Mit fyr bliver ved med at gå ud

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
calle

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af calle »

Problemet er, at du har så mange forskellige symptomer.

Det underlige er jo, at skidtet går ud, selv om der ligger piller på herden. Det giver ingen mening. Er du stensikker på, at fyret ikke har kørt piller ind mhp. opstart, og at eltænderen derefter har svigtet ? Hvilken eltænder bruger du. Jeg har i mine unge dage haft kæmpe problemer med den eltænder der sad i fyret. Jeg har nu haft en keramisk eltænder i flere år, og har derfor ikke haft en eneste fejloptænding, siden den blev monteret.

Du nævner også træg snegl. Hvis den fjedrer, så skal du rense dit magasin for smuld. Rens det, så har du udelukket det.

Jeg ved ikke om din kondensator er for stor, men skift den tilbage til den der passer. Så har du udelukket den.

God bedring.

Mvh Calle

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af pille bruger »

icepirat skrev: 25 nov 2019 00:18 Calle, tak for svar men det er ikke fotocellen der er noget galt med.
Udfør opstart guiden i manualen, og fortæl hvor det giver udfordringer icon_cheesygrin.gif
Brug gerne ½ timer på hver indstilling.
Det er den bedste måde at fejlfinde på :great:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
calle

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af calle »

pille bruger skrev: 25 nov 2019 07:36 Udfør opstart guiden i manualen, og fortæl hvor det giver udfordringer icon_cheesygrin.gif
Brug gerne ½ timer på hver indstilling.
Det er den bedste måde at fejlfinde på :great:
Nem´lig ja icon_cheesygrin.gif og så er det hyggeligt. Ud af sygesengen og hold øje med skidtet i tide og utide. Det er nu du har muligheden 8) Den må ikke ryge, men det skal være tæt på.

Hvilke piller kører du på, og har du for nyligt skiftet pusher ?

Venlig hilsen Calle icon_cheesygrin.gif
calle

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af calle »

Når folk sender nødråb ud, så prøver vi Stoker Pro frænder naturligvis at være der. Hvon går det med "den døde murer" icon_cheesygrin.gif

Mvh Calle
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af HR LUCCA »

Kunne fejlen være at det går ud når det kører min drift ?
Du kunne prøve og låse det i 10 % ydelse nogle timer en dag du kan holde øje med det ,og se om problemet ligger der .

calle

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af calle »

HR LUCCA skrev: 26 nov 2019 23:45 Kunne fejlen være at det går ud når det kører min drift ?
Du kunne prøve og låse det i 10 % ydelse nogle timer en dag du kan holde øje med det ,og se om problemet ligger der .
Jep.Indkreds problemet.
Brugeravatar
icepirat
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24 dec 2012 13:58
Mit fyr: Black Star + Woody
Areal: 115 + 28 garage
Brændsel: Piller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Geografisk sted: Hvidovre
Blevet takket: 4 gange
Kontakt:

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af icepirat »

Godt nyt herfra, dog stadig småproblemer. Først , så begyndte jeg at fokusere på den externe snegl da jeg syntes den, selv ved tvangsstyring kun "spytte" piller ud i meget vilkårligt tempo. Jeg afmonterede motor/snegl. Det viste sig at der sad et Lille stykke ståltråd oppe omkring motorens flange . Dette blev så fjernet og fyret har nu kørt siden søndag, dog stoppede fyret her til middag, det viste sig at der lå en askekage som blokerede for fotocelle. Jeg har som nævnt indledningsvis nævnt småproblemer, dette er så problem No. 2. Jeg tror det kan løses ved justering af luft og muligvis rensning af blæser, det bliver det næste jeg vil gøre. Jeg er desværre stadig syg med lungebetændelse så energien er ikke i top. Jeg har skrevet dette indlæg i håbet om at andre kan lære noget. Hvis i ikke høre fra mig vil jeg ønske alle en rigtig glædelig jul og godt nytår. PS. Stor tak til alle for gode bidrag og forslag. Med venlig hilsen, icepirat
Med venlig hilsen,
icepirat
Hvidovre
http://stokercloud.dk/dev/icepirat.html
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Mit fyr bliver ved med at gå ud

Indlæg af lamborg »

Hej Ice.
Hvis du vælger at rense blæseren med trykluft så husk at holde fast i den mens du blæser for den kan ikke tåle mange tusinde omdrejninger så øder du lejerne :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar