Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Synlig-røg-testen

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Synlig-røg-testen

Indlæg af paw » 03 maj 2010 22:26

Hej Skoubo, Når du har vejet piller af, så sæt den på autoberegning. Hvis det virker der er det jo fint, det gør min, ellers er det mætning lav og høj du stiller på. Nu er der ikke så meget blæs på som før, så du burde nemt kunne få den til at ryge, både når den er på 10% og 100%. Blæs er standard. Lås den på 10% hvis den ikke ryger, sæt så mætning lav op lidt ad gangen til den begynder at ryge. Hver gang du stiller skal den lige ha nogle minutter, så du kan se forskellen. Derefter gør du det samme med 100%, men pas nu på temperaturen ikke ryger vildt i vejret. Start med 100% når den er 15-20 gr UNDER settemp, så har du lidt tid at stille på. Jeg bruger urstyrring morgen og aften, når det bliver lidt mere lunt. Men det kommer helt an på hvordan jeres hverdag er, det er kun dig selv der ved det, så du må forsøge dig frem. Også om det kun er det varme vand til badet eller du vil ha lidt varme med, mange vil også om sommeren gerne ha gulvvarmen med ude på badeværelset. Men spare piller ved at slukke den de fleste af døgnets timer, det er med garanti.
PS, har du lavet en plade ?


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Synlig-røg-testen

Indlæg af Frank_Rasmussen » 04 maj 2010 22:49

Jeg får ikke heller ikke synlig rør ud af skorstenen ved 10% drift på trods af afblænding af udgangen på blæseren og sommerherd. I stedet indstiller jeg 10 % drift efter en rolig flamme af en tilpas størrelse.

Hvis der er for lidt lys ved 10%, så er det vel også en god grund til at gå lidt op i 'Lav mætning'. Skru også lysmåleren løs i dens bøsning, og drej den så spidsen peger mere mod bålet.

I version 6-styringer er der sommerstop, d.v.s. at fyret stopper ved f.eks. en udetemperatur på 14 grader. Hvis sommerstop kombineres med varmvandsbeholder-prioritering, så sørger styringen selv for at starte, når man har behov for varmt brugsvand. Desuden har man en opsætning, hvor man ikke skal ændre noget efter årstiderne.

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Synlig-røg-testen

Indlæg af Frank_Rasmussen » 04 maj 2010 22:55

paw » 03 May 2010, 22:26 skrev:Når du har vejet piller af, så sæt den på autoberegning. Hvis det virker der er det jo fint, det gør min, ellers er det mætning lav og høj du stiller på.
I en version 6 styring er der de specielle blæser-'Korrektion'-menuer, som man vist normalt bruger til finindstillingen, se f.eks. http://www.mhes.dk/Indkoering_af_NBE_pi ... r_v6_x.pdf


Besvar