Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udskifte ældre stokerfyr med Blackstar

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Udskifte ældre stokerfyr med Blackstar

Indlæg af Torpet » 10 feb 2015 12:37

Fin video, Lucca, den er rigtig grundig. Har noteret afstanden nødvendig ind til væggen, det var lige den info jeg manglede, tak. Den nemmere rensning lyder helt super, som det er nu, skal jeg rense hver 4. dag og skal faktisk afmontere hele fronten (vingmøtrikker), hvor også blæser kommer af, jeg har udviklet en rutine måde at gøre det på, men det tager alligevel en 20 min+ og kræver tøj der godt må blive snavset og så eengangs byggehandsker, der bare kan smides væk efter hver omgang, så det er omstændeligt. Jeg tror min gamle stoker er bygget over et gammelt oliefyr, derfor lidt Storm-P. agtig, selvom det dog har fungeret rimeligt. Typisk har blæseren nu gået stærkt ned i fart med en skrabende, hylende lyd, så jeg har lige slukket for fyret og skal afmontere blæseren når det er kølet lidt ned. Der må være noget der sidder skævt (aksel) og skraber imod noget, hm. Det skal jo lige kunne køre et par måneder endnu, helst. Bagefter skal jeg så gå alle svarene rigtigt igennem og notere de vigtige punkter ned. Det er dog et interessant project, jeg kan godt lide udfordringer :).


Besvar