Ekstrem varmetab?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Trussetyven
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 okt 2010 09:41
Mit fyr: Atmos passat 25kW
Areal: 150
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 9330

Ekstrem varmetab?

Indlæg af Trussetyven »

Hey stokerpro genier ;) Kan nogen forklare mig hvorfor temperaturen jeg har opbygget i min 1000 liters lagertank nærmest bare forsvinder i de ca 10 timer jeg er væk på arbejde? Står tanken på 90 grader inden jeg tager på arbejde, kan jeg være sikker på at tanken står på omkring de 20-30 grader når jeg kommer hjem 8 til 10 timer efter... Og så er der omkring 15 grader inde i huset! Midt vinter vel og mærket... Tjeck mit fyr opsætning der er vedhæftet og fortæl mig hvad der kan være galt? P.S. overetagen er ved at blive renoveret og er lukket af så det drejer sig kun om opvarmning af underetagen på 90m2. Og det kan knap nok lade sig gøre...
Vedhæftede filer
Fyr opsætning.png

Slettet 15549

Ekstrem varmetab?

Indlæg af Slettet 15549 »

Der er nok noget som tager varmen, er der ventil på vvb?
Kører pumpen hele tiden?
Da jeg fyrede med brænde havde jeg noget lign om vinteren holdt de 1100 liter også kun 8-10 timer
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Ekstrem varmetab?

Indlæg af Hjemme teori »

Det drejer sig om 70 kWh der kan være i den tank fra 90 til 30 grader. Så er det urealistisk på dit hus, isoleringsgrad, vinduer mm. taget i betragtning?

Ellers kunne ekspansionen være en synder til noget af det! Der har andre beskrevet at man kan lave en varmelås på en åben ekspansion. Har du det? og hvor sidder beholderen? (sidestykke, skal ekspansionen ikke sidde direkte på fyret for at være lovlig?)

Hvad med rørføring, er der nogen udsatte steder? Mener det var en herinde der skrev at et 3/4 rør på 70grader og en luft temperatur på 0 grader, afgiver 700W. 3 meter af dem og med 90grader på fremløb, så mister du ca. 25-30kWh per arbejdsdag.
Mvh. Sophus

Besvar