Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tryk / gulv varme???

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Luifax
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 18 okt 2014 20:08
Mit fyr: Orlan 25kw
Areal: ca 130m2
Brændsel: Blandet løv
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Dagligt forbrug: 10-12 kg.
Årligt forbrug: ca 3 ton.
Geografisk sted: 5471 Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Tryk / gulv varme???

Indlæg af Luifax » 02 dec 2014 19:30

Hey
Jeg er den glade ejer af et Orlan 25kw, jeg har i opstarten søgt hjælp herinde og nu køre selve fyret rigtig godt :)
Men jeg har et spørgsmål: hvor højt tryk køre i andre med på jeres "radiator side"??
Jeg fik af hvide af montøren at jeg max måtte køre med 1 bar, er det korrekt??
Jeg bøvler noget med min gulv varme, badeværelset (ca. 7m2) kan lige blive håndlunt men ikke ordenligt varmt og i spise stuen (ca. 20m2) er bare is koldt!
Alle mine radiatore hamre bare afsted uden nogen problemer, jeg kan også mærke på tilgangen til gulvvarmen er meget varm men returen er is kold.
Jeg har ladet mig fortælle at det er en dårlig ide at køre med forskellige ventiler i huset, jeg har tilgangs ventiler på radiatore og retur ventiler på gulv varme men der er noget at et projekt at skifte så jeg ville lige forhøre mig herinde først!

Håber på hjælp :)

TAK

/Kenneth


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Tryk / gulv varme???

Indlæg af J-B » 03 dec 2014 00:42

Problemet med manglende gulvvarme kan nemt skyldes luft i slangerne.
Prøv at lukke for alle radiatorer, fuld knald på cirkulations pumpen og kun den ene gulvvarmekreds åben, vent et stykke tid (ca 15-20 minutter) og gentag med den anden kreds.
At der er blandet med ventiler på fremløb og retur skulle ikke betyde noget.
Dit anlægstryk på 1 bar svarer til 10 meter vandsøjle, så det burde være ok, men har oplevet anlæg med samme problemer som dig og der hjalp det at hæve trykket til 1.5-2 bar, du skal dog være sikker på, at kedel + akkutank kan holde til det.

Besvar