Atmos DC. 22 s / Kedel temperatur

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Atmos DC. 22 s / Kedel temperatur

Indlæg af Flemmingth »

haderslev1234 » 16 Feb 2012, 09:29 skrev:Nu har jeg så en Automix CTR, ser en anelse anderledes ud end den ovenover mit indlæg.. Jeg har nemlig samme problem, at temp cykler lidt for højt op og tilsvarende ned. Det eneste jeg kan justere på er motor pulse som står på "R", jeg har vel 0,5 meter til føler. hvad sker der hvis jeg ændrer de her motorpulse?
Motorpulse er den tid motorventilen kører, hver gang den får en puls.
Mener fabriksindstilling er 1 sec., og at den kan stilles mellem 0,3 sec. og 2 sec.
Der er kun én måde at indregulere disse ventiler på, og det er at prøve sig frem.

Prøv at skrue lidt ned. Bliver udsvingene mindre, er du på rette vej. I modsat fald skal du den anden vej.

Den vil aldrig blive helt stabil, for den skal jo se en ændring, før den kan begynde at kompensere.
Min Automix går helt "bananas" engang imellem, specielt når VVB tager fra, for så er returtemp. pludselig 55-60° i stedet for de normale ca. 30° Så skal den lige bruge tid til at indrette sig efter det, og når den så er ved at være på plads, er VVB måske færdig med at tage fra, og så falder returtemp. og så skal Automix igen på arbejde.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Besvar