setpunkt

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
13
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Blevet takket: 1 gang

Re: setpunkt

Indlæg af Fer »

Det er rigtigt nok, altså en utæt kedel vil give dig problemer. Dog ville man kunne regne med at din lækage er lineær hvis du har trækstabilisator. Hvilket så ville betyde man skulle køre med et højere setpunkt.

Mit setpunkt ligger på 5,5 ved fuldlast. Hvilket vist er lavere end hvad man plejer med woody/scotte. Vil også vove den påstand min kedel er helt tæt ved normalt kedel træk.

Ang den der indjustering handler det jo også om at man på en woody/scotte begrænser blæsere og effekt osv. På en kedel som min, kan alt kører 100%, bliver dog holdt tilbage af reguleringer.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: setpunkt

Indlæg af rappe »

Frank_Rasmussen » 31 Dec 2010, 17:30 skrev:Det tror jeg ikke; men du kan da prøve at sætte I-ledet lidt op.

Måske er det fordi, at du har sat blæs så højt, at varmen 'blæses' ud af kedlen..

Godt Nytår i lige måde
hvor meget skal jeg sætte I-ledet op,vil i mene?
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: setpunkt

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Jeg vil synes, at man bør gøre det procentvis. F.eks. kunne du sætter I-ledet ca. 50 % op til 1,5.

Men læse også Falcks indlæg. Det er sikkert der, at du retter det grundlæggende problem med forholdet mellem piller og blæs...
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: setpunkt

Indlæg af rappe »

ja mange tak for svarene,vil jeg lege lidt med imorgen,har også bestilt et optimeringsbesøg fra nbe,for 2,5mdr siden,men de har åbenbart meget travlt,da de ikke har været her endnu..
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: setpunkt

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Fer » 01 Jan 2011, 20:01 skrev:Det er rigtigt nok, altså en utæt kedel vil give dig problemer. Dog ville man kunne regne med at din lækage er lineær hvis du har trækstabilisator. Hvilket så ville betyde man skulle køre med et højere setpunkt.

Mit setpunkt ligger på 5,5 ved fuldlast. Hvilket vist er lavere end hvad man plejer med woody/scotte. Vil også vove den påstand min kedel er helt tæt ved normalt kedel træk.
Jeg må jo nok med skam erkende, at min iltstyring i den store Woody-kedel ikke kommer lavere end 10-11 % ved fuld ydelse :cry:

Iltstyring i Scotte/Woody kan jo godt bruges til drift; men til grundjustering bliver det vist svært..

rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: setpunkt

Indlæg af rappe »

Falck » 01 Jan 2011, 12:53 skrev:Som udgangspunkt skal korektionerne stå til at være 100, og så fintuner man lidt ud fra det. Skal den stå på 50 er dine grundindstillinger ikke rigtige.
Du skal veje dine piller, og taste det ind i autoberegneren, og sætte dit skorstenstræk til 1. Du kan evt hente blæser indstillingsskemaet, og se om din blæser er indstillet rigtigt. Har du disse 3 parametre til at passe, så brænder dit systen inden for en meget lille afvigelse fra idealsporet, eller sagt på en anden måde, så passer luft og piller sammen +- meget lidt.
hej falck,nu har jeg forsøgt at indstille efter dine råd,men hvorfor vil du have skorstenstræk til 1 og ikke 0?

Besvar