Bytte handel

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Bytte handel

Indlæg af MichaelK »

Jeg tror også det er designet af sneglen, der har størst indflydelse
på, om den vil æde smuld uden bøvl eller ej?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Bytte handel

Indlæg af MichaelK »

Tom_AT skrev:
Nææh, man skal faktisk bare undgå at købe en Scotte ;)
Du sagde (skrev) det...... Jeg tænkte det icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af HR LUCCA »

Tom_AT skrev:
Det må jeg nok sige er noget af en generalisering, når det er jo reelt set på dette forum kun viser sig ved Scotte/(RTB?) at være et reelt problem. Hverken de billige fra VVS-Eksperten, MGM eller Pellux 100 har problemer med smuld.
Jeg ved ikke hvordan du kan skrive Scotte(RTB ? det eneste der er ens på dem er styring og brænder , sneglen ligger på tværs i bunden af siloen på et RTB, så der for er det ikke sart over for smuld , jeg har læst om andre fyr med problemer med smuld bla Ecoheat , jeg kan godt finde indlæggene hvis du ikke tror mig :wink: grunden til at Scotte og Woody fyr er sarte over for smuld er på grund af den lille mængde piller der skal bruges i lav ydelse feks 1 kw , der er ikke mange andre pillefyr der der kan komme så langt ned i ydelse , så hvis ydelsen på sneglen svinger kan det være et problem ,hvis du hæver min ydelsen til 3- 4 kw som mange andre fyr køre med ville der ingen problemer være :wink:
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af Tom_AT »

HR LUCCA skrev:
Jeg ved ikke hvordan du kan skrive Scotte(RTB ? det eneste der er ens på dem er styring og brænder , sneglen ligger på tværs i bunden af siloen på et RTB, så der for er det ikke sart over for smuld , jeg har læst om andre fyr med problemer med smuld bla Ecoheat , jeg kan godt finde indlæggene hvis du ikke tror mig :wink: grunden til at Scotte og Woody fyr er sarte over for smuld er på grund af den lille mængde piller der skal bruges i lav ydelse feks 1 kw , der er ikke mange andre pillefyr der der kan komme så langt ned i ydelse , så hvis ydelsen på sneglen svinger kan det være et problem ,hvis du hæver min ydelsen til 3- 4 kw som mange andre fyr køre med ville der ingen problemer være :wink:
Er det så svært at forstå hvad jeg mener? JEg skriver RTB med spørgsmålstegn i parentes da jeg ikke er helt sikker på om det også har problemer med smuld. Og grunden til jeg nævnte det er fordi RTB og Scotte trods alt deler visse komponenter.

Ekoheat eller ej. Det er trods alt i det små. Og det er da muligt at du kan finde en tråd med smuldproblemer i en Ekoheat. MEn det er jo ingenting i forhold til smuldproblemet i en Scotte, som jo er et velkendt fænomen. Hvorfor ellers alle de diskussioner om hulstørrelse i røret, foretrukne mærker af madolie og hvad ved jeg.. kun for at afhjælpe problemet med smuld. Eller også kunne man bare købe et andet pillefyr, og samtidigt slippe for problemer med semi-rens, el-tænder, lux-føler og hvad ved jeg..

Og ja.. Det sidste skrev jeg ene og alene for at provokere lidt icon_cheesygrin.gif :P
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af Tom_AT »

Eller prøve en Smedegaard fx ?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af HR LUCCA »

Tom_AT skrev:
Er det så svært at forstå hvad jeg mener? JEg skriver RTB med spørgsmålstegn i parentes da jeg ikke er helt sikker på om det også har problemer med smuld. Og grunden til jeg nævnte det er fordi RTB og Scotte trods alt deler visse komponenter.

Ekoheat eller ej. Det er trods alt i det små. Og det er da muligt at du kan finde en tråd med smuldproblemer i en Ekoheat. MEn det er jo ingenting i forhold til smuldproblemet i en Scotte, som jo er et velkendt fænomen. Hvorfor ellers alle de diskussioner om hulstørrelse i røret, foretrukne mærker af madolie og hvad ved jeg.. kun for at afhjælpe problemet med smuld. Eller også kunne man bare købe et andet pillefyr, og samtidigt slippe for problemer med semi-rens, el-tænder, lux-føler og hvad ved jeg..

Og ja.. Det sidste skrev jeg ene og alene for at provokere lidt icon_cheesygrin.gif :P
Du læser ikke hvad jeg skriver til sidst :| det kunne være sjovt og se hvad dit fyr gjorde hvis det skulle køre EN kw :wink:
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af Tom_AT »

HR LUCCA skrev:
Du læser ikke hvad jeg skriver til sidst :| det kunne være sjovt og se hvad dit fyr gjorde hvis det skulle køre EN kw :wink:
Aner det ikke. Har ikke haft stokeren startet op i snart 2 år. Så kan ikke for godt huske det. Men det går sikkert på pausefyring og bruger en masse piller på det. Det er en oldnordisk sag.
nemocharley

Bytte handel

Indlæg af nemocharley »

altså det I er inde på synes jeg ikke er så store problemer igen - scotten er der solgt mange af og reservedelene er billige - kender folk fyret og kan lidt selv - så lader det jo til at det fungerer ok, med en god drifts-økonomi. Alle pillefyr har jo deres forcer og svagheder.

Skulle jeg pege på noget at kritisere så er det at nogen oplever at deres kedel ikke er tæt nok og så det her halløj med at man kunne få stød, da der manglede jordforb. i snegl-gearet. Det sidste ved jeg faktisk ikke hvad enden blev på.
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af HR LUCCA »

nemocharley skrev:altså det I er inde på synes jeg ikke er så store problemer igen - scotten er der solgt mange af og reservedelene er billige - kender folk fyret og kan lidt selv - så lader det jo til at det fungerer ok, med en god drifts-økonomi. Alle pillefyr har jo deres forcer og svagheder.

Skulle jeg pege på noget at kritisere så er det at nogen oplever at deres kedel ikke er tæt nok og så det her halløj med at man kunne få stød, da der manglede jordforb. i snegl-gearet. Det sidste ved jeg faktisk ikke hvad enden blev på.
Jeg har haft mit Scotte i snart 3 år og har aldrig haft problemer med smuld , har ALDRIG renset siloen og har ingen huller i snegl rør , jeg kommer en kop olie over pillerne for hver 300 kg og køber nogle gode piller , hvorfor spare nogle få kr og få nogle skodpiller :| hvis pillerne med smuld i er 10 % billiger men indeholder 10 % smuld hvad har man så sparet :?
Problemet med den manglende jord blev at man skal henvende sig til NBE eller der hvor fyret er solgt , og få monteret en lille jord ledning mellem stik og seglmotor og en krommuffe på samlingen
Senest rettet af HR LUCCA 29 dec 2014 01:08, rettet i alt 1 gang.
nemocharley

Bytte handel

Indlæg af nemocharley »

sådan tænker jeg også når jeg køber træpiller.

Besvar