Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan udregnes indfyret mængde

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af paw » 27 jan 2016 06:26

Kielgast skrev:Hældte en liter motorolie i magasinet igår. Nu kører det bare uden problemer. Tak for hjælpen.
Hvis sneglen driller igen bliver der monteret et friløbsnav helt oppe ved gearmotoren. Så kan den ikke køre baglæns mere.
1 liter :shock: Jan, for helvede icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Nå, men nu skal du have lavet en ny afvejning, og du skal sikkert også ha stillet blæseren ind, fordi sneglen var så ustabil med tilbageløb..


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af Landlyst » 29 jan 2016 08:11

Det med tilbageløb... Det kan man også undgå ved at hæve : minimum dosering per kørsel.... Min gjorde det også, den stod til 6 gram tror jeg og det er så lidt at den ikke når at køre ordentligt, så hævede min til omkring 35 gram tror jeg... Og har ikke haft problemer siden... Heller ikke med smuld og bruger ikke olie...

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af paw » 29 jan 2016 08:55

Jeg bruger heller ikke olie eller har boret huller i rør, som så mange andre har gjort.
Har det nok lidt sådan, det skal fanme kunne køre som det er, og det kan det, uden huller eller olie :great:
MEN, når det er helt nyt, som det her er, er der lige noget der slides til, og der kan, læs her Jan, lidt olie hjælpe gevaldigt i starten.
Var ude ved en og skulle stille hans fyr ind og der kørte sneglen også tilbage, selv ved 50-100 % ydelse :shock: men den fik en sjat olie og nogle dage senere kørte det fint, blev stillet ind og det var det.
Da jeg snakkede med ham 1 måned efter kørte det fint, men han havde ikke brugt olie siden :great:
Han havde lavet en ny autoberegning efter han havde brugt oliepillerne :) og det var det :great:
PS Jan, hvis du ser det her, skal der atter en ny autoberegning til kan jeg se.
Hæld ikke flere piller i tanken OG olie, før du har futtet alle de oliepiller af, og tjek lige tanken for at se om der hænger en masse snaskede oliepiller på siderne, og få dem skrabet af :great:
Derefter kan du putte nye piller på og se om snegl er ok med tilbageløb.
Hvis den stadig laver tilbageløb, hæld en kop olie over pillerne, fuld tank, ved at fordele olien over så mange af pillerne som det er muligt.
EN kop til en fuld tank, og gerne noget madolie, billigere og det virker fint :great:

Kielgast
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 16 maj 2014 08:52
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af Kielgast » 01 feb 2016 21:08

Ok. prøver at undgå mere olie. Paw du må komme ud og se projektet. ellers er mit brugernavn kielgast på stokercloud

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af paw » 02 feb 2016 22:59

Kielgast skrev:Ok. prøver at undgå mere olie. Paw du må komme ud og se projektet. ellers er mit brugernavn kielgast på stokercloud
kigger lige ud til dig en aften :great:


snooser
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27 nov 2009 08:38

Re: Hvordan udregnes indfyret mængde

Indlæg af snooser » 03 feb 2016 10:37

det kan også være pillerne er for store i dia. Prøv med 6 mm. Jeg havde problemet for 10 år siden og blandede 6 mm i ved opfyldning og har brugt alene 6 mm siden. Jeg havde et problem som dit for 3 år siden, og det viste sig at være noget så vandvittigt som sneglen, der var krøbet et par cm nedad og ramte bunden af siloen. 2 gange årligt er det smart at lade siloen løbe tør og rense bunden ud for smuld. Den ide med olien er også fin!


Besvar