Attack DP Profi 35

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
Hamder-12
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 dec 2012 22:11

Attack DP Profi 35

Indlæg af Hamder-12 »

Problemer med Attack DP Profi kedel 35 Kw. Ved ca 70 grader kedeltemp. stopper røggassugeren ca hveranden minut for at køle ned til 280
grader. Det scenarie står så på i ca en time, hvorefter kedeltemperaturen så stiger til ønskeværdien på 85 og dermed temperaturen i akkutanken. Er der nogen herinde der har/haft samme problem med samme type kedel?

vigasproblemer
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21 mar 2011 12:30
Mit fyr: vigas og bekkasin
Areal: 125
Brændsel: affaldstræ + løvtræ
Fremviser gerne i postnummer: 6771
Geografisk sted: Plougstrup ved jernvedlund
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Attack DP Profi 35

Indlæg af vigasproblemer »

Problem?
Den bremser afgangs temperaturen for at beskytte ventilator og røggas termometer, hvis du syntes det er dumt, så hæver du bare setpunkt til 300 og den vil starte igen ved 280 grader, når så din røggas termometer er stået af så vil jeg tro du sætter den tilbage til 280 grader.
Hvis det er fordi du vil have højre temperatur i din akkumulerings tank må du skifte din termostat til en 72 grader´s, så vil fremløbet til tanken være 85 grader.
Hamder-12
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 dec 2012 22:11

Attack DP Profi 35

Indlæg af Hamder-12 »

Mange tak for interessen for mit spørgsmål.Problemet er når kedlen tænder og slukker kontinuerligt for blæseren, opstår der ophedninger og nedkølinger samt en pausetilstand, hvor kedlen vil sode og ryge og derved nedsætte virkningsgraden og ligeledes øge risikoen for tæringer. Jeg har adskillige gange siden november hvor jeg idrift satte kedlen henvendt mig, henholdsvis til importøren K.N. Beholderfabrik og Dansk VVS Center i Roskilde hvor jeg har købt kedlen uden at få en kvalificeret svar på problemet. Håber der er nogen herinde på forummet der har erfaring med samme type kedel og som måske har en løsning på mit problem.
vigasproblemer
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21 mar 2011 12:30
Mit fyr: vigas og bekkasin
Areal: 125
Brændsel: affaldstræ + løvtræ
Fremviser gerne i postnummer: 6771
Geografisk sted: Plougstrup ved jernvedlund
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Attack DP Profi 35

Indlæg af vigasproblemer »

kedlen gør det den skal.
Der er flere muligheder for at ændre på forbrændingen.
der er noget der tyder på at dit træ er enten meget tørt eller flækket ned i små stykker, så vil gasproduktionen være for stor i opstarten, derfor den høje temperatur i afgang.
du kunne tage og tænde op med større stykker om det vil hjælpe.
lidt mere sekondær luft.
luk primær luft, hvis der er åbnet for den.
og ind i styringen og sænk max omd på ventilator.
hæv temperaturen 10 grader på røggas siden.
din virkningsgrad nedsættes ikke hved ikke hvor du har det fra.
tæringer får du heller ikke på grund af det.
det er et spørsmål om at rette de forskellige paremetre til til din skorsten
.
Venligst H.P.Dall

Besvar