Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Manglende Gulvvarme

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
jesperfog
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 nov 2017 17:48

Manglende Gulvvarme

Indlæg af jesperfog » 25 nov 2017 17:58

Hej
Jeg har et ældre anlæg med en ældre brænde keddel. Vores hus opvarmes primært med radiatorer. Undtagen vores badeværelse på 1. sal.
Da vi skiftede tilbage fra pillefyr til brændekeddel for ca. 6 år siden, gik det galt med gulvvarmen. Den virker ikke. Det er det gamle system med rør og ikke slange. Når vi afmontere termostaten, og skruer den lille dims af som skal bevæge sig. Pibler der vand ud af røret. Men vi kan ikke få vandet til at cirkulere igennem ørerne.
Jeg mener ikke det er forkalkning der er problemet. Men måske er der af en eller anden grund ikke tryk nok på. De andre varme kilder på 1. sal virker upåklageligt. Vi har prøvet at stille cirkulationspumpen op i omd. Men det har ikke haft nogen effekt. Har i nogle forslag ?


Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Manglende Gulvvarme

Indlæg af pelle » 25 nov 2017 19:19

Ja. Jeg tror der er for meget gennemgang op til 1 sal. Varmen vil jo gerne opad. Hvis du kan montere en kuglehane op til førstesal og drosle lidt. Så, vil der være varme til gulvvarmen. Det med forkalkning er ingen problem. Det er kun brugsvand. Ikke centralvarmevand..Eller måske er det pumpen det kniber med.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar