Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

installation Attack 25

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
pniels
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 dec 2016 17:00

Re: installation Attack 25

Indlæg af pniels » 03 jan 2017 00:11

Så fik jeg dyret til kørende, har lavet 4 rør til tanken på loftet, nu har jeg sloges lidt med at få alt luft ud m.m men synes at der skal meget pind til at fyre hytten op, det er en gammel utæt udlejnings hus hvor der en lejer i så jeg kan ikke følge med i alt der sker men de påstår at alt varmen rygger i skorstenen.
Så jeg har et par spørgsmål her, hvis man starter med 1000 liter koldvand ca 20 c, hvor mange gange skal en 25 kw Attack så fyldes med tørt blandet eg/ask og bøg før at tanken er fyldt med varmt vand hvis den køre nogenlunde fornuftig ?
Er der nogle småting man kan se efter som indikerer at den køre ok ?


Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Re: installation Attack 25

Indlæg af svæver » 03 jan 2017 07:32

Hej
Nu har jeg godtnok en atmos dc32, men jeg vil mene at hvis du skal fylde furet mere end 2 gange så køre det ikke optimalt.

/jørgen

Edit: jeg regnede lige efter ca 25kilo tørt træ, eller ca 3 timer i attacken
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: installation Attack 25

Indlæg af John Skov Jensen » 03 jan 2017 07:52

pniels skrev:Så fik jeg dyret til kørende, har lavet 4 rør til tanken på loftet, nu har jeg sloges lidt med at få alt luft ud m.m men synes at der skal meget pind til at fyre hytten op, det er en gammel utæt udlejnings hus hvor der en lejer i så jeg kan ikke følge med i alt der sker men de påstår at alt varmen rygger i skorstenen.
Så jeg har et par spørgsmål her, hvis man starter med 1000 liter koldvand ca 20 c, hvor mange gange skal en 25 kw Attack så fyldes med tørt blandet eg/ask og bøg før at tanken er fyldt med varmt vand hvis den køre nogenlunde fornuftig ?
Er der nogle småting man kan se efter som indikerer at den køre ok ?
Hvis akku er helt kold, vil din kedel skulle arbejde i lige knap 3 timer for at varme 1000L op fra 20 grader til 80 grader. Og 3 timer vil være tæt på den tid det tager at brænde de 100L brænde af der kan være i din kedel.
Men det er uden at huset tager varme fra. Så hvis huset samtidig forbruger til eksempel 10 kw, vil det være næsten to fyringer der skal til.

Men hvordan ser din aske ud?
Ryger kedlen?
Lugter det af røg fra skorstenen?
Hvad er din røggas temperatur?

pniels
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 dec 2016 17:00

Re: installation Attack 25

Indlæg af pniels » 03 jan 2017 21:54

John Skov Jensen skrev:Hvis akku er helt kold, vil din kedel skulle arbejde i lige knap 3 timer for at varme 1000L op fra 20 grader til 80 grader. Og 3 timer vil være tæt på den tid det tager at brænde de 100L brænde af der kan være i din kedel.
Men det er uden at huset tager varme fra. Så hvis huset samtidig forbruger til eksempel 10 kw, vil det være næsten to fyringer der skal til.

Men hvordan ser din aske ud?
Ryger kedlen?
Lugter det af røg fra skorstenen?
Hvad er din røggas temperatur?
lejer siger at asken i midten næsten hvidt, lidt brunlig det der ligger i sidderne.

I dag jeg var der ovre kunne man ikke se røg selvom den kørte med omkring 75 C, det blæste en del så jeg kunne ikke lugte noget.

Temperatur røggas lå i henhold til min Weber termomenter (ved ikke hvor præcis den er) lige godt 125 C

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: installation Attack 25

Indlæg af John Skov Jensen » 04 jan 2017 08:16

pniels skrev:lejer siger at asken i midten næsten hvidt, lidt brunlig det der ligger i sidderne.

I dag jeg var der ovre kunne man ikke se røg selvom den kørte med omkring 75 C, det blæste en del så jeg kunne ikke lugte noget.

Temperatur røggas lå i henhold til min Weber termomenter (ved ikke hvor præcis den er) lige godt 125 C
Hvis asken er hvid, kører forbrændingen for magert, dvs med ilt overskud. Der bør nok trimmes lidt på det.
Umiddelbart vil jeg mene at røggas temp er for lav. Dette kunne indikere at underforbrændingen ikke kører ordentlig, igen kan trimning af luft spjæld sikkert hjælpe på dette.

Jeg ved at HP dall har en del erfaring med Attack kedler, prøv at give ham et ring. Nummeret finder du hans hjemmeside http://www.vigasproblemer.dk/216696134
Han er også bruger herinde så du kan også sende ham en PB. Han har brugernavnet vigasproblemer


Besvar