Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
jopa

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af jopa »

Hejsa
Håber en kan rette mig på sporet.

I september hentede jeg en palle briketter, og Pillemadsen havde ikke mine sædvanlige. Dem jeg fik var nogen mørke stenhårde nogen der giver utroligt masser af aske.
Resultatet er at øverste kammer efter en fyring er fuld af glødende aske som kan ulme næsten i dagevis, og så stopper blæseren og sikkert ladomaten ikke men blæseren kører for fulde skrald hele natten og det meste af dagen indtil jeg tømmer for den brændene aske.

Kan se at blæseren bruger 100kw. Samme gør Ladomaten.
Er det i timen ?? og kan det give op til 400kw mere af den årsag.

Har egen boring og troede først at der var noget galt med pumpen, men den virker umiddelbart fint.

Er ovenstående skrevet forståeligt ? :P

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af Lau »

Er du sikker på at det ikke er 100 watt, din blæser og ladomat bruger?

100 kw er det samme som 136 hestekræfter.. Det er en sindsygt stor blæser - svarer til kraften der får en personbil til at køre ca. 200 kilometer i timen.

100 kwh (100 kilo watt hour) koster dig 220 kroner i timen.

100 kw (kilo watt) på et døgn, koster dig 220 kroner pr. Døgn.

Min egen cirkulationspumpe bruger ca. 4 til 7 watt, pr. Time og blæseren til mit fyr, bruger måske 15 watt.
Senest rettet af Lau 02 okt 2013 18:14, rettet i alt 1 gang.
jopa

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af jopa »

Lau skrev:Er du sikker på at det ikke er 100 watt, din blæser og ladomat bruger?

.
Jo selvfølgelig :great:
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af John Skov Jensen »

jopa skrev:Hejsa
Håber en kan rette mig på sporet.

I september hentede jeg en palle briketter, og Pillemadsen havde ikke mine sædvanlige. Dem jeg fik var nogen mørke stenhårde nogen der giver utroligt masser af aske.
Resultatet er at øverste kammer efter en fyring er fuld af glødende aske som kan ulme næsten i dagevis, og så stopper blæseren og sikkert ladomaten ikke men blæseren kører for fulde skrald hele natten og det meste af dagen indtil jeg tømmer for den brændene aske.

Kan se at blæseren bruger 100kw. Samme gør Ladomaten.
Er det i timen ?? og kan det give op til 400kw mere af den årsag.

Har egen boring og troede først at der var noget galt med pumpen, men den virker umiddelbart fint.

Er ovenstående skrevet forståeligt ? :P
Din pumpe og blæser bruger sikkert 100w hver, sådan en original pumpe til en ladeventil er virkelig sulten. Hvis du søger her på fora finder du tråde om ombygning af både laddomat 21 og termovar til en grundfos alpha pro/ alpha 2 løsning. Det nedsætter forbruget fra de ca 100w til ca 40, vel og mærke med samme pumpeydelse.

Men dine 200w forbrug giver 4,8 kwh forbrug på en dag, ca 10 kr om dagen, dvs ca 300kr om måneden hvis de begge kører 24/7
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af Lau »

Hvis dit forbrug er steget med 400 watt i døgnet, så er det billigt sluppet, det er en krone i døgnet.

Hvis det er 400 wh (watt hour) så er det 400 watt i timen og derfor ca. 20-24 kroner i døgnet.

jopa

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af jopa »

Lau skrev:Hvis dit forbrug er steget med 400 watt i døgnet, så er det billigt sluppet, det er en krone i døgnet.

Hvis det er 400 wh (watt hour) så er det 400 watt i timen og derfor ca. 20-24 kroner i døgnet.
Mit forbrug for september er ca 800kw hvor det plejer at ligge på 3-400 pr måned.

Hvis det ikke er blæseren må jeg ud og checke min vandpumpe
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af Lau »

Så altså et merforbrug på 400 kilowatt om måneden - det er ca. 1000 kroner måneden og en del - har du først lige tændt fyret i denne måned?
jopa

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af jopa »

Lau skrev:Så altså et merforbrug på 400 kilowatt om måneden - det er ca. 1000 kroner måneden og en del - har du først lige tændt fyret i denne måned?
Det kører hele året og laver varmt vand og gulvvarme i badeværelse.

Men pumpe og blæser kører som sagt indtil kedel er under 60gr og ligger der en masse glødende aske varer det mange timer før at kedel går under 60gr.

Ladomat og blæser bruger tilsammen 200w kan jeg læse mig til. Ladomaten måske mere ?
Det er en ældre af slagsen.
Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af Lau »

Det kan da godt være det er din aske der får styringen til at holde gang i blæser og pumpe - reklamer brændet som dårlig kvalitet??
jopa

Dobbelt op af kw forbrug på en måned.

Indlæg af jopa »

Lau skrev:Det kan da godt være det er din aske der får styringen til at holde gang i blæser og pumpe - reklamer brændet som dårlig kvalitet??
Ha ja det får han sgu at vide næste gang jeg skal derned.

Men hvis blæser og Ladomat kører 12 14 timer fordi kedlen ikke går ned i tmp kan det så give et sådant merforbrug ?

Besvar