ville det kunne lade sig gøre???

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af Albert »

Der er sådan set ingen hindring for at bygge en pillebrænder på en DC,men den er jo ikke konstrueret til det,den der er født med pillebrænder er opbygget lidt anderledes indvendig.

Det kan sikkert fungere,men brænderen skal ind i bunden,da blæseren/sugeren på kedlen ikke skal køre,det er udelukkende pillebrænderens lufttilførsel der skal styre forbrændingen.

jesperbb
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26 dec 2011 19:06

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af jesperbb »

nemlig john,tror også selv den skulle sidde i øverste låge,men kan røgen så godt selv kom ned i nederste og ud,uden sugeren køere???
jesperbb
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26 dec 2011 19:06

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af jesperbb »

dvs albert at den skal sidde nederst og så slukke blæseren,men spjældet skal stadig være lukket?????så det kommer ud i nederste kammer????ved du om der er styring på brænderen fra atmos????
Erik2
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af Erik2 »

Jeg elsker dækkende overskrifter, som i dette tilfælde ville have været: "Pillebrænder på Atmos gasogen ?" Og det er der jo en anden tråd der hedder.

Det plejer at være på typiske kvindefora, som "Gravid med temin i juni" at intetsigende overskrifter florerer.
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af Havmand »

Erik2 » 19 Jan 2012, 19:52 skrev:Jeg elsker dækkende overskrifter, som i dette tilfælde ville have været: "Pillebrænder på Atmos gasogen ?" Og det er der jo en anden tråd der hedder.

Det plejer at være på typiske kvindefora, som "Gravid med temin i juni" at intetsigende overskrifter florerer.
Ja, det er dejligt, ikk ?
Men nøj hvor jeg elsker folk der kommentere på andres skønhedsfejl :great:
Nok er overskriften ikke så sigende, men hvis den ligger i et af de fora man følger, er man naturligt nysgerrig for ændres skøre tanker...

Selv har jeg leget med tanken om noget automatisk opfyldning (flis) af atmosen...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

jesperbb
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26 dec 2011 19:06

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af jesperbb »

okay lyder spændende,fyre du med flis i den da????
jesperbb
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26 dec 2011 19:06

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af jesperbb »

har fundet ud af at atmos brænderen 10000 kr og der skal så snegl oven i til 7-8000 kr.er sku da dyrt
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af Havmand »

Ja, til den pris kan man lige så godt købe en scotte, så er den i vinkel, men det var da også en voldsom dyr snegl du har fundet :lol:
Nej jeg fyrer ikke med flis, men har adgang til det, og skal da prøve en dag jeg har fyret op, og der er godt med gløder, skal der da lige en balje fuld flis i, og så må vi se hvordan det opfører sig :great:

Nej det jeg havde liget med, var muligheden for at lave en faldskakt på øverste låge, så jeg kunne tænde op, og fyre, når der så er et godt glædelig, og den er klar til mere foder, skulle den åbne for slusen og snegle en røvfuld flis ned... Det kunne være lækkert en gang i mellem, hvis det kniber med at få fyret, men tanken er droppet, da der desværre kun er plads til en scotte ved siden at atmos'en, og at de rør, som jeg havde til overs, passer lige til at koble en scotte på ;)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
jesperbb
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26 dec 2011 19:06

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af jesperbb »

jamen mener du da jeg evt kunne bruge en billigere snegl?????og evt hvorfra
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

ville det kunne lade sig gøre???

Indlæg af Havmand »

Det skulle da være muligt at bruge en anden snegl, det kan godt være at den så skal sættes til at køre over noget relæsjov, men det burde ikke være noget problem...
Mon ikke en snegl til en scotte kunne bruges... Syntes at have set den til et par tusinde... Dvc har dem :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Besvar