en hver lejlighed skulle ind og kigge på Stokerpro. Hvad har gutterne nu har skrevet.

I dag styres Stokerpro af en lille håndfuld med hård hånd. Som desværre, griber enhver chance for at kule en ned, hvis de "personligt" føle sig krænket.

Nye tider banker på døren. - El opvarmning stormer frem / Varmepumper af forskellig slags, er i vild udvikling.
Hvorfor ikke lade os stå sammen, om hvad fremtiden byder os, i stedt for at bekrige den udvikling vi står midt i.

Alt selvfølgeligt venligt ment ;-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Blue Point Træpiller

Indlæg af Lintz » 10 jan 2019 05:47

Troldmand. skrev:
09 jan 2019 22:28
Jeg ser også et mønster.
Da jeg for mange mange år siden, blev aktiv på Stokerpro. Var tonen en helt anden.
Skrev man indlæg, blev det fulgt op af utallige mange medlemmers kommentarer.
Det var dengang vi måtte lave vores egen pillebrænder. Der blev lavet byg selv solvarme. Den gang var alle med - alle hyggede sig.

I dag mange år senere, er tonen vendt. Desværre tror jeg for mange.
Fra at være et hyggested, hvor man ved en hver lejlighed skulle ind og kigge på Stokerpro. Hvad har gutterne nu har skrevet.

I dag styres Stokerpro af en lille håndfuld med hård hånd. Som desværre, griber enhver chance for at kule en ned, hvis de "personligt" føle sig krænket.

Nye tider banker på døren. - El opvarmning stormer frem / Varmepumper af forskellig slags, er i vild udvikling.
Hvorfor ikke lade os stå sammen, om hvad fremtiden byder os, i stedt for at bekrige den udvikling vi står midt i.

Alt selvfølgeligt venligt ment ;-)
Troldmand - Hvis du har en problem med visse personer og/eller Redaktører er det ikke her du skal skrive dit indlæg. Totalt u relevant for tråden - Stop venligst med disse provokerende indlæg.

- Og til alle der måtte have en kommentar til dette indlæg af Troldmand -Hold jer venligt fra det. Denne tråd er om Blue point træpiller og ikke om andet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar