Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

valg af pillefyr

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Henrik stroem
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 nov 2014 16:29

valg af pillefyr

Indlæg af Henrik stroem » 12 nov 2014 16:46

hej
jeg er ny på denne side. men jeg skriver fordi jeg har brug for hjælp her

jeg har et kondenserende gasfyr mk baxi kn15
bruger ca 2500 m3 gas om året + da jeg vil opvarme anneks nu bliver det endnu højere (anneks 60m2)
vores hus 140m2 + kælder 70m2. det er i 3 plan, kælder, stue, 1 sal, derudover har jeg et anneks på ca 60m2, der er opført i 2007l
det er isoleret ok
der er gulvvarme i hus + anneks

jeg er blevet anbefales et woody blackstar 16 kw

er det sådan man gør, da jeg gerne vil have nogle input fra ikke forhandleere

på forhånd tak

henrik


nemocharley

valg af pillefyr

Indlæg af nemocharley » 12 nov 2014 17:11

Hej og velkommen til.

Hvis jeg skulle vælge nogle pillefyr ud til under 35k i stykpris - så er der scotte 16kw (ca 20k), MGM Comfort 15kw (30k), Vølunds Pellux 100 (25k), Atmos d14p (25k), Baxi tpk (30k), rtb 16kw (35k), som efter min mening står skarpest. De er indbyrdes ret forskellige, så det må være dit temperament som afgør hvilket der kommer til at stå i fyrrummet. Der er andre pillefyr nogle billigere og nogle en hel del dyrere.

Du skal også tænke på installations-omkostninger, og have et fyrrum som din skorstensfejer vil sige god for (få ham kontaktet allerede nu). Ligeledes med adgang til fyrrummet i forhold til at du skal bære træpillesække.

Jeg tror det er rigtig set, at du skal over et 10kw pillefyr.

Når du har valgt en lille håndfuld pillefyr ud, så er det en rigtig god idé, at besøge private til fyrspark - det er oftest her man får den bedste fornemmelse. Husk at læs lidt i de forskellige underforaer også, her får du et godt indtryk af de forskellige pillefyrstyper.
Senest rettet af nemocharley 12 nov 2014 17:45, rettet i alt 1 gang.

calle

valg af pillefyr

Indlæg af calle » 12 nov 2014 17:44

Hej Henrik og velkommen til Stoker Pro Forum.

Der er som Nemo skriver rigtig mange muligheder, alt efter hvor mange penge man vil binde i projektet, men du skal også overveje, om det dersens pillefyring kunne gå hen og blive en livsstil for dig. Så er der nemlig rigtig mange muligheder med Scotten. Vi med ældre Scotter tuner dem icon_cheesygrin.gif Andre kobler dem op på nettet, og har stor glæde af det. Sidst men ikke mindst er Scotten meget simpel, hvilket gør, at man nemt selv kan reparere på skidtet, når det går i stykker. Her på Stoker Pro er der rigtig mange Scottebrugere, der gerne øser ud af deres erfaringer. Hvis du har problemer og er uden varme, så skal du ikke vente mange minutter, før der er hjælp fra vennerne på Stoker Pro.

Prøv at surfe lidt på forummet. Der er rigtig mange gode indlæg om valg af pillefyr. Husk også at udfylde din profil. Der vil formentlig være et par stykker der inviterer dig til at se deres pillefyr, når de ser hvor du bor.

Venlig hilsen


Besvar