Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

boink ejer med opopovn

Spørgsmål vedr. Boink samt det tilbehør der laves til Boink pillefyret
Besvar
slynge
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 jan 2009 09:50
Mit fyr: Boink brænder fyr opop
Areal: 210
Brændsel: hvad der byder sig
Dagligt forbrug: 15-20kg
Årligt forbrug: ca 7 tons
Geografisk sted: Als (Elstrup) sønderjylland

boink ejer med opopovn

Indlæg af slynge » 04 jan 2009 10:55

jeg er ny bruger af forumet :) har haft nogle fejl såsom tænder var brandt af fotocelle defekt (min egen skyld pga dårlig rengøring af fyret. chip 4.12 var defekt i nat så jeg legede fyrmester indtil jeg fik reservedel til min boink brænder, har nogen haft samme fejl ? opdagede ved at askeskuffen var fuld af halvbrændte piller :cry:


Brugeravatar
MHES
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jan 2007 21:36
Mit fyr: RTB 10 kW
Areal: 250 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: boink ejer med opopovn

Indlæg af MHES » 04 jan 2009 14:44

Hej,

Det lyder som om dit anlæg ikke er korrekt justeret og/eller installeret.
Hvem har installeret "dyret" ?
Er det en professionel der har foretaget installationen, så er det bare at få ham tilbage og gøre arbejdet færdigt.

Er det dig selv der har installeret, ja så er du bare ikke færdig endnu :)

"Fejl" som afbrændt fotocelle pga. manglende rengøring, ja det er der sikkert flere der har prøvet, ligesom der er flere der har prøvet at bakke bilen ind i noget, men det kan man jo ikke klandre producenten for icon_cheesygrin.gif

Afbrændt el-tænder kan forekomme hvis el-tænding ikke er korrekt justeret, eller fyret kører med alt for mange stop/start (igen forkert indstilling).
Du skriver ikke hvad fejlen var på din chip, men hvis det er en fejl på selve chippen, så er det jo bare at gøre brug af din garanti/reklamationsret, så jeg regner med at leverandøren har levet op til sine forpligtelser.

Uforbrændte piller i asken kan skyldes for stor mængde piller i forhold til luft (så de ikke kan nå at blive forbrændt) eller for stort luftflow gennem brænderen.
Du har forhåbentlig en velfungerende trækstabilisator i din skorsten eller på dit røgrør, ellers er det bare at få det monteret.
Når brænderen er installeret skal kedeltemperaturen indstilles på potentiometer 1, derefter mætning i normallast på potentiometer 2 og til sidst mætning i lavlast på potentiometer 3 (se side 9 i manualen).
Hvis disse indstillinger ikke løser problemet, skal man dybere ind i styringen og det gøres lettest med software som Stoker Kontrol (http://www.stokerkontrol.dk).

Hilsen
Michael

slynge skrev:jeg er ny bruger af forumet :) har haft nogle fejl såsom tænder var brandt af fotocelle defekt (min egen skyld pga dårlig rengøring af fyret. chip 4.12 var defekt i nat så jeg legede fyrmester indtil jeg fik reservedel til min boink brænder, har nogen haft samme fejl ? opdagede ved at askeskuffen var fuld af halvbrændte piller :cry:

Brugeravatar
Exsmeden
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 29 nov 2008 15:50
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 114 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: boink ejer med opopovn

Indlæg af Exsmeden » 07 jan 2009 18:47

Mojn Slynge!
Kanon at du har fået din profil udfyldt.
Hvordan går det har du fået dit fyr til at køre?
M.v.h.
Exsmeden
Suporter på
1: Scotte Blackstar 10KW 110l combi Vvb Huset er på 180 m2
2: Woody Mini 10Kw 150l combi Vvb Huset er på 240 m2
3: MCZ EGO Pilleovn.


Besvar