Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler FORTSAT fra 22.09.2015

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
icepirat
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24 dec 2012 13:58
Mit fyr: Black Star + Woody
Areal: 115 + 28 garage
Brændsel: Piller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Geografisk sted: Hvidovre
Modtaget likes: 4 gange
Kontakt:

Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler FORTSAT fra 22.09.2015

Indlæg af icepirat » 21 feb 2016 23:46

Dårlig service, styring retur fra SANISTÅL pga. manglende kabler

Da jeg syntes at læserene i forum også skal have afslutningen på denne sag der startede august 2015 har jeg skrevet dette indlæg og referer til ovenstående link

Beklager det lange indlæg.

6 måneder tog det fra sagen startede til det endte, man må ryste på hovedet, jeg gør i hvert fald.

Alle nedenstående svar og kommentarer er forkortet men essensen er som skrevet.

04.09.2015 rykkede jeg for et svar hos Elvvs der oplyste at de (Sanistål?) tager fat i den i næste uge?
Får et svar 17.09.2015 at Elvvs har rykket og afventer.

22.09.2015 får jeg mail fra Elvvs der spørger om de skal udskrive mig en ny? hvis den indsende ikke er defekt vil du modtage den også. Beklager, det er ude af vores hænder. De (Sanistål) burde i det mindste have fortalt os at kablerne skulle med.

22.09.2015. svarer jeg at det faneme er for dårligt, først venter jeg i 4 uger og får så denne besked. Oplyser at jeg syntes det virker som ansvarsforflygtigelse og de forsøger at tørre det af på kunden. Såfremt man fra dag et havde oplyst at kablerne skulle være monteret kunne vi havde undgået denne bøvl.

23.09.2015. Elvvs oplyser at han har sende en ny u/b sammen med en returseddel.

01.10.2015 jeg modtager en pakke med en ny styring og samler den "defekte" med ledninger samt afsender denne.

08.10.2015. får en mail fra Elvvs der skriver de nu har fået svar fra Sanistål QUOTE: Den er afvist af leverandøren (NBE?) da der er fejlmonteret i styringen? UNQUOTE

09.10.2015 jeg svarede (meget forkortet) at jeg under ingen omstændigheder vil acceptere denne forklaring og at finder at begrundelse mildest talt er mangelfuld, det mindste man kunne gøre var vel at oplyse hvordan den var fejlmonteret. Styringen var monteret i.h.t manualen og i øvrigt som den oprindeligt var fra installatørs side, jeg havde naturligvis mærket alle ledninger inden de blev afmonteret fra den "defekte".

09.10.2015. Svar fra Sanistål via Elvvs QUOTE: det kan være at kunden har monteret dem forkert i anden omgang? hvis vi skal grave mere i det må vi vente til teknikeren komme forbi UNQUOTE. der var medsendt et billede som ikke gav megen mening udover det viste terminalerne med 230 V.

09.10.2015. jeg skriver til Elvvs og gør opmærksom på at styringen jo har kørt siden 2013 og at fejlen derfor ikke ligger i jeg "måske" har byttet rundt på de 3 ledninger i forbindelse med returneringen i anden omgang og at det er fuldkommen uforståeligt at man ikke med lidt god vilje fra Sanistål eller hvem der står for reparationen ikke kan udvise en smule konduite og selv rette den påståede fejl.

13.12.2015. så kom der nyt svar fra Sanistål QUOTE: svar fra tekniker - forkert monteret i ledninger. 1 fase direkte i overkogssikring. 1 nul i fase. nul monteret i nul. styringen vil godt kunne køre, men på sigt brænde sammen som det er tilfældet her. UNQUOTE
Min kommentar er at de tilsyneladende ikke har styr på deres diagrammer idet jeg i forbindelse har kigget på flere af disse og konstateret at der er lavet flere ændringer hen ad vejen men at min styring fra start var monteret med en fase gennem overkogs sikringen, at jeg så, "måske" i forbindelse med returneringen skulle have byttet om på de 3 ledninger er jo ikke årsagen til defekten. I øvrigt passe farverne på ledningerne ikke, hverken i den gamle eller den nye.

09.02.2016 skriver jeg så til Elvvs og oplyser at der nu er gået 6 (seks) måneder siden sagen startede og 2 måneder siden sidste kommunikation. QUOTE" da jeg ikke har hørt fra dig eller Sanistål tillader jeg mig at betragte sagen som lukket som en garantisag og vil derfor montere styringen som siden starten kun har været provisorisk monteret. Jeg imødeser din bekræftelse.UNQUOTE

09.02.2016. Elvvs svarer samme dag som følger: QUOTE: Så lykkedes det endeligt at få en afklaring.
Ifølge vores teknikker er ledningerne ikke ”korrekt” monteret, og så alligevel…
Hans umiddelbare vurdering er at den ikke burde brænde sammen, på trods af at den har været monteret sådan.
Så for at lade tvivlen komme kunden til gode, så krediterer vi styringen. UNQUOTE


Til det sidste svar fra Sanistål er vel bare at sige YNKELIGT, nu har man trukket det så langt og endeligt fundet ud af at skidtet var brændt sammen og det ikke var min skyld, men vil alligevel have det sidste ord.

Tak for ingenting Sanistål.

Med venlig hilsen,
icepirat
Med venlig hilsen,
icepirat
Hvidovre
http://stokercloud.dk/dev/icepirat.html


Besvar