Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Løbesod/kondens og hvad syntes i

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Løbesod/kondens og hvad syntes i

Indlæg af martin_b » 27 dec 2014 20:35

Du skal stadig forstå funktionen og bruge den rigtigt, selvom du ikke har rørt den ;) Læs lige min post igen, så bør det blive klart for dig.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


rmautosport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Løbesod/kondens og hvad syntes i

Indlæg af rmautosport » 27 dec 2014 20:47

martin_b skrev:Og så være lige sikker på, at du forstår pumpeSTOP og pumpeSTART rigtigt. Noget tyder på at du anvender funktionerne omvendt.

PumpeSTOP er temperaturen, hvor pumpen starter, når fyret IKKE er i drift.

PumpeSTART er temperaturen, hvor pumpen starter, når fyret ER i drift.

Jep men som sagt står min PumpeStop til 55 nu og min Pumpestart står bare til 10 som den gjorde før i og med jeg har shunt til 55 grader så men er jeg jo ikke der er grund til at stille på pumpeStart som i min verden så ikke har nogen funktion.. som jeg forsøgte at sige i mit andet svar men mener du heg har forstået det forkert Martin?

rmautosport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Løbesod/kondens og hvad syntes i

Indlæg af rmautosport » 27 dec 2014 21:59

nu hvor jeg har fat i et par hoveder som lader til at have styr på tingen så kunne jeg da godt lige tænke mig at høre jeres tanker om 6 mm er bedre eller dårligere til sådan et som mit 10 kw minicombi. da jeg giver 50 kr par palle mere for 6 mm men det ville være noget nemmere at skifte fra 8 til 6 mm for jeg har også pilleovn i stuen? og for 50 kr pr palle ville jeg da gerne slippe for at skulle have 4 paller på lære

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Løbesod/kondens og hvad syntes i

Indlæg af HR LUCCA » 27 dec 2014 22:06

rmautosport skrev:nu hvor jeg har fat i et par hoveder som lader til at have styr på tingen så kunne jeg da godt lige tænke mig at høre jeres tanker om 6 mm er bedre eller dårligere til sådan et som mit 10 kw minicombi. da jeg giver 50 kr par palle mere for 6 mm men det ville være noget nemmere at skifte fra 8 til 6 mm for jeg har også pilleovn i stuen? og for 50 kr pr palle ville jeg da gerne slippe for at skulle have 4 paller på lære
Det kan fint køre på 6 mm , hvis du skifter til 6 skal du lave en ny afvejning og kontrollere/justerer blæser ved 10,50 og 100 % ydelse . :wink:


Besvar