Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
BirgerH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:07
Mit fyr: Black Star 30 m/Woody brænder
Areal: 280
Brændsel: 8 mm Danish Agro Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Årligt forbrug: indkøbt 12 ton
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 2 gange
Kontakt:

WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af BirgerH » 24 mar 2018 21:53

Hej herinde. Vi har meget længe kæmpet med vores Woody/OpOp stoker anlæg fra 2012
Anlæget er bygget op over en Woody 3 kwh brændhoved og en OpOp 30 Blackstar kedel. Vi har pløjet div instruktionsbøger igennem og fulgt alle de indstillinger der står anbefalet. Men nu det sgu nok. Det kan jo ikke passe at skidtet skal svide 5,7 T piller af fra 14 dec til nu d.20 marts 2018.Normalt årsforbrug ca 10 T.
Vi har kostet ny isodor skorsten. Trækregulatore. Lambda sonde. Iltstyring og røgtempføler. Kompressorrens anlæg. Osv. I sæsonen renser vi flere gange om ugen og indvejer ca en gang i måneden.
Så er det jeg/vi håber på om der sidder nogen blandt jer der har et anlæg magen til vores så vi kunne prøve at sammenligne de forskellige parametre i styringen,som er Woody version 6.74. Kunne jo være at der er pillet ved noget som man ikke skal stille på. Ham “Smedemestren” vi købte af fik det aldrig indkørt rigtigt og til sidst blev han fræk og ville har yderlig betaling for at få det til at køre rigtigt. Så han røg ud og tog vores 43.000kr med sig 😡
Kom frisk 🤣👍 Med Venlig Hilsen Birger Helberg tlf. 40851140 mail:Birger@HelbergFamilien.dk
BH


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af Oldgaard » 24 mar 2018 22:35

Du kan ikke bruge andres indstiller til noget, de vil altid være individuelt .
Hvad du kan gøre, er F.eks at følge denne vejledning
http://mhes.dk/Indkoering_af_NBE_pilleb ... _v6_50.pdf

Syntes godt nok, jeres forbrug, er noget i overkanten, vi har 250 kvm (med hus der er middel-dårligt isoleret og har ca 40 meter ( frem og retur) rør liggende i skunken med kun 30mm isolering omkring) selv om jeg, er en doven hund til at rense,afveje og justere, så bruger vi ikke mere end 7-8 tons, det inklusiv forbrug til det varme vand om sommeren
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Danielronge
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 mar 2018 14:57
Mit fyr: woody opop 24kw
Areal: 300
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Årligt forbrug: 10000
Kontakt:

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af Danielronge » 24 mar 2018 23:28

Er det online? så kan vi se tallene igennem og se om noget er der ser nærkeligt ud :-)
Woody 20Kw, iltstyring, Version 7.xxxx,
https://stokercloud.dk/v3/#/danielronge/main-page

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af triumph » 25 mar 2018 08:46

Ofte er det sådan at det kræver mere indsigt at få en Scotte til at køre ordenligt med iltstyring, end uden iltstyring. Og det kræver at kedlen er helt tæt.
Derudover lyder fyret umidelbart til at være noget overdimensioneret. Sådan en 30 KW har en ordenlig hærd. Hvis fyret ofte køre 20-30% last, så er der kun en lille del af hærden der er dækket af piller, og rigtig meget af luften der ikke deltager i forbrændingen (Faktisk det meste) Og så har iltstyringen ikke særligt gode arbejdsforhold.
Jeg ville prøve at køre uden iltstyring, og så lave en grundjustering

https://www.youtube.com/watch?v=QyfGAoitQg8
https://www.youtube.com/watch?v=2YxK-RBl8Cs

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af triumph » 25 mar 2018 10:24

PS
Kunne det være et skorstens problem


BirgerH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:07
Mit fyr: Black Star 30 m/Woody brænder
Areal: 280
Brændsel: 8 mm Danish Agro Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Årligt forbrug: indkøbt 12 ton
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 2 gange
Kontakt:

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af BirgerH » 25 mar 2018 12:48

Tak for jeres interesse 👍 Da vi besluttede at gå fra halmkedel til pillefyr ! Gik beregningerne på at vi i perioder ville få brug for at opvarme vores værksted og garage med en Kalorifere. Plus ca. 300m2 boligareal og det ville kræve en del af anlæget. Derfor den stor 30 kWh brænderhoved (Triumph-Oldgaard) !
Vores nabo og undertegnede har nu stået i fyrrummet et par timer her i formiddag og gennemgået det forskellige og har brugt nogen af jeres anvisninger. En vigtig ting vi fandt var skorstenstrækket, som stod til 10 ? Hvor der anbefales 0 som udgangspunkt. Det gav en meget roligere forbrænding og den stoppede med at vælte piller ind ! Så nu går jeg bare og holder øje i håb om at vi har ramt noget der kan bruges !
Til Daniel ! Ville gerne ha anlæget på stokercloud. Mindes bare at det er smådyrt at ha’ ? Jeg har haft det på vores netværk men brugte det ikke det store !? De bedste hilsner Birger.
BH

pilbro
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 02 okt 2010 10:35
Mit fyr: Woody 20 Kw
Areal: 350
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8660
Årligt forbrug: 15
Geografisk sted: Skanderborg

Re: WOODY PARAMETRE OG INDSTILLINGER

Indlæg af pilbro » 13 apr 2018 13:36

@BirgerH Hjalp det med skorstenstrækket?

Jeg har et lign setup mht årstal, areal, iltstyring og kompressorrens med en Blackstar og Woody 16Kw.
Ikke altid uden problemet, men det har ikke været forbrug, men i stedet problemer med den 3 meter lange snegl der går fra min 6T silo hvor spiralen vrides og bliver for lang. Den har jeg kortet af og skiftet og nu har jeg fået en snegl med fast aksel der står klar til næste gang.

Jeg indvejer typisk kun når jeg får blæst nye piller ind, men flere gange har jeg manuelt ændret på det antal gram den skal snegle hvis jeg synes den har skubbet flere piller ind en fyret kunne nå at brænde af.

Mht stokercloud. Min v6 styring steg af og måtte i sidste uge investere i en v7 styring + nyt motorprint. Det koster ca. 3.500 kr og så har du stokercloud i 3 år som jeg forstår det. Jeg ved ikke hvad det koster derudover.

Mvh
Flemming


Besvar