Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ewers Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Ewers træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
2
25%
9 Stjerner
0
Ingen stemmer
8 Stjerner
0
Ingen stemmer
7 Stjerner
1
13%
6 Stjerner
0
Ingen stemmer
5 Stjerner
1
13%
4 Stjerner
2
25%
3 Stjerner
0
Ingen stemmer
2 Stjerner
2
25%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 8

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ewers Træpiller

Indlæg af Ulrik » 08 jan 2012 07:04

Ewers Træpiller

Hvor gode er Ewers Træpiller? Lad os prøve at finde ud af kvaliteten på netop denne træpille.
Så lad os høre brugernes erfaringer med Ewers Træpiller.

Ved at dele vores erfaringer med Ewers Træpiller, kan vi gøre køb af træpiller mere overskuelig for forbrugerne.
Skriv et indlæg her om Ewers Træpiller og/eller giv din stemme i ovenstående rating af disse træpiller.

Send evt. mig en PB hvis du kender til en træpille som vi ikke har med i dette forum.
MvH Ulrik©


Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Ewers Træpiller

Indlæg af Bubbii » 08 jan 2012 09:50

Jeg har fyret 3 T Ewers piller af i Baxien og var rigtig glad for pillerne, ikke meget aske, ingen slagger og gode stærke poser. Ewers pillerne skulle være lavet af træ fra IKEA´s møbelproduktion og er derfor formentlig de samme som dem der hedder IKEA pillen.
Desværre ser det på deres hjemmeside ud til at man ikke længere kan bestille dem fra Tyskland, men kun få dem i Danmark, men så er det jo desværre også til en helt anden pris :cry: Lige nu fyrer jeg med German Pellets og dem er jeg da generelt også godt tilfredse med, men næste gang jeg kommer på foderstoffen vil jeg da lige forhøre mig om de er stoppet med at sælge dem fra Tyskland.
Angående bestilling, så havde jeg 4 dage efter bestilling modtaget mine piller,super!, eneste kritik punkt er at man ihvertfald på daværende tidspunkt ikke kunne bruge kreditkort, men bankoverførsel! Men her i området er det jo et stort og kendt foderstof firma så det var jeg ikke så nervøs ved

Hilsen Bubbii
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Ewers Træpiller

Indlæg af Jobak » 08 jan 2012 11:52

Jeg havde netop skrevet om pillen under Ikea pillen. Der er så helt korrekt blevet oprettet en ny tråd til Ewers pillen.
Da ingen med 100% sikkerhed ved om det er samme pille.
Jeg nægter simpelthen at tro på at det er fra en møbel produktion. Hvor hulen kommer så alt det skidt fra, som ikke kan brænde? Og jeg har ALDRIG haft så meget aske som med disse piller. Og det er ikke ubrændt savsmul o.lign. Det er simpelthen alt for tung til at være det. Det er garanteret ikke samme "batch" som dem Bubbii skriver om.
Samme kvalitet som Ikea møbler vil jeg tro, men ikke fra produktionen. Jeg skal ihvertfald ikke ha dem mere.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

fartil4
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15 dec 2011 21:56
Mit fyr: Scotte 16 kw V6,35. 24 kw dor kedel
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9600

Ewers Træpiller

Indlæg af fartil4 » 29 jan 2012 10:06

Jeg har prøvet at fyre med ewers før og var egentlig nogenlunde tilfreds . De var fin lyse og ens samt kun lidt smulld . Nu skulle jeg så prøve en palle mere , fllækker så posen og der vælter de dårligste piller ud som jeg har set til dato. Uens flækkede på langs simpelthen og fyldte med smuld . Øv det bliver en kamp at brænde dem af.

Hanssc
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 01 jul 2011 21:06
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 216
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6470
Årligt forbrug: 8

Ewers Træpiller

Indlæg af Hanssc » 05 feb 2012 19:37

Jeg fyrer med Ewers som jeg henter i løsvægt. Jeg køber dem fordi det er nemt for mig at hente dem, da jeg har under 1 km. Men jeg har meget problem med slagger. Hele skålen, som de brænger i bliver fyldt men en klump slagger, som jeg bliver nød til at grave op 1-2 gange om dagen. Om det er på grund af sand i pillerne eller aske der smelter ved jeg ikke. Den sætter sig ikke hård fast og det er en meget porøs klump der dannes. Jeg fyrer i en Biomax 16. Om det er pillernes skyld ved jeg ikke med sikkerhed, da jeg endnu ikke har fyret med andet. Men det vil jeg prøve nu. Jeg ved ikke om det har nogen betydning at der er rigtig meget smuld i pillerne som jeg henter i løs vægt.


Detgamlelandhus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 09 okt 2017 01:09

Re: Ewers Træpiller

Indlæg af Detgamlelandhus » 26 dec 2017 10:05

Har brugt dem sidste vinter og denne. Synes de brænder ok, og har ganske lidt smuld. Ok poser. Lyse med god hårdhed og længde. Ikke meget slagger. Det gode ved ewers er, at du kan kører dem helt ind i min lade.


Besvar