Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Pixi
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 feb 2008 21:00

Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Pixi »

Hej med jer

Her i huset har vi besluttet, at vi til foråret gerne vil have et komplet Woody træpillefyr. Det mindste. Det skulle vel sagtens kunne opvarme 200 kvm.

Det sidste 6 år har vi køret med et træpillefyr af tvivlsom oprindelse. Det er sammensat af lidt af værd. Det bruger imidlertid alt for mange træpiller, og der er ikke rigtig noget vi kan gøre ved det. Det er kedlen som ikke egner sig til træpiler siger vores skorstensfejer.

Nu er spørgsmålet så bare: Hvad kan man regne med er en rimelig pris for nedtagning af det gamle samt opsætning af det nye. Vi har forhørt os lidt rundt omkring, og de beløb der er blevet nævnt nærmer sig prisen på hvad det nye Woody fyr koster :( Kan det virkeig passe? Er der nogen der kender en pålidelig, og gene billig montør her i områdt (Østjylland). Eller måske en uden for vores område som vil være villig til at påtage sig sådan et stykke arbejde.

Vi glæder os iøvrigt til Woody anlæget. Vi ved at rigtig mange er glade for det. Det bliver noget af en omvætning, da vi er vant til at banke slagger m.m. i et væk.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Ole S. »

Hej

Det er ikke nemt at gi noget overslag på, så må du op med nogle flere oplysninger F.eks.
Skal der ny vvb?
Hva med pumpe?
Hva med ekspantionsbeholder?

Men en ting er helt sikkert, 10.000krs sedlerne ruller rigtig stærkt, når man snakker en ny installation.

Men et sted man kan spare rigtig mange penge er, hvis man selv nedtager det gamle anlæg. Det kan de fleste finde ud af, jo bare af med vandet, skrue skrue og så ud af døren ved hjælp af nogle stærke mandfolk, som nok kræver en kold fra kassen bagefter.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af MichaelK »

Hej

Jeg fik i August 2007 monteret mit pillefyr. Jeg nedtog selv det gamle. Og indmurede selv
trækstabilisatoren i skorstenen.
Nye pumper (2 stk.), ekspansionsbeholder, og diverse fittings og ny rørføring (ca. 15 meter) i
fyrrummet inkl. rørskåle, beløb sig inkl. timeløn ( 19,5 arb.timer), og moms til i alt 18.233,-

Dertil noget elektrikkerarbejde (6.375,-). Men det er jo ikke sikkert det er nødvendigt i dit tilfælde?

MVH

Michael Koch


@Ole S.:
Det er nok lidt individuelt, hvor stor besparelsen er når man selv nedtager det gamle anlæg.
Jeg skulle bare skrue rørene af det gamle oliefyr, og bære det ud af kælderen.
Derfor var min besparelse maks. 1000,-

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Falck »

Pixi skrev:Hej med jer

Her i huset har vi besluttet, at vi til foråret gerne vil have et komplet Woody træpillefyr. Det mindste. Det skulle vel sagtens kunne opvarme 200 kvm.

Det sidste 6 år har vi køret med et træpillefyr af tvivlsom oprindelse. Det er sammensat af lidt af værd. Det bruger imidlertid alt for mange træpiller, og der er ikke rigtig noget vi kan gøre ved det. Det er kedlen som ikke egner sig til træpiler siger vores skorstensfejer.

Nu er spørgsmålet så bare: Hvad kan man regne med er en rimelig pris for nedtagning af det gamle samt opsætning af det nye. Vi har forhørt os lidt rundt omkring, og de beløb der er blevet nævnt nærmer sig prisen på hvad det nye Woody fyr koster :( Kan det virkeig passe? Er der nogen der kender en pålidelig, og gene billig montør her i områdt (Østjylland). Eller måske en uden for vores område som vil være villig til at påtage sig sådan et stykke arbejde.

Vi glæder os iøvrigt til Woody anlæget. Vi ved at rigtig mange er glade for det. Det bliver noget af en omvætning, da vi er vant til at banke slagger m.m. i et væk.
Det kommer jo an på hvor det er i østjylland, danmark er stort icon_cheesygrin.gif Jeg kender en del der gør i sådan noget, så lidt mere info.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted
Pixi
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 feb 2008 21:00

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Pixi »

Hej igen

Det burde være lige til at gå til. Der skal vist ikke laves om på nogle installationer. Pumpe og eksp. beholder kan bruges som de er.

Der skal kun bruges div. fittings da det nye fyr skal stå lige der hvor det gamle er. Fyret står i kælderen hvor der er gode om

nemme adgangsforhold. Vi kan ikke selv fjerne det gamle fyr, - har ingen forstand på sådan noget. Vi bor ved Hammel i Østjylland.

agentjensen
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af agentjensen »

Jeg fik pillet et gammelt uniboiler ned og monteret et nyt KL stoker.
VVS manden genbrugte mest muligt. så det var kun smådele de brugte af nyt.

De var 2 mand om det i 6-7 timer - samlet regning 7000kr i rundt tal.

Mvh

Michael / Skive.
agentjensen
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af agentjensen »

Skrot handlere afhenter gratis det gamle - det gjorde de hos mig :-)
Pixi
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 feb 2008 21:00

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Pixi »

agentjensen skrev:Jeg fik pillet et gammelt uniboiler ned og monteret et nyt KL stoker.
VVS manden genbrugte mest muligt. så det var kun smådele de brugte af nyt.

De var 2 mand om det i 6-7 timer - samlet regning 7000kr i rundt tal.

Mvh

Michael / Skive.
Det syntes jeg lyder absolut rimeligt i modsætning til den pris jeg har indhentet der er mere end 3 gange så høje :wink:
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af Klaus »

Hvis det bare er kedlen der skal pilles ned og en ny opsættes til eksisterende rør og skorsten kan det gøres meget billigt.
Vi fik nedtaget et oliefyr, stoker monteret med et nyt hul i skorsten og kedelslanger til kedlen. Kostede ikke mere end en formiddags løn og 2kg til materialer.
Men havde jeg vidst det var så nemt havde jeg nok gjort det selv !
Ved ikke med el på en Woddy, men en Benekov er bare plug and play med en 220v stik!
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Pris på opsætning af komplet Woody træpillefyr.

Indlæg af thoken »

Pixi skrev:Hej igen

Det burde være lige til at gå til. Der skal vist ikke laves om på nogle installationer. Pumpe og eksp. beholder kan bruges som de er.

Der skal kun bruges div. fittings da det nye fyr skal stå lige der hvor det gamle er. Fyret står i kælderen hvor der er gode om

nemme adgangsforhold. Vi kan ikke selv fjerne det gamle fyr, - har ingen forstand på sådan noget. Vi bor ved Hammel i Østjylland.
Hej pixi!
Du har modtaget en pb
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Besvar