Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Indlæg af soc » 02 jan 2008 22:15

ja klyt den var sky ny...thy.

Vi beklager for det manglende korrekte dansk. Håber at man bærer over med os.....klyttere

Dog har jeg set det på flere anlæg end godt er, især på twinheat. Har en bestemt montør i tankerne, men det kan være ligemeget. Han er en klytter...

:great:


Syns personligt at det så smart ud, men er kommet på andre tanker.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Indlæg af Ole S. » 02 jan 2008 22:20

levi skrev: Lad være med at anbefale fusk installationer.

Thy har lavet det samme nummer, dog reklamerer han ikke med at han er en klytter :0)
Så så rolig nu levi, træk lige piben ind. Manden skriver bare, hvad der fungerer hos ham. Det er der vel ikke noget forkert i, og så er det ovenikøbet lovligt. Er det ikke det vi har forum til???

Men jeg synes også det er fedt, når der er nogen der gider forklare hvad der er lovligt, og hvad der ikke er. Vi er jo ikke alle 100 % inde i reglerne.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

levi

Re: Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Indlæg af levi » 03 jan 2008 09:19

Jeg er helt rolig Ole, det gør bare ondt på mig at læse hvordan nogen vælger at montere deres anlæg - og jeg ved godt det lyder åndssvagt - men sådan er faglig stolthed.

Klyt/Klytter er et ord som flittigt blev brugt på den hengangne "Hørgården i Kolding" - teknisk skole for vvs-montører - Klytter var dem som dumpede til eksamen, fordi de ikke vidste hvad og hvorfor de lavede det.

Ordet klyt anvedes derudover også meget i trekantsområdet - eller det blev det ihvertfald for ca. 10 år siden - om de firmaer/Håndværkere som lavede dårligt arbejde :0)

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Indlæg af Klaus » 03 jan 2008 17:09

Hmm klyt og klyttere
Kender da også nogle firmaer der sælger stokerere der kun lige er godkendt og og hvor kvaliteten kunne være bedre, mon også det er klyttere fordi håndværket kunne være bedre ? eyes21.gif
Just kidding..
JA det ville se mere professionelt ud og have rør, men det er hulme nemt hvis man lige skal flytte kedlen eller noget. Desuden har ham der monterede dem brugt dem i mange år uden klager også hvis huset skulle sælges.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kedelslanger til fastbrændselsfyr

Indlæg af Ole S. » 03 jan 2008 17:41

levi skrev:Jeg er helt rolig Ole, det gør bare ondt på mig at læse hvordan nogen vælger at montere deres anlæg - og jeg ved godt det lyder åndssvagt - men sådan er faglig stolthed.

Klyt/Klytter er et ord som flittigt blev brugt på den hengangne "Hørgården i Kolding" - teknisk skole for vvs-montører - Klytter var dem som dumpede til eksamen, fordi de ikke vidste hvad og hvorfor de lavede det.

Ordet klyt anvedes derudover også meget i trekantsområdet - eller det blev det ihvertfald for ca. 10 år siden - om de firmaer/Håndværkere som lavede dårligt arbejde :0)
Det er selvfølgelig iorden at ha sin faglige stolthed, det har jeg også selv inden for mit eget område (træ). Men man må også acceptere at ikke alle har det på samme måde. Og der findes mange definationer på begrebet finish.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


Besvar