Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

magasin fejl/10 50 100% fastlåsning hjælp

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
galva
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 06 apr 2016 18:38
Mit fyr: Blackstar 10/16
Areal: 160
Brændsel: Brænde og lidt piller
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 1
Geografisk sted: Nordjylland

magasin fejl/10 50 100% fastlåsning hjælp

Indlæg af galva » 17 nov 2016 12:25

Hej.

Jeg har søgt og søgt herinde efter svar og andre steder på nettet uden at finde svar, så tilgiv mig hvis jeg har lavet en "dobbelt"-tråd. Jeg fandt nogle tråde der forsøgte at svare på mit problem men hvor link ikke længere virker til NBE's "support" hjemmeside.

Mit problem er følgende:
Jeg har startet denne vinter af med at køre German Pellets 6mm, men efter 360sek afvejning og flere dages kørsel, stemte magasin og afvejning ikke sammen, der var en fejlmargin på 20% så jeg satte afvejning 360s op fra 800 gram til 1000gram, som resulterede i at magasin indhold stemte overens med virkeligheden. Hvor kommer denne fejl fra? Det er samme fejl med mine nye 8mm Neova piller, og ja jeg har lavet mange afvejninger. Fejlmargin er ca 20% i den samme retning ved begge typer piller der resulterer i at den kører flere piller ind end hvad nødvendig er, og hærden bliver fyldt, og askeskuffen med uforbrændte piller, MED MINDRE jeg manuelt regner 20% oveni....

Næste problem er at jeg har version 7.067 og jeg kan ABSOLUT slet ikke finde nogen steder på nettet der står hvordan man låser flammer fast ved henholdsvis 10% 50% og 100% for at checke flammer. (dette foreslår jeres manual jo, men fortæller ikke hvordan)....

Disse 2 fejl resulterer som nok gættet i en elendig og uøkonomisk forbrænding.

NBE, der udbedes hjælp og bedre support til denne styring på jeres hjemmeside.

Håber at nogen vil hjælpe mig.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: magasin fejl/10 50 100% fastlåsning hjælp

Indlæg af pille bruger » 17 nov 2016 13:22

galva skrev:Hej.

Jeg har søgt og søgt herinde efter svar og andre steder på nettet uden at finde svar, så tilgiv mig hvis jeg har lavet en "dobbelt"-tråd. Jeg fandt nogle tråde der forsøgte at svare på mit problem men hvor link ikke længere virker til NBE's "support" hjemmeside.

Mit problem er følgende:
Jeg har startet denne vinter af med at køre German Pellets 6mm, men efter 360sek afvejning og flere dages kørsel, stemte magasin og afvejning ikke sammen, der var en fejlmargin på 20% så jeg satte afvejning 360s op fra 800 gram til 1000gram, som resulterede i at magasin indhold stemte overens med virkeligheden. Hvor kommer denne fejl fra? Det er samme fejl med mine nye 8mm Neova piller, og ja jeg har lavet mange afvejninger. Fejlmargin er ca 20% i den samme retning ved begge typer piller der resulterer i at den kører flere piller ind end hvad nødvendig er, og hærden bliver fyldt, og askeskuffen med uforbrændte piller, MED MINDRE jeg manuelt regner 20% oveni....

Næste problem er at jeg har version 7.067 og jeg kan ABSOLUT slet ikke finde nogen steder på nettet der står hvordan man låser flammer fast ved henholdsvis 10% 50% og 100% for at checke flammer. (dette foreslår jeres manual jo, men fortæller ikke hvordan)....

Disse 2 fejl resulterer som nok gættet i en elendig og uøkonomisk forbrænding.

NBE, der udbedes hjælp og bedre support til denne styring på jeres hjemmeside.

Håber at nogen vil hjælpe mig.
Brug den korrekte vægt du vejer af på 6 min i autoberegningen.
Det er ikke meningen at magasin indhold skal passe 100%
Ønsker du at kende indhold præcist, brug denne http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... sport.html
Effekt "låses" i menu REGULERING på styringen.

Er styringen på StokerCloud ?
Så er der mere hjælp :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar