Er el-tænderen gået sig en tur?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
icepirat
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 108
Tilmeldt: 24 dec 2012 13:58
Mit fyr: Black Star + Woody
Areal: 115 + 28 garage
Brændsel: Piller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Geografisk sted: Hvidovre
Blevet takket: 4 gange
Kontakt:

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af icepirat »

Jeg har ved flere lejligheder i forbindelse med stop af mit Woody fyr BS1016 (ved rensning o.l) været ude for at måtte tænde fyret med en sprittablet.
Spørgsmålet er nu om det er el-tænderen der er gået sig en tur?
Nu er det heldigvis ikke så tit det sker men alligevel et irritationsmoment.
Det er i øvrigt en fin løsning med sprittabletten men jo ikke så smart hvis man er hjemmefra i længere tid.
Jeg har en el-tænder liggende så jeg kunne naturligvis bare skiftet den ud men ville alligevel gerne vide om nogen kan give et bud.
Fyret er nu 2 år gammelt og jeg ved ikke om det er normen at el-tænderen holder så lang tid?

Med venlig hilsen,
icepirat
Med venlig hilsen,
icepirat
Hvidovre
http://stokercloud.dk/dev/icepirat.html

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af paw »

sikker på tænderen er i bund i brænderen ?
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af HR LUCCA »

Et par ting du kan kontrollere før du skifter el tænder , at den sider rigtig , du skal kunne se enden af el tænderen i det 6 kantede hul mellem sneglen og herden , huller i herden og rundt om sneglen må ikke være stoppet , og til sidst kontrollere forbindelse hvor eltænder er tilsluttet , det er forskelligt hvor længe el tænderen holder , nogle 6 måneder andre i flere år , har en arbejdskammeret hans køre på 7 år .
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af Lintz »

Sidst jeg var i tvivl om el-tænder virkede stak jeg såmænd en finger ned til den under optændning - Nemt at mærke hvis den varmer som den skal.
- Og så vidt jeg har lært virker de - eller så virker de ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
xkfc

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af xkfc »

Lintz skrev:Sidst jeg var i tvivl om el-tænder virkede stak jeg såmænd en finger ned til den under optændning - Nemt at mærke hvis den varmer som den skal.
- Og så vidt jeg har lært virker de - eller så virker de ikke.
Det vil jeg (som elektriker) også umiddelbart antage. Dog havde jeg en som havde ualmindelig svært ved at tænde fyret, der skulle næsten altid 2. forsøg til og der var ofte alarm i stedet for ild. Jeg har målt på den og den trækker det strøm den skal. Mystisk at en er dårlig i en pose med 5.

Men nu er bekymringerne slut, for den keramiske model jeg har installeret virker markant bedre end de 3 gammeldags modeller jeg har brugt i fyrets levetid, (4 hvis vi medregner den defekte)

Den keramiske har fødselsdag d. 9/3 og har endnu ingen fejloptændinger og max tid har været omkring 4min, typisk 2-3min. :great:

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af HR LUCCA »

xkfc skrev:
Det vil jeg (som elektriker) også umiddelbart antage. Dog havde jeg en som havde ualmindelig svært ved at tænde fyret, der skulle næsten altid 2. forsøg til og der var ofte alarm i stedet for ild. Jeg har målt på den og den trækker det strøm den skal. Mystisk at en er dårlig i en pose med 5.

Men nu er bekymringerne slut, for den keramiske model jeg har installeret virker markant bedre end de 3 gammeldags modeller jeg har brugt i fyrets levetid, (4 hvis vi medregner den defekte)

Den keramiske har fødselsdag d. 9/3 og har endnu ingen fejloptændinger og max tid har været omkring 4min, typisk 2-3min. :great:

Hilsen Kenneth
Jeg kan også kun sige god for den Keramiske icon_cheesygrin.gif min runder snart 1000 optændinger og er stadig meget hurtig sammen lignet med den gamle .
kdp
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Er el-tænderen gået sig en tur?

Indlæg af kdp »

min woody har snart kørt 3 år og kun 229 tændinger !! den kører bare videre

Besvar