Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

tips til slidt ekstern snegl..

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
tobberdreng
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 aug 2015 15:13

tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af tobberdreng » 18 feb 2016 20:43

halløj, jeg har et problem... mit woody blackstar med kompakt silo ( ringe løsning ) kan ikke rigtig finde ud af at få pillerne med op... sneglen kørte konstant i 18 min og der kom en enkelt sølle pille, men sneglen kører og også den rigtige vej... nogen bud på det?
2. den kompakte silo er udformet helt skørt nede i bunden sådan at sneglen aldrig vil kunne "tømme" siloen ordenligt/rigtig mange piller som bare ligger opad siden...

Håber på nogle gode råd for det andet her bliver man tosset af :D :evil: icon_cheesygrin.gif :evil: icon_cheesygrin.gif


paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af paw » 19 feb 2016 06:47

tobberdreng skrev:halløj, jeg har et problem... mit woody blackstar med kompakt silo ( ringe løsning ) kan ikke rigtig finde ud af at få pillerne med op... sneglen kørte konstant i 18 min og der kom en enkelt sølle pille, men sneglen kører og også den rigtige vej... nogen bud på det?
2. den kompakte silo er udformet helt skørt nede i bunden sådan at sneglen aldrig vil kunne "tømme" siloen ordenligt/rigtig mange piller som bare ligger opad siden...

Håber på nogle gode råd for det andet her bliver man tosset af :D :evil: icon_cheesygrin.gif :evil: icon_cheesygrin.gif
Det lyder som om du har en masse smuld nede i bunden af siloen.
En kop olie ned til dit smuld, og sæt extern snegl til at køre manuel ud i en spand, så du får fjernet dit smuld helt fra siloen.
Brug noget billig madolie af en slags
Du KAN smide det i siloen igen, når du har fyldt den op med piller, altså fordele det oppe på toppen, og samtidig igen en kop olie spredt ud over pillerne.
:great
PS, husk at lave en ny afvejning når du har fyldt siloen op :great:

xkfc

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af xkfc » 19 feb 2016 07:44

Der skal benyttes piller af god kvalitet, når sneglen doserer uensartet har man jo heller ikke styr på forbrændingen.

Tilsætning af olie har jeg tidligere benyttet, men havde problemer med svingende forbrændinger, skiftevis fed og mager forbrænding. Eneste tiltag jeg nu har, er en række huller i ekstern snegl og så bruger jeg nogle piller som sneglen kan lide.

Så er jeg for længst holdt op med det "pjat og tidsspilde" icon_cheesygrin.gif med at veje piller af. Det gør jeg kun til opstart af nyt fyr, derefter justerer jeg efter forbruget :great: så passer tallet i styringen og det faktiske forbrug sammen, og fyret yder den mængde energi som styringen oplyser. Når jeg får pillealarm på 30kg så er der mellem 28-32kg tilbage.. hver gang :great: også i næste uge :great: og når jeg er på arbejde i 14 dage af gangen, er det eneste job konen har at fylde piller på når hun får en alarm på telefonen, nå ja, så skal hun selvfølgelig rette tank indholdet i Stokercloud.

Hvis du bor i nærheden kan jeg godt narres til at kigge på fyret.

MadsALarsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 aug 2015 19:30
Mit fyr: Scotte BS 1016
Areal: 133 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3230

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af MadsALarsen » 19 feb 2016 08:37

Jeg har et lille sidespørgsmal hvordan for du besked på telefonen om lav pille stand i silo??

xkfc

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af xkfc » 19 feb 2016 08:56

MadsALarsen skrev:Jeg har et lille sidespørgsmal hvordan for du besked på telefonen om lav pille stand i silo??
Der er flere muligheder, men et krav er Stokerkontrol eller Stokercloud, og så skal man holde tankindhold opdateret.

Man kan købe SMS ved stokerkontrol.dk. eller direkte i Stokercloud, SMS virker på alle mobiler, med mindre den er meget gammel :lol:

Har man en smart-phone er der også mulighed for at bruge Email.
Dernæst gælder det opsætningen af mobiltelefonen, vælger man at bruge mails skal telefonen sættes til aktivt at checke med mellemrum.

Jeg har i en periode benyttet WEB-SMS-GATE, simpelthen fordi man ofte får en gratis demo pakke, så sender fyret alarmen til gaten, der så sender en sms, så snart det koster penge er fuglen fløjet icon_cheesygrin.gif


MadsALarsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25 aug 2015 19:30
Mit fyr: Scotte BS 1016
Areal: 133 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3230

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af MadsALarsen » 19 feb 2016 13:11

Super det har jeg sat op med stokercloud men min sender ikke mail før fyret er gået ud "alarm ingen brændsel" ikke for "lav siloindhold" den viser den kun på skærmen på styringen :(

Allanras
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 feb 2016 20:18

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af Allanras » 25 feb 2016 21:03

Halløj derude:-)
Håber nogen også kan hjælpe mig, har også et Woody sammenbygget fyr/tank. Mit problem er at jeg tror sneglen kører fast nede i bunden af siloen, hvad kan jeg gøre? Som om spiralsneglen er blevet slebet spids. Hjææælp:-)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af pille bruger » 25 feb 2016 21:27

Allanras skrev:Halløj derude:-)
Håber nogen også kan hjælpe mig, har også et Woody sammenbygget fyr/tank. Mit problem er at jeg tror sneglen kører fast nede i bunden af siloen, hvad kan jeg gøre? Som om spiralsneglen er blevet slebet spids. Hjææælp:-)
Måske du kan afkorte sneglen ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

xkfc

Re: tips til slidt ekstern snegl..

Indlæg af xkfc » 25 feb 2016 21:29

Allanras skrev:Halløj derude:-)
Håber nogen også kan hjælpe mig, har også et Woody sammenbygget fyr/tank. Mit problem er at jeg tror sneglen kører fast nede i bunden af siloen, hvad kan jeg gøre? Som om spiralsneglen er blevet slebet spids. Hjææælp:-)
For det første.. velkommen til :great:

Der er ikke andet at gøre end at tømme sneglen og se om der er kommet et fremmedlegeme i klemme. Sneglen burde ikke ramme noget, den skal bare køre rundt i røret.

99% af sneglproblemerne er generelt pga. dårlige piller.


Besvar