indstilling af Orlan gasogen 25kw

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

indstilling af Orlan gasogen 25kw

Indlæg af Zarge »

Jeg har fået installeret min orlan, i første omgang uden akkumulering, men jeg syntes den svinger meget i temperatur.
Som standart står temperaturen til 75grader, men efter fyret er gået over i pausefyring, så stiger temperaturen fortsat til omkring 95grader.
Jeg var i nat nede og sænke tempeaturen til 65grader, da mit fine nye fjernpanel til fyret åbenbart begynder at bippe ved 90grader...
Alle værdier står ellers til standart. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst får dem instillet... Den står til 5min pause, 20sek blæser, og jeg tænker på om den måske skal vente lidt længer inden den blæser igen, for at holde temperaturen lidt nede... Har I andre justeret på indstillingerne, eller passer de godtnok som de er??

På forhånd tak Tonni Madsen

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: indstilling af Orlan gasogen 25kw

Indlæg af pelle »

Hej
ja. prøv at lave, lidt længere mellem pausefyringerne. Men, det er næsten umuligt at styre temp. Jeg mener, når der har været gang i bålet, går der noget tid inden temp. i bålet er faldet. Og slutter lågerne ikke helt tæt får bålet jo lidt næring i form af ilt.
Når, vi kommer længere hen mod vinter, vil din temp. forskel sandsynligvis ikke være helt så stor, da huset bruger mere varme.

Men få en akkutank tilsluttet, som du er inde på. Så får du meget mere glæde og mindre og lettere rengøring af kedlen.
mvh
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: indstilling af Orlan gasogen 25kw

Indlæg af Zarge »

Tja, lågen ved blæseren er ikke for tæt, har prøvet at tætne den lidt, og så har jeg åbnet lidt for renselemmen i røgrøret, det ser ud til at hjælpe lidt, så måske skal der en trækstabilisator på...
Jeg var ude hos den gode Kaptajn igår og "sparke til fyr" og jeg tror han fik mig overbevist om at jeg skal arbejde lidt mere i akkumulering...

Mvh Tonni Madsen

Besvar