Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Watchdog Power Up, Version 10.0522

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
thom003s
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2015 09:54
Mit fyr: Woody 16, Black Star 1016, V10-10.0522
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Geografisk sted: Daugbjerg

Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af thom003s » 16 okt 2015 08:30

Hej

For ca. 3 uger siden blev jeg ny ejer af en Woody 16/Black Star 1016 med touch version 10.0522. Det har bestemt ikke været problemfrit, og jeg kæmper stadig med lidt uforbrændte sorte piller og røg i pillerne/magasinet. Nå, men det håber jeg at få styr på efterhånden, og kan se, er der er mange tråde om de samme problemer her på forumet.

Min sidste bekymring er der i mod værre, eller hvad? Under brug af touchskærmen i går koblede styringen pludselig fra og skrev "Watchdog Power Up". Herefter skrev den, at temperatur var opnået (hvilket ikke passer), og jeg måtte pænt vente til diff. under var nået (65), før fyret startede igen. Det irriterer mig når nye og kostbare ting ikke virker, så spørgsmålene er følgende: Hvad skyldes det? Hvordan kan det løses? Er det grundlag for reklamation?

På forhånd tak

Venlig Hilsen

Thomas Henriksen
Nygårdsmark
8800 Viborg


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af pille bruger » 16 okt 2015 08:37

thom003s skrev:Hej

For ca. 3 uger siden blev jeg ny ejer af en Woody 16/Black Star 1016 med touch version 10.0522. Det har bestemt ikke været problemfrit, og jeg kæmper stadig med lidt uforbrændte sorte piller og røg i pillerne/magasinet. Nå, men det håber jeg at få styr på efterhånden, og kan se, er der er mange tråde om de samme problemer her på forumet.

Min sidste bekymring er der i mod værre, eller hvad? Under brug af touchskærmen i går koblede styringen pludselig fra og skrev "Watchdog Power Up". Herefter skrev den, at temperatur var opnået (hvilket ikke passer), og jeg måtte pænt vente til diff. under var nået (65), før fyret startede igen. Det irriterer mig når nye og kostbare ting ikke virker, så spørgsmålene er følgende: Hvad skyldes det? Hvordan kan det løses? Er det grundlag for reklamation?

På forhånd tak

Venlig Hilsen

Thomas Henriksen
Nygårdsmark
8800 Viborg
Er styringen på StokerCloud ?
Ellers må du liste alle indstillinger op icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

thom003s
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2015 09:54
Mit fyr: Woody 16, Black Star 1016, V10-10.0522
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Geografisk sted: Daugbjerg

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af thom003s » 16 okt 2015 10:00

Hej igen

Fejlen med "Watchdog Power Up" - temperatur er nået, har vel ingen ting med mine indstillinger at gøre eller hvad?

Nej, jeg er ikke på StokerCloud, men bestiller en WiFi Repeater lidt senere i dag, så måske i næste uge. Jeg kan evt. sende nogle indstillinger lidt senere i dag, eller skal vi vente til jeg forhåbentligvis kommer på StokerCloud i næste uge?

Tak så langt

Thomas

aaglimt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 14 feb 2015 05:31
Mit fyr: Bs 1016 10kw
Areal: 140
Fremviser gerne i postnummer: 6372

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af aaglimt » 16 okt 2015 10:18

Hej thomas
Du skal prøve af Kalibrere din touchskærm, det kan vær fordi din touch går i fejl. jeg har haftsamme problem en gang, men ikke siden kalibrering.

/Benny

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af pille bruger » 16 okt 2015 12:51

thom003s skrev:Hej igen

Fejlen med "Watchdog Power Up" - temperatur er nået, har vel ingen ting med mine indstillinger at gøre eller hvad?

Nej, jeg er ikke på StokerCloud, men bestiller en WiFi Repeater lidt senere i dag, så måske i næste uge. Jeg kan evt. sende nogle indstillinger lidt senere i dag, eller skal vi vente til jeg forhåbentligvis kommer på StokerCloud i næste uge?

Tak så langt

Thomas
Jo, temperatur opnået kan have noget med indstilling at gørre, men er nok mest fordi styringen genstarter i dette tilfælde.
Der er du måske over stop temperaturen.
Fint med at du får den på Clouden senere.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


dannidines

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af dannidines » 16 okt 2015 15:09

Er der jordforbindelse på din installation?! Så vidt jeg husker, så var watchdog power up udløst på min kollegas V10, af manglende jordforbindelse

thom003s
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2015 09:54
Mit fyr: Woody 16, Black Star 1016, V10-10.0522
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Geografisk sted: Daugbjerg

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af thom003s » 16 okt 2015 22:23

Angående stop temperaturen, så stoppede den på ca. 72 grader, og stop er sat til 70 + diff. 10 over altså 80. Nå, men nu har jeg et par alternativer jeg kan prøve/tjekke, både med jordforbindelse og evt. kalibrering, så må vi se. Jeg vender tilbage...

Flere alternativer modtages selvfølgelig gerne.

Tak for svarene så langt.

Thomas

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af Flammen » 16 okt 2015 22:45

thom003s skrev:................ og jeg kæmper stadig med lidt uforbrændte sorte piller og røg i pillerne/magasinet........
hvad er din skakt temp ved høj ydelse?

synes det lyder af for stor modtryk i kedel/røgafgang. røg må ikke kunne trække tilbage i pillemagasin.
hvad står din alarm skakt temp. til ? default er hvis 70gr, men personligt mener jeg det er alt for højt. af sikkerhedsmæssig grunde har jeg sat min til 55gr

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af baggadap » 17 okt 2015 18:31

thom003s skrev:Angående stop temperaturen, så stoppede den på ca. 72 grader, og stop er sat til 70 + diff. 10 over altså 80. Nå, men nu har jeg et par alternativer jeg kan prøve/tjekke, både med jordforbindelse og evt. kalibrering, så må vi se. Jeg vender tilbage...

Flere alternativer modtages selvfølgelig gerne.

Tak for svarene så langt.

Thomas
Hvis styringen genstartes mener jeg den stopper indtil kedeltemp er setpunkt minus diff. under, fx 70-15=55 grader.

thom003s
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2015 09:54
Mit fyr: Woody 16, Black Star 1016, V10-10.0522
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8800
Geografisk sted: Daugbjerg

Re: Watchdog Power Up, Version 10.0522

Indlæg af thom003s » 21 okt 2015 15:07

Styringen opføre sig stadig mærkeligt en gang imellem, jeg har dog stadig ikke undersøgt, om det kan have nået med jordforbindelsen at gøre, men det tror jeg forøvrigt heller ikke på at det har. I går aftes mens jeg tjekkede skærmen, bestemte den sig pludselig for, at gå tilbage til standard instillinger både på autoberegning (1200 gr.) og blæs (19,27,35) uden videre. Fyret stoppet ikke, det skete bare. I morges, da jeg rørte skærmen på "kedel" slukkede det hele, og styringen restartet uden grund. Fyret genstartet selv umiddelbart og fortsatte driften, denne gang uden at skrive temp. opnået. Jeg nåede lige at læse noget med status 1048579?? Det har intet at gøre med, at kedlen bliver for varm, for det gør den ikke (temp ca. 70). Irriterende, og specielt når anlægget er helt nyt.

Angående det du skrev "Flammen", med røg i kedlen, er jeg kommet lidt videre, men har ikke helt løst problemet. Når herden er nyrenset har jeg ingen problemer de næste par dage, og med super fin forbrænding. Men så begynder det lige så stille at sive med røg, og er mest udpræget ved højere drift (20-40%), det er også her, at der begynder, at komme sorte piller. Det er lidt vanskeligt, at følge forbrændingen pga. skamolpladen. Den har jeg midlertidigt fjernet og måske løst lidt af problemet. Det ser nemlig ud til, at herden fyldes med askekage (lidt slagger) i løbet af bare et par dage, og derfor ikke kan slippe af med luften??? En halvfyldt herd kombineret med skamolplade som tag kan vel godt være grunden eller hvad? Skortenfejeren har lige været på besøg, og jeg har god træk selvom lysningen er 200mm. Høj skorsten med isokern og trækstabilisator, som er fin og tør! Jeg har også tjekket semirensen og bagerste røgvender. Jeg har efterhånden bakset med den forbrænding i snart tre uger, og det er åbenbart ikke så let. Herden fyldes alt for hurtigt, og så går det galt. Lige nu står min autoberegnig på 1700 gr. (HP) Blæs tilbage til standard?? 19, 27,35 og rens til 10, 3, 50. Min skakt temp. ligger fint?? på ca. 35 grader.

Unskyld mit lange indlæg, og måske skulle jeg starte en ny tråd angående dette, da mit udgangspunkt jo var problemer med styringen som restarter sig selv efter behov!!

Det ville være så dejligt, hvis der boede en "superbruger" i nærheden (Viborg egnen), så havde et besøg været meget nemmere og mere værd, end alle disse spørgsmål og frustrationer.

Tak!

Thomas


Besvar