Side 2 af 2

Re: Adskille intern snegl?

: 23 feb 2016 07:39
af john_madsen
-og sneglen kan sidde urimeligt godt fast på akslen fra gearkassen. Jeg har lige skiftet min motor og der var jeg nød til at bruge et 1m. dækjern til at trække sneglen af med.

Re: Adskille intern snegl?

: 23 feb 2016 23:08
af Flammen
olie og wd mirakel hjælper nok ikke en bønne her.
en umbraco bit i pinolskruen, og et godt modhold på modsatte side af sneglen. smæk så bitten et kraftigt kontant slag med en hammer. det "chockèr" gevindet, så den let adskilles bagefter. typisk problem, når forskellige materialer skrues sammen.
et trick de fleste mekaniker kender. de arbejder tit med rustfri, støbegods, alu, og stål som er skuet sammen

Re: Adskille intern snegl?

: 01 mar 2016 19:40
af TRK
Det lykkedes at få skilt snegl og motor ad i weekenden. Endte med at varme skruen op og bruge en forlænger til umbraco-nøglen. Efter et par hårde tryk gav det et knæk. Troede først gevindet i skrtuern vasr røget, men det var formentlig noget klister. Der lå i hvert fald noget sort smulder i bunden da jeg fik skruen ud. Sneglen kom derefter nemt af gevindet. Tak til alle for gode råd.

Re: Adskille intern snegl?

: 01 mar 2016 19:57
af calle
TRK skrev:Det lykkedes at få skilt snegl og motor ad i weekenden. Endte med at varme skruen op og bruge en forlænger til umbraco-nøglen. Efter et par hårde tryk gav det et knæk. Troede først gevindet i skrtuern vasr røget, men det var formentlig noget klister. Der lå i hvert fald noget sort smulder i bunden da jeg fik skruen ud. Sneglen kom derefter nemt af gevindet. Tak til alle for gode råd.
Tak for opdatering :great: Godt at operationen lykkedes for dig. Det rigtige værktøj er bare alfa og omega, og så hjælper en omgang varme jo også på det. Har købt 2 sæt prof. unbracotoppe til motorcyklen. Det er en fornøjelse af arbejde med dem. Bare synd, at de altid er udlånt :)

Venlig hilsen