Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af leo-pol » 14 apr 2012 09:36

snublede lige over denne på gul og gratis....
øv at det ikke er lige om hjørnet......
leo-pol

http://www.guloggratis.dk/diverse/bortg ... is-braende


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af Landlyst » 14 apr 2012 14:06

Og du ryder ALT op.... Hmm så vil han sgu nok også ha du skal grave rødderne op..... :shock: Og har de sommetider været tilbudt træ på den måde men der har vi nu kun taget det der dur til brænde og så skal folks selv ryde grene væk.... Med mindre man fyre med flis mener jeg da også det er rimeligt at man for at fælde og skære op tager brændet og så må folk selv rydde op.... :great:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af Ulrik » 14 apr 2012 15:14

Landlyst » 14 Apr 2012, 14:06 skrev:Og du ryder ALT op.... Hmm så vil han sgu nok også ha du skal grave rødderne op..... :shock: Og har de sommetider været tilbudt træ på den måde men der har vi nu kun taget det der dur til brænde og så skal folks selv ryde grene væk.... Med mindre man fyre med flis mener jeg da også det er rimeligt at man for at fælde og skære op tager brændet og så må folk selv rydde op.... :great:
Nu er det jo en fynbo der er tale om. Så skal man være glad for ikke også at komme til at betale for det icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af Albert » 14 apr 2012 19:21

Enig med Landlyst,et sådan tilbud kan gå hen og blive til en meget lille timeløn.

Når man involverer sig i aftaler om fældning af træer for private skal man sørge for en klar aftale om at ejeren af træerne selv fjerne grene og evt.rødder,kan det ikke være sådan bør træet blive stående,sådan fungerer det Vest for Fyn icon_cheesygrin.gif

Og iøvrigt er det også træets ejermands egen forsikring der betaler hvis træet uheldigvis ryger ned i stuerne,hvis han hyrer en privatperson til opgaven,det gælder også på Fyn:cry:

kaufman
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 172
Tilmeldt: 29 dec 2011 19:39
Mit fyr: Woody 10kw Blackstar s kedel
Areal: 100 +70 m2 kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: Ca. 20 kg.
Geografisk sted: Hammelev 6500 Vojens

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af kaufman » 14 apr 2012 20:57

Jeg har også prøvet at få "gratis" træ, 4 gange kørte jeg på genbrug med grene for at få 1 trailer læsset med træ


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af Landlyst » 14 apr 2012 21:09

Hmm de er sgu tossede øst for lille bælt.... icon_cheesygrin.gif

Vi var så heldige da vi havde en ordentligt dynge træer vi skulle af med, efter vi holdte med at fyre med pind....

Ringede til en som fyre med flis selv og sælger lidt også, han havde fliset for os sidste gang vi rydede op,,, Og det var skisme en fair pris, så han kom og kiggede søndag kl.9.... Jow det kunne vi godt rydde, (planen var en stribe granner på 15m yderste.... Vi endte så med at tage det hele... på nær nogle få så det endte med 50m a 1 række gran, 2 rækker ahorn alle i 15m) kl. 9.30 holdte han med flishuggeren (med spil... Det er dælme genialt... :great: ) så at vælte træet, trække den hen til huggeren, afgrene, grene i huggeren,skære over, trække hen og afgrene... ind til stammen røg i huggeren, det tog godt nok ikke lang tid og der var ikke meget arbejde... Og der blev da 4 læs flis og 2 læs træ... Og det kostede så gratis... icon_cheesygrin.gif

Så var der kun rødderne tilbage... en dag med en 12 tons graver så var der ryddet op og gravet rende til naboens hæk... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af EKP » 14 apr 2012 22:23

Landlyst » 14 Apr 2012, 14:06 skrev:Og du ryder ALT op.... Hmm så vil han sgu nok også ha du skal grave rødderne op..... :shock: Og har de sommetider været tilbudt træ på den måde men der har vi nu kun taget det der dur til brænde og så skal folks selv ryde grene væk.... Med mindre man fyre med flis mener jeg da også det er rimeligt at man for at fælde og skære op tager brændet og så må folk selv rydde op.... :great:
Det er for sjov det du skriver ik?

Jeg har for et par år tilbage haft en ude der gerne ville fjerne et læhegn mod at få træet. Det var 40-50 år gamle grantræer så det var meget store. Han fældede det hele men da han havde fjernet alle stammerne så vi ham ikke mere. Så ringede jeg og sagde at jeg da også regnede med at han fjernede alle grenene der lå på markerne på begge sider og kørte lagde dem ind ovenpå stræstubbene men "det havde han slet ikke maskiner til at kunne gøre".

Hvis man ikke kan rydde op efter sig så skal man ikke tage opgaven. Vi kan godt blive enige om at træet repræsenterer en værdi. Hvis man kun tager det der har værdi og efterlader 2/3 af arbejdet til ejeren så er der efter min mening noget man har fået galt i halsen. Det stykke arbejde der efterfølgende skulle lægges i at fjerne grene fik jeg 0,00 kr. for.

V.h. Emil

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af Landlyst » 15 apr 2012 07:07

EKP » 14 Apr 2012, 22:23 skrev: Det er for sjov det du skriver ik?

Jeg har for et par år tilbage haft en ude der gerne ville fjerne et læhegn mod at få træet. Det var 40-50 år gamle grantræer så det var meget store. Han fældede det hele men da han havde fjernet alle stammerne så vi ham ikke mere. Så ringede jeg og sagde at jeg da også regnede med at han fjernede alle grenene der lå på markerne på begge sider og kørte lagde dem ind ovenpå stræstubbene men "det havde han slet ikke maskiner til at kunne gøre".

Hvis man ikke kan rydde op efter sig så skal man ikke tage opgaven. Vi kan godt blive enige om at træet repræsenterer en værdi. Hvis man kun tager det der har værdi og efterlader 2/3 af arbejdet til ejeren så er der efter min mening noget man har fået galt i halsen. Det stykke arbejde der efterfølgende skulle lægges i at fjerne grene fik jeg 0,00 kr. for.

V.h. Emil

Forsjov?? Nej det er ramme alvor da.... :shock:

Hvis en mand kommer og spørger om jeg vil fælde hans træer, så er det jo fordi at han ikke selv kan/vil og altså søger en der ka gøre det for ham, ergo så er betalingen for arbejdet at man tager stammerne med sig... Skal man rydde op efter det så kommer de til at koste.... :great: hvis du sælger træ til hededanmark så tror jeg heller ikke du skal regne med at de fjerner grene efter processoren... icon_cheesygrin.gif

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af tvivleren » 15 apr 2012 07:32

Og iøvrigt er det også træets ejermands egen forsikring der betaler hvis træet uheldigvis ryger ned i stuerne,hvis han hyrer en privatperson til opgaven,det gælder også på Fyn:cry:[/quote]
er i nu sikker på det
hvis en mand påtager sig en opgave som at fælde træ i sin fritid er det din egen forsikring der skal betale, og den vil ikke betale hvis du har fældet træ før da du skulle kunne vurdere at dette ville gå galt.

der skal være et ansættelses forhold hvis det er træ ejers forsikring der skal betale :wink:
hvis det var mig ville jeg ikke røre ved det med en ildtang :)

Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

bare lige et link til en aktiv fynbo med gratis brænde

Indlæg af steinmeier » 15 apr 2012 07:39

tja kan godt være at i syntes at det link er tosset men har haft fundet et hvor man skulle give 200,- per træ man fældede. jeg spurgte ind til det og så viste det sig bare at det var nogle ikke ret store træer bag i en have. jeg prøvede at forklare personen at hvis han ville have de træer ned så var det gratis brænde til mig for der var ikke ret meget brænde iee træer i forhold til arbejdsmængden, så det er altså ikke kun fynboer der er tosset, bare prøv at komme til sydhavsøerne
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken


Besvar