Orlan 25 varme?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Orlan 25 varme?

Indlæg af Zarge »

Og hvis den kører for langsomt kan den ikke lave pumpe tryk nok til at holde bypass ventilen lukket, såtrækker denreturen direkte fra tanken. Så pas på med det... ;-)

risgaard
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 14
Tilmeldt: 06 dec 2012 16:33

Orlan 25 varme?

Indlæg af risgaard »

Hvordan rengøres blæseren??? Det er det eneste der ikke har fået en tur
jopa

Orlan 25 varme?

Indlæg af jopa »

risgaard skrev:Hvordan rengøres blæseren??? Det er det eneste der ikke har fået en tur
Hmm det er vel ved at pille frontpladen af og så måske støvsuge.
Har ikke selv renset min.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Orlan 25 varme?

Indlæg af Zarge »

Hvor er du fra i landet?
Du starter med at åbne begge låger, herefter kan kappen over blæseren "rykkes" af (er klikket fast, så skal lige fremad)
Så er du inde ved blæseren, så skruer du hele den grønne "blæserplade" af, den sidder med en flok skruer rundt langs kanten.
Så kan du ta pladen med blæseren af.
Det nemmeste er at rense blæseren med en kompressor (lidt forsiktigt for ikke at smadre lejerne)
Nu er du inde ved "hoved" luftrørene...
De to runde i bunden der stikker lidt ud er til sekundærluft, det som blæser ud nede i dysen.
Og de to 4kantede øverst, med skydeklapper for er til primærluft.
Ta nu kompressoren igen og blæs ind i de enkelte huller og tjek om der kommer luft ud i kedlen, ta evt en askesuger hvis der er skidt i rørene...
De to runde gir luft til de to huller i hver sin side af dysen (nede i selve sprækken så de kan nemt være stoppede)
Og de 4kantede blæser ud i toppen/siden af det øverste brændekammer.
Skydeklapperne ved primærluften skal være ca 10mm åbne så vidt jeg husker...
Så lukker du skidtet igen.
Så skruer du de to skruer ved siden af blæseren (justering af sekundær luft) helt ind (skal ikke voldspændes, bare så der er modstand)
så skruer du dem ud igen... Jeg mener mine er ca 4 omgange ude, men er ikke sikker...
Så lukker du halvt for blæseren ved at dreje klappen foran den.
Montere blæser dæksel igen...

Tjek lige i styringen hvor meget knald der er på blæseren, jeg har min til at stå på 50%. det er ikke sikkert det passer til din, men for meget blæs kan "blæse flammen ud"

EDIT. Rettet de væste stave/slå fejl... Man skal ikke snakke i telefon mens man skriver... :oops:
Senest rettet af Zarge 08 dec 2012 12:05, rettet i alt 1 gang.
jopa

Orlan 25 varme?

Indlæg af jopa »

Zarge skrev:Hvor er du fra i landet?
Du starter med at åbne begge låger, herefter kan kappen over blæseren "rykkes" af (er klikket fast, så skal lige fremad)
Så er du inde ved blæseren, så skruer du hele den grønne "blæserplade" af, den sidder med en flok skruer rundt langs kanten.
Så kan du ta pladen med blæseren af.
Det nemmeste er at rense blæseren med en kompressor (lidt forsiktigt for ikke at smadre lejerne)
Nu er du inde ved "hoved" luftrørene...
De to runde i bunden der stikker lidt ud er til sekundærluft, det som blæser ud nede i dysen.
Og de to 4kantede øverst, med klydeklapper for er til primærluft.
Ta nu konpressoren iogen og blæs ind i de enkelte huller og tjek om der kunne luft ud i kedlen, ta evt en askesuger hvis der er skidt i rørene...
De to runde gir luft til de to huller i hver sin side af dysen (nede i selve sprækken så de kan nemt være stoppede)
Og de 4kantede blæser ud i toppen/siden af det øverste brændekammer.
Skydeklapperne ved primærluften skal være ca 10mm åbne så vidt jeg husker...
Så lukker du skidtet igen.
Så skruer du de to skruer ved siden af blæseren (justering af sekundær luft) helt ind (skal ikke voldspændes, bare så der er modstand)
så skruer du dem ud igen... Jeg mener mine er ca 4 omgange ude, men er ikke sikker...
Så lukker du halvt for blæseren ved at dreje klappen foran den.
Montere blæser dæksel igen...

Tjek lige i styringen hvor meget knald der er på blæseren, jeg har min til at stå på 50%. det er ikke sikkert det passer til din, men for meget blæs kan "blæse flammen ud"
Super fin Tutorial

or-lan
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 dec 2012 23:59

Orlan 25 varme?

Indlæg af or-lan »

Hej
Jeg renser blæseren med luft fra kompresoren men blæseren er i drift

Besvar