MIN KEDEL KOGER OVER MED NY AKKUTANK ???

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: MIN KEDEL KOGER OVER MED NY AKKUTANK ???

Indlæg af Landbo »

Hej.

Har fulgt lidt med i diskutionen.
nhs123 skrev:Hej jeg har fundet en fejl jeg har lavet. Alle mine rør går op på loftet så derfor har jeg ført frem og retur der op. Det ser ud til jeg skulle have ført fremløb i en lige strækning fra kedel til akkutank. Er der nogle der kan bekræfte dette.
Nej, det er ikke der fejlen er. For mig at se er der 2 fejlmuligheder.

1. pumpen kører ikke (flytter måske ikke vandet hurtigt nok).
2. Din shuntventil hænger (står halvåben/åben hele tiden).

Du har vel en thermisk shuntventil på anlæget ?

Personligt anser jeg ikke en Laddomat for at være alle de penge værd den koster, da en simpel termisk shuntventil og en billig pumpe laver en lige så god lagdeling for under den halve pris. Tilmed kan en sådanne laves så du selv kan sætte returtemperaturen.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: MIN KEDEL KOGER OVER MED NY AKKUTANK ???

Indlæg af Jens »

Hej

Du skriver, at du har ført dem op på loftet ? - Det forstår jeg som, at de kører op fra kedel og ned til akku-tank.

Det er vist heller ikke noget problem, HVIS ALTSÅ din åbne expansionsbeholder er tilsluttet på det højeste punkt på dine rør oppe på loftet.
For ellers vil de små luftbobler samle sig på det højeste punkt eller blive skubbet der hen, hvor fremløbsrøret går ned til akku-tank og dit flow gennem røret bliver i begge tilfælde alt for lille.
Du har naturligvis også udluftningsmulighed på retur-røret, ikke sandt ??

Umiddelbart vil jeg tro det er luft i enten fremløb eller retur, men en tegning vil gøre det lidt nemmere :-)
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Besvar