Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tyveri af træ

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Tyveri af træ

Indlæg af Albert » 26 feb 2012 21:01

Bigfoot » 26 Feb 2012, 20:07 skrev:jamen.... hvis du har købt for 8000 kr i træ af skovfogeden, så er det jo ikke afgivet før du har hentet det. Ergo er det jo skoven der har fået stjålet træet og ikke dig. Ergo må de enten give dig pengene tilbage, eller du må få en anden stak leveret.

Når træet er købt og betalt,henstår det for købers regning og risiko,sådan er reglerne,og sådan skal de være.
Det kunne blive et kønt cirkus for skovejerne,hvis det skulle fungere efter Bigfoot`s teori,så kan man jo hente sit træ,og herefter overfor skovejeren påstå at det er stjålet,og herefter få tildelt et nyt kvantum,så det siger sig selv at den går ikke.


længere er den da ikke. Det er da det samme med en bil der bliver stjålet fra en bilforhandler. Det kan da godt være at jeg har købt den mandag, og skrevet under, og den bliver stjålet fra hans garage torsdag, hvor den skulle afleveres fredag. Så er det sku ikke dig der hænger på den.


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Tyveri af træ

Indlæg af EKP » 26 feb 2012 21:05

Okay - har så lige været rundt og spørge naboerne. Stikkerkulturen er desværre ikke kommet ud på landet endnu :-)

Jeg prøver at få snakket med skovfogeden og siger at den stak jeg har betalt for ikke ligger der og jeg går ud fra den er blevet stjålet.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Tyveri af træ

Indlæg af Albert » 26 feb 2012 21:24

EKP » 26 Feb 2012, 21:05 skrev:Okay - har så lige været rundt og spørge naboerne. Stikkerkulturen er desværre ikke kommet ud på landet endnu :-)

Jeg prøver at få snakket med skovfogeden og siger at den stak jeg har betalt for ikke ligger der og jeg går ud fra den er blevet stjålet.
Den er jo lidt kringlet,skovfogeden kan jo ikke bare give dig en ny stak,da det er en anden der ejer træet,og min erfaring med skovejere er at de forærer helst ikke noget væk.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Tyveri af træ

Indlæg af snubbi » 26 feb 2012 23:10

hej
prøv at snakke med skovfogen om det, det kan vær at en vognmand har hente den forkerte stak. Har selv prøvet det en gang jeg hade købt 14 rm så viste det sig at det var den forkerte stak vognmanden hade taget.

Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

Tyveri af træ

Indlæg af haderslev1234 » 04 mar 2012 23:20

EKP » 26 Feb 2012, 18:16 skrev:Er der nogle der ved om en landbrugsforsikring kunne tænkes at dække? Det kan vel sidestilles med at få stjålet en vognfuld korn eller andre råvarer fra sin ejendom. Ved godt det er mit forsikringsselskab jeg skal spørge så det var blot en tanke.
Det er da rigtig øv med det træ.. Desværre dækker din forsikring ikke brændet idet det ikke ligger på forsikringsstedet, som er din bopæl. Du kan ikke få skovfogeden til at dække tabet, idet han vil sige at brændet tilhører dig på tidspunktet du betaler.

Det er ikke første gang jeg hører at det folk har mistet træ. Det gælder om at få det hjem hurtigst muligt. Men jeg ville da melde det til politiet selvom de nok ikke kan gøre noget ved det.


Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20 mar 2008 14:23
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

Tyveri af træ

Indlæg af miller » 05 mar 2012 04:55

Jeg arbejder i en del skove på sydsjælland og lolland/falster,og jeg høre desværre af og til at deres brænde bliver hentet af andre. det er ikke nemt at finde ud af hvem det er der har taget det,for hele skoven er jo fyldt op med trailere,men skovfogederne plejer da at finde en anden stak til de uheldige.Jeg syntes så også det er modigt at lade det ligge så længe i skoven,det frister svage sjæle.

Miller


Besvar