Regulering

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Knuddi
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 505
Tilmeldt: 11 nov 2012 20:27
Mit fyr: Woody 16kW. V-13 Styring
Areal: 400
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 21,9
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Vandel
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 7 gange

Regulering

Indlæg af Knuddi »

Nogen som kan sætte sig ind i hvordan jeg fin tuner anlægget. Synes den kører noget ustabil. Jeg er på stokker cloud under knuddi

xkfc

Regulering

Indlæg af xkfc »

Knuddi skrev:Nogen som kan sætte sig ind i hvordan jeg fin tuner anlægget. Synes den kører noget ustabil. Jeg er på stokker cloud under knuddi
Hej Knuddi

Jeg kan desværre ikke sætte mig ind i hvordan du fintuner anlægget grin.gif
Nå spøg til side :great:

Det hjælper ikke rigtig at se på stokercloud, hvordan anlægget kører kommer jo an på hvordan installationen ser ud, der kan jo være 2 eller 3 vejs styring af varmt vand, rumtermostat, A-pumpe eller vejrkompencering.

Tips og tricks til justering findes på Michaels hjemmeside MHES.dk

Grundlæggende er det bare at veje piller, indtaste vægten i autoberegneren og så justere luften 10-50-100% og minimum ydelse. Så kører fyret næsten perfekt :great: Reagerer det for hurtigt eller for langsomt er det PI controlleren den er gal med.
Det der så driller er hvordan installationen af vandsiden er udført. Når fyret f.eks. skifter fra VVB drift til varme kan det godt lave nogle gevaldige udsving, eller hvis gulvvarme pludselig ikke kalder på varme længere, kan der jo også være udsving.

For fejlfinding er du nød til at observere fyret og skrive hvad det gør forkert, og hvad du forventede det skulle have gjort

Hilsen kenneth
Besvar