strømsvigt

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

strømsvigt

Indlæg af Flammen »

som tidligere omtalt, så har jeg et UPS foran mit v.10/pumpe
iaften viste det sit værd. 2 strømsvigt under stormen, men mit anlæg kørte ufortrødent vidre.
dejligt at se det virker, når behovet er der.
har i sikret jeres anlæg?

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: strømsvigt

Indlæg af DBS »

Tænkte lidt på det samme i sommers, da jeg stod med en APC ups mellem fingrene, men den kunne kun holde 20 min, med en pc som belastning, så jeg droppede planen.
xkfc

Re: strømsvigt

Indlæg af xkfc »

Siden december 99' da det blæste lidt voldsomt her på egnen har jeg også spekuleret over noget backup. Dengang var vi dog ude strøm i 2 dage så der vil skulle nogle solide batterier til. Fyret og de 2 cirkulationspumper bruger 60-70w og med en margin på max tømning 50% af accu skal jeg bruge 10A(12V) pr. time jeg ønsker at køre UPS. Det bliver dyrt i batterier og vedligeholdelses ladning.
For blot 3 uger siden faldt jeg så over en sprit ny generator (KW6500) som jeg fik for 500kr. Konen syntes dælme jeg var tosset, hvis hun granskede hukommelsen havde der måske været et udfald på 10min siden 99' og anså det for vanvid at have generatoren stående, men man går jo ikke ned på grej icon_cheesygrin.gif
Skæbnen var så lige at en kammerat pludselig sad og googlede generatorer, "mangler du en"... han havde en men den var efterhånden så ringe at han ville have en ny. Enden på historien blev jo så at min kone endelig syntes at spore en smule fornuft, og var ingenlunde utilfreds med at jeg bad hende bakse den i bagagerummet så den kunne skifte ejer da vi skulle afhentes fra arbejde.

Nu er jeg så igen overladt til det danske elnet, som dog heldigvis er temmelig stabilt :great:
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: strømsvigt

Indlæg af kovas »

Flammen skrev:som tidligere omtalt, så har jeg et UPS foran mit v.10/pumpe
iaften viste det sit værd. 2 strømsvigt under stormen, men mit anlæg kørte ufortrødent vidre.
dejligt at se det virker, når behovet er der.
har i sikret jeres anlæg?
Hej.
Jeg synes ikke at det med strømsvigt er særlig vigtigt her i dk. Der hvor jeg kunne tænke mig noget sikkerhed er i forhold til lyn og de der transiente haløjsaer. Har fået skiftet en styring på forsikringen. Men jeg er nået frem til at det ud som om de fleste upser først skifter over til batteridrift når strømmen går, dvs der er ingen lyn beskyttelse. Hvilket vil sige at man skal ha en lader på et batteri + en inverter fra batteriet til fyret, så er der vist en chance, og jeg har da også en inverter af den billige slags som laver en kantet sinuskurve og det har jeg hørt at er dårligt for elektronikken i længden. Og med en ny inverter med real sinus så bliver det noget dyrt. Så vi må se hvor tit forsikringen vil betale.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Besvar