Kombifyr: Atmos 25SP(L)

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
nilslastein
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 4
Tilmeldt: 01 aug 2011 22:04
Mit fyr: Baxi HS20 og Atmos fastbrændsel
Areal: 170
Brændsel: Brænde og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Brørup

Kombifyr: Atmos 25SP(L)

Indlæg af nilslastein »

Hej

Jeg har en gammel Salamander stående ved siden af et oliefyr. Desuden en 1200L akkutank på loftet. Mit forbrug er pt. omkring 30m3 grantræ til 130m2 i to plan moderat isoleret.

Akkutanken skal beholdes fortsat anvendes.

Jeg har ikke længere mulighed/lyst til at skove al det træ og har derfor besluttet mig for, at udskifte begge fyr til fordel for et kombifyr, hvor jeg primært kan fyre med fastbrændsel og supplere med piller (det er muligt det vipper til fordel for pillerne).

Jeg har kig på et Atmos 25SP(L). Alternativt en TwinHeat M29 eller noget baseret på en Alcon kedel (Gejs). Primær årsag til mit valg er, at Atmos'en er en gasogen, hvilket giver en god virkningsgrad (på papiret i hvertfald). Prisen er ikke voldsomt vigtig, hvis lortet er i orden :-)

Har I nogle kommentarer eller andre forslag? ... Er der nogen i nærheden af 6650, som har en Atmos 25SP(L) stående og "gløde"?

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Kombifyr: Atmos 25SP(L)

Indlæg af John Skov Jensen »

jeg er ikke bekendt med at der er nogen på dette forum der har sådan en kedel, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Jeg har selv heller ingen erfaring med den, men jeg havde kik på den dengang da jeg selv skulle til at lave mit anlæg. Men jeg skulle bruge den som oliekedel/brændekedel og i det setup var den for dyr og jeg fandt derfor en anden løsning.
Men som kombi kedel er det da klart en fordel at fastbrændselsdelen er en effektiv gasogen.
Men prøv evt at kontakte allan fra hedestoker.dk. De forhandler den og kan måske sætte dig i forbindelse med nogle af deres kunder der har købt denne kedel

/john
Besvar