Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af Lintz » 29 dec 2014 23:48

pendec skrev: altså Det er sgu længe siden vi har haft VIND fra Nord, så jeg er ikke enig. Det problem sker kun når vinden går i nord her. Så stop lige det mordsomme i noget som ikke er andet end mord.

Det sker jo kun på Nordvinde, så intet forkert der.
Jeg ser såmænd bare at Knuddi har været medlem siden 2012 og må gå ud fra at han har haft pille/stokerfyr siden da. (Mon ikke vinden har været i nord siden da) Han får lige pludseligt problemet så der kunne være ting som har ændret sig - indenfor som udenfor.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Knuddi
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 505
Tilmeldt: 11 nov 2012 20:27
Mit fyr: Woody 16kW. V-13 Styring
Areal: 400
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 21,9
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Vandel
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 7 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af Knuddi » 29 dec 2014 23:50

Pendec. Underligt svar som jeg ikke kan bruge ret meget til. Håber andre kan komme med input i et godt og konstruktiv forum.

pendec

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af pendec » 30 dec 2014 00:08

Knuddi skrev:Pendec. Underligt svar som jeg ikke kan bruge ret meget til. Håber andre kan komme med input i et godt og konstruktiv forum.
Underligt? Forstår ikke helt det underlige svar du giver her? til? hvad? hvorfor?

pendec

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af pendec » 30 dec 2014 00:15

Lintz skrev:Jeg ser såmænd bare at Knuddi har været medlem siden 2012 og må gå ud fra at han har haft pille/stokerfyr siden da. (Mon ikke vinden har været i nord siden da) Han får lige pludseligt problemet så der kunne være ting som har ændret sig - indenfor som udenfor.
Her forklarede skorstensfejer det med træer som havde vokset sig større og man nok ikke bemærkede det men røgen kom fra nord og kom ned over træernes vinkel som drejede ned imod den, så derfor mente han dengang at da jeg flyttede ind var forskellen mindre træer og flere år senere var de så altså vokset og vinkel ændret der.

Det er ikke noget man måske lige ser / lægger mærke til men sker det kun når de snakker vinden går i nord, måske er der slet ikke bidt mærke i hvornår det sker, bare at røgen er i rummet.

Det må jo vælge opfølgende spørgsmål til dette, om det ikke vil hjælpe at lægge mærke til vindretningerne når røgen er i rummet?
Er det hver dag og vindstille udenfor , så er årsagen nok noget andet jo ;) men indtil videre lyder det meget som dette, når vinden lige har skiftet og smidt en masse sne ned de sidste dag fra nordlige retninger, så hænger de ting godt sammen.

smokie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af smokie » 30 dec 2014 21:04

Hej enten må der være problem med trækforhold ellers må der være overtryk i brændkammer, nu kender jeg ikke dit fyr men er der en blæser der "presser" luft ind og en blæser der trækker røg ud skulle den der trækker ud vel gerne suge lidt mere end den der trækker luft ind så der ikke opstår over tryk i kedel.

Der kan også være undertryk/træk i et hus men så meget at skorstenen ikke kan følge med lyder vildt.

Hvad er din røg temp ?
Har du TS på og hvor mange PA står den på ?
Er afgange blæsere og skorsten renset ?

Hvis du vil undersøge træk for hold så kan du prøve at tage et TE brev og pille te`en ud så du kun har det fine papir, luk dørene i fyrrummet og hold papiret op til nøglehullet mens du er i fyrrummet .... bliver det hængende så har du undertryk i rummet, du kan evt også prøve om du kan få det til at side fast i hullerne på sneglen, der burde være begrænset sug der men er der sug så er det ikke der røgen kommer fra.

Lige mine bud ved ikke om det kan hjælpe dig men det var lige hvad jeg tænkte på da jeg læste din tråd.

Rigtigt godt nytår hilsen Søren.

Har du lukket alle ventiler i huset ?? , selv om det er koldt skal der kunne trækkes luft ud af huset ??
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af Kruse » 30 dec 2014 21:16

Prøv at åbne et vindue til fyrrum så er du sikker på der ikke er undertryk der.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af triumph » 30 dec 2014 21:17

Der er ingen tvivl om at der er problemer med skorstensforhold (eller anden tilstopning i kedel/brænder/hærd) Ellers kommer der ikke røg baglængs gennem snegl.
Inden du finder på at udskifte scotten, så bør du find og løse det problem først.

Knuddi
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 505
Tilmeldt: 11 nov 2012 20:27
Mit fyr: Woody 16kW. V-13 Styring
Areal: 400
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 21,9
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Vandel
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 7 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af Knuddi » 31 dec 2014 15:28

Overvejer at smække en NBE røgsuger på. Så er alle problemer løst. Kan ikke lige se på NBE materiale om den bare lige kan sættes på mit lige rør. På deres kan jeg se at afgang er i toppen. Nogen som ved om den passer ind på mit?
Vedhæftede filer
20141231_152331.jpg
Afgangsrør fra kedel

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af WoodyHugo » 31 dec 2014 15:42

Knuddi skrev:Overvejer at smække en NBE røgsuger på. Så er alle problemer løst. Kan ikke lige se på NBE materiale om den bare lige kan sættes på mit lige rør. På deres kan jeg se at afgang er i toppen. Nogen som ved om den passer ind på mit?
Hvordan var det med din skorsten , mener du skrev om dårlig træk i den sidste år ? hvorfor var det du ikke ville ændre den eller kunne . Kan du ikke tage et billed af din skorsten , er den udenpå huset ? mener ikke det hjælper med endnu mere gejl eller en ny rtb det hjælper ikke på en dårlig skorsten

Knuddi
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 505
Tilmeldt: 11 nov 2012 20:27
Mit fyr: Woody 16kW. V-13 Styring
Areal: 400
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 21,9
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Vandel
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 7 gange

Røg slår tilbage i ekstern snegl

Indlæg af Knuddi » 31 dec 2014 16:04

Her er billed af skorsten


Besvar