Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fejl Motorudgang

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Rasmus-Rose
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2014 11:41
Mit fyr: BS1016 Woody 16KW
Areal: 178
Brændsel: TræPiller
Fremviser gerne i postnummer: 3000

fejl Motorudgang

Indlæg af Rasmus-Rose » 03 feb 2015 18:02

Jeg skal have en montør på. For nbe skylder et opstart besøg.
Jeg ved at styringer er følsomme, er mekaniker så ser det til tider. Men det skal kunne virke. Ellers burde de forbedre deres produkt.
Prøver at køre olie i pillerne og ser om det hjælper.
så vil jeg høre mine elektronik mekaniker som roder med, hvad deres bud er.


Brugeravatar
Rasmus-Rose
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2014 11:41
Mit fyr: BS1016 Woody 16KW
Areal: 178
Brændsel: TræPiller
Fremviser gerne i postnummer: 3000

fejl Motorudgang

Indlæg af Rasmus-Rose » 04 feb 2015 07:41

Jeg så på NBE hjemmeside, at man skulle jorde deres snegl.
Der er jord i kablet til den, men det er muligvis ikke nok.
Jeg har sat en ekstra jord på snegl kassen/skjoldet og fyret var ikke gået ud i nat, så håber det var det.
Men lad os nu se.

xkfc

fejl Motorudgang

Indlæg af xkfc » 04 feb 2015 07:58

Rasmus-Rose skrev:Jeg så på NBE hjemmeside, at man skulle jorde deres snegl.
Der er jord i kablet til den, men det er muligvis ikke nok.
Jeg har sat en ekstra jord på snegl kassen/skjoldet og fyret var ikke gået ud i nat, så håber det var det.
Men lad os nu se.
Den ekstra jord er monteret som sikkerhed for ikke at få stød, så det er næppe løsningen på problemet, desværre. Jeg gætter på at de fleste fyr kører uden omtalte jordforbindelse.

xkfc

fejl Motorudgang

Indlæg af xkfc » 04 feb 2015 08:10

pille bruger skrev:
Jeg undres. :shock:
Og du skriver at du er elektriker, og så ved du ikke hvad der sker når man trækker en motor rundt.
Til din oplysning, så laver den en spænding, og dette påvirker udgangen i styringen.
Det var godt nok fascinerende at det lille svirp baglæns kan inducere så meget spænding at det kan lægge styringen ned. :oops:
Umiddelbart har jeg svært ved at se at energien skulle kunne forplante sig fra snegl- igennem gearet - og så dreje motoren rundt så der kan måles spænding. Er det noget i har lavet forsøg med.?

Jeg har jo selv lavet forsøg hvor jeg lagde 230v direkte på udgangen (du hjalp mig selv med at resætte fejlen :great: ) og der gik faktisk 3-4 sekunder inden styringen gik i alarm, så man kunne tro at i havde været så smarte at forsinke spændingsmålingen på sekundær side at triac'en for at modvirke fejlalarmer.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

fejl Motorudgang

Indlæg af pille bruger » 04 feb 2015 09:22

xkfc skrev:
Det var godt nok fascinerende at det lille svirp baglæns kan inducere så meget spænding at det kan lægge styringen ned. :oops:
Umiddelbart har jeg svært ved at se at energien skulle kunne forplante sig fra snegl- igennem gearet - og så dreje motoren rundt så der kan måles spænding. Er det noget i har lavet forsøg med.?

Jeg har jo selv lavet forsøg hvor jeg lagde 230v direkte på udgangen (du hjalp mig selv med at resætte fejlen :great: ) og der gik faktisk 3-4 sekunder inden styringen gik i alarm, så man kunne tro at i havde været så smarte at forsinke spændingsmålingen på sekundær side at triac'en for at modvirke fejlalarmer.
Udgangen er beskyttet så godt som det er muligt, inden for de muligheder der er pt.
En snegl der fjedre og køre et godt stykke baglæns, kan forårsage at styringen måler spænding hvor der ikke skal være det.
Det er ikke altid den udløsende årsag, men det kan være nok til at styringen lukker ned.
Det med at sneglen fjedre og køre baglæns, kan måske lettest løses ved at tilsætte olie på toppen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Brugeravatar
Rasmus-Rose
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2014 11:41
Mit fyr: BS1016 Woody 16KW
Areal: 178
Brændsel: TræPiller
Fremviser gerne i postnummer: 3000

fejl Motorudgang

Indlæg af Rasmus-Rose » 12 feb 2015 12:00

Nu har fyret kørt uden fejl i 1 uge efter jeg satte en jord ledning på sneglen.
Så meldte den fejl igen, men nu var det under rens af fyret der kom fejl.
Har nu fyldt olie i tanken og afventer hvad der sker. Fyret har nu kørt i Små 3 dage ind til videre.
Tak for hjælpen ind til nu.
Håber at det kommer til at køre godt snart.


Besvar