røgveksler efter atmos

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Rimus
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 jan 2010 15:47
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 170+60
Brændsel: Grantræ
Fremviser gerne i postnummer: 7560
Geografisk sted: 7650 Hjerm

Re: røgveksler efter atmos

Indlæg af Rimus »

Har selv bukket noget patentbånd og puttet i røgkøleren + lavet 5 til under stenen der også zigzakér. Det virker rigtig godt, men syntes det er noget bøvl når jeg skal rense røgkøleren at man skal have dem fumlet op af køleren. Men den sænker i hvert fald temperaturen 30-40 grader... Så Dreamer81 hvis jeg var dig ville jeg da gøre det i første omgang indtil du får lavet en rigtig røgkøler, for røgsugeren har ikke godt af temperaturer over 320 grader.

Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Re: røgveksler efter atmos

Indlæg af svæver »

Hvordan gik det lige med de billeder??
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB
kims
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 61
Tilmeldt: 21 nov 2009 15:04
Mit fyr: Atmos 32 2 stk 1000 akk
Areal: 272 + 50
Brændsel: Brænde og briketter
Fremviser gerne i postnummer: 4892
Dagligt forbrug: 60 kg
Årligt forbrug: 10 t
Geografisk sted: Lolland Falster

Re: røgveksler efter atmos

Indlæg af kims »

Undskyld alle her, jeg er lidt langsom og vi har været syge i hele december måned her hos os, så det med billeder går lidt langsomt.
men men det virker. 320 grader røg fra kedel ind i røgkøler og 160 grader i skorstenen, min besparelser er ca 20 % på mit brændsel, og fyrer 1 gang mindre i døgnet så det bare dejligt,

Jeg kan lave nogle til jer andre, men de koster sku lidt at lave...4000 kr. afhentet hos mig da de vejer ca 25 kg uden vand, (der er jern i dem), så de vil nok koster lidt at sende. send mig en PB hvis dette skulle have interresse.
Med venlig hilsen
kim

Håber jeg måske kan hjælpe andre, med lidt viden om. vvb/gvv gulvvarme og radiator.

Besvar