Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
knudsen14219
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 dec 2009 19:28
Mit fyr: Woddy 16kw på OPOP H418
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5932

Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Indlæg af knudsen14219 » 22 dec 2009 08:02

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med min Lambdasonde ?

Jeg har købt Lambdasonde til min woody og monteret dette efter forskriften, men jeg får ikke adgang til at ændre fra NEJ i menuen NEJ/VIS/JA -

I manualen står der at den skal kalibreres først og som jeg læser dette skal den blot havde været varm i 15 min. Men skal man ikke gøre noget for at kalibrere? Jeg har læst om en skjult menu men er ikke lige med på hvad det er for noget.

Er der noget der kan hjælpe 

NB: sonden er monteret i OPOP’ens toplåge, lige over ilden – er der nogen der har en mening om det? – jeg har læst mig til at den kunne sidde der men er det uhensigtsmæssigt?

Med venlig hilsen
Kåre Knudsen


rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Indlæg af rappe » 22 dec 2009 09:14

hej Kåre
har ikke meget forstand på det,men der står lidt i instruksonsforvirringen og du kommer ind i den skjulte menu ved at holde set-knappen inde i 6 sec og der inde er der et punkt der hedder iltstyring..
men der nok andre der ved præcis hvordan du gør..
Mvh Rappe

bylov
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 11 nov 2009 19:54

Re: Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Indlæg af bylov » 22 dec 2009 21:29

Hej
Du skal kalibere din sonde før end du kan få lov at køre med den, sikker dig den er varm, hold den i fri luft , gå i meny kaliber, den gør det automatisk, rammer ca. 21% monter den igen. derefter kan du vælge ja-nej-vis lige som du vil husk den driften efter ilt % virker kun når den står i JA

Se indlæg på samme side,ER iltstyring en god ide der har jeg sat nogle foto ind, desværre ikke særlige gode da jeg kun har min mobil til billeder

Mvh Bylov

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Indlæg af Frank_Rasmussen » 22 dec 2009 22:39

knudsen14219 skrev: sonden er monteret i OPOP’ens toplåge, lige over ilden – er der nogen der har en mening om det? – jeg har læst mig til at den kunne sidde der men er det uhensigtsmæssigt?
Velkommen til!

"lettere misundelig på alle med ilt-styring"-smilie

Hvor har du læst, at det er godt at have ilt-måleren i toplågen?

Installationsmanualen (http://www.scotte.dk/getdoc.asp?id=36&m ... D532042D39) anbefaler i røgrøret.

En læg-mand, som mig, kunne godt mene, at i selve kedlen foregår forbrændingen og varmeafgivelsen til vandet, og først ved røgrøret bliver røgen så koncentreret, at man kan få en stabil måling på ilt-procenten. :?

bylov
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 11 nov 2009 19:54

Re: Nogen der kan hjælpe med min Lambdasonde ??

Indlæg af bylov » 22 dec 2009 23:10

Hej Frank
Jo jeg tror du har ret, men den beskrivelse jeg fik med min opop418 er der faktisk vist at sonden kan side, ikke i låget men i fronten, hvordan pokker det skulle lade sig gøre det ved jeg ikke, :?

Men det er en rigtig god ide at få sonden ind mod midten af røgrøret, jeg overvejer selv at fremstille en fordybningsskål, ikke fordi jeg tror det flytter bjerge.
Mvh Bylov


Besvar