Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Atmos dc32s Ny i faget :)

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af John Skov Jensen » 25 okt 2016 07:15

Der er produceret og solgt tusindvis af disse kedler. Hvorfor skulle netop din kedel ikke kunne kunne stilles korrekt?
Men en velfungerende dyse er et must.
http://www.vigasproblemer.dk/216696133/ ... 3610/atmos


jeank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 okt 2016 22:27

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af jeank » 25 okt 2016 19:23

Lige en go lille update med dagens fyring :)

Pinden bag på skubbede jeg helt i bund og hev 11 mm ud. og det kørte bare.
der var en lille smule røg i skorstenen. men efter 20 min var det væk.

Under fyringen kan man høre at forbrændingen ikke køre helt jevn endnu, hvor det lydder som om at det er for tungt at trække for blæseren, hvor den køre op og ned i hastighed, ikke meget men man kan lige ane det..?

Tror det det vil give noget hvis jeg trak pinden yderlig 2 mm ud.?

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af John Skov Jensen » 25 okt 2016 19:28

icon_cheesygrin.gif Vær en rigtig mand og giv den 2,5mm mere

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af Lintz » 25 okt 2016 20:01

John Skov Jensen skrev:icon_cheesygrin.gif Vær en rigtig mand og giv den 2,5mm mere
Hold da kæft - John. Det er lige som at høre min kone. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af John Skov Jensen » 25 okt 2016 20:21

Lintz skrev:Hold da kæft - John. Det er lige som at høre min kone. icon_cheesygrin.gif
Hun lyder til at være et godt menneske
icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


jeank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 okt 2016 22:27

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af jeank » 26 okt 2016 09:21

Jeg piller den hel af, og tilføre noget trykluft :lol: :lol:
Det dur nok ik alligevel, så tror bare jeg lader den stå hvor den står :)

Men nu ser det ud til at køre så godt som man nu kan få det til med en slidt dyse, og så må jeg bare få købt en ny.

Bose54
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13 nov 2016 10:42
Mit fyr: Atmos DC32s
Areal: 232
Brændsel: Træ + koks
Fremviser gerne i postnummer: 4952
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af Bose54 » 20 jan 2017 06:22

Jeg havde i de første 2 fyrings sæson samme problem med min 32, den kunne røglægge hele byen hver anden dag. Alt brænde var overtændt.
En aften sad jeg og læste den originale manual igennem på engelsk, og her står, i tilfælde hvor der IKKE er træk nok i skorsten, trækkes stangen til primær spjæld helt ud, og røg temperatur stilles til max. 320gr. Efterfølgende har jeg ikke haft problemer med røg overhovedet. se side 32 i manual. http://www.cerbos.ee/img/cms/katlad/Atm ... manual.pdf
Adjustments to settings should be done on the basis of the waste gas analyzer and maximum
temperature; which must not exceed 320 °C at the outlet to chimney, at stabilised nominal
output /with closed ignition valve/. The boiler is set to optimal operating parameters by the
manufacturer. Therefore, make adjustments to settings only in cases where the operation
conditions are non-standard (for example - if insufficient chimney draught, pull the regulator
pulling rod to its maximum).
Last edited by 1 on Bose54; edited 20 times in total

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af John Skov Jensen » 20 jan 2017 06:29

Bose54 skrev:Jeg havde i de første 2 fyrings sæson samme problem med min 32, den kunne røglægge hele byen hver anden dag.
En aften sad jeg og læste den originale manual igennem på engelsk, og her står, i tilfælde hvor der IKKE er træk nok i skorsten, trækkes stangen til primær spjæld helt ud, og røg temperatur stilles til max. 320gr. Efterfølgende har jeg ikke haft problemer med røg overhovedet. se side 32 i manual. http://www.cerbos.ee/img/cms/katlad/Atm ... manual.pdf
Adjustments to settings should be done on the basis of the waste gas analyzer and maximum
temperature; which must not exceed 320 °C at the outlet to chimney, at stabilised nominal
output /with closed ignition valve/. The boiler is set to optimal operating parameters by the
manufacturer. Therefore, make adjustments to settings only in cases where the operation
conditions are non-standard (for example - if insufficient chimney draught, pull the regulator
pulling rod to its maximum).
Det må siges at være den fyrings økonomiske dårligste symptom behandling af en dårligt indstillet kedel.
Ingen eller minimal underforbrænding
Høj termisk belastning af røgsuger

Dit råd vil jeg aldrig anbefale nogen at følge, uanfægtet at det står i den engelske manual :shock:

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Atmos dc32s Ny i faget :)

Indlæg af John Skov Jensen » 20 jan 2017 07:26

Bose54 skrev:Jeg havde i de første 2 fyrings sæson samme problem med min 32, den kunne røglægge hele byen hver anden dag. Alt brænde var overtændt.
En aften sad jeg og læste den originale manual igennem på engelsk, og her står, i tilfælde hvor der IKKE er træk nok i skorsten, trækkes stangen til primær spjæld helt ud, og røg temperatur stilles til max. 320gr. Efterfølgende har jeg ikke haft problemer med røg overhovedet. se side 32 i manual. http://www.cerbos.ee/img/cms/katlad/Atm ... manual.pdf
Adjustments to settings should be done on the basis of the waste gas analyzer and maximum
temperature; which must not exceed 320 °C at the outlet to chimney, at stabilised nominal
output /with closed ignition valve/. The boiler is set to optimal operating parameters by the
manufacturer. Therefore, make adjustments to settings only in cases where the operation
conditions are non-standard (for example - if insufficient chimney draught, pull the regulator
pulling rod to its maximum).
Nu har jeg læst i den manual du linker til og kan nu se "hvor det går galt".
Du læser ordet " regulator pulling rod" og tolker det som bypass spjældet, de er forkert, der reffereres til trækregulatorens arm der har fat i kæden på luft spjældet.

Der skrives også tydligt i manualen "ATTENTION – during operation, all doors must be shut and the ignition valve pulling rod
must be inserted, otherwise the ventilator (S) may sustain damage." Oversat, røggas sugeren risikerer at tage skade hvis kedlen driftes med med bypass spjældet åbent.

Det kan derfor ikke anbefales at drifte kedlen med åbent bypass spjæld


Besvar