Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny woodyfyr bliver snart opsat...

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Ny woodyfyr bliver snart opsat...

Indlæg af Dunas » 15 sep 2010 17:40

Så har jeg bestilt et woodyanlæg ved Andresen Bioenergi ved Flemming. Han kommer og installere anlægget den 28 september icon_cheesygrin.gif. Håber jeg har valgt den rigtige løsning og bliver glad for anlægget. Det er den lille kedel med den mindste brænder jeg har bestilt. Selvfølglig med den seneste styring tror nok den hedder version 6.14. Dog har jeg valgt at købe en mafa minisilo frem for NBE´s standardsilo. Synes umiddelbart mafa er mere brugervenlig, da den har nogle små finesser, så som en prop i enden af hvor sneglen sider, så der er mulighed for at tømme den for svasmuld uden, at skulle skille noget som helst :great:. Gav 2900 kr. for den incl. låg og levering på adressen.

Jeg skal selvfølgelig have interface og hele pakken med. Dog er jeg lidt i tvivl mht. trådløs interface, er faktisk ikke klar over om det er vanskelig at installere. Jeg har en router hvor der er mulighed for ekstra tilkobling, men som sagt ved jeg ikke hvordan woody trådløs virker???. Måske er der nogle af jer der har nogle erfaring??? :lol:

Skal nok smide nogle billder ind, når anlægget er installeret og jeg har fået det til at køre icon_cheesygrin.gif.
Puha... synes der er laaaaaang tid til den 28 september, det er ligesom juleaften da man var 7-9 år gammel icon_cheesygrin.gif


Maglehøj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 sep 2010 17:46
Mit fyr: Woody 16Kw Low Waste
Areal: 180
Brændsel: Samba Træpiller
Dagligt forbrug: 8,5
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Ny woodyfyr bliver snart opsat...

Indlæg af Maglehøj » 16 sep 2010 17:23

Hej Dunas

Tillykke med fyret :great: .... håber du bliver lige glad for det, som jeg har været for mit et det års tid jeg har haft det icon_cheesygrin.gif

MVH

Kenneth

Garmin
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 230
Tilmeldt: 01 sep 2008 12:59
Mit fyr: Woody 16
Areal: 90
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Hammershøj

Re: Ny woodyfyr bliver snart opsat...

Indlæg af Garmin » 17 sep 2010 22:30

Har også lige bestilt e woody i dag, sammen med 6t barlinek piller.
Jeg har ikke fået datoen endnu, men med de temperaturer vi har lige nu håber jeg at jeg kommer først :-)

/G


Besvar